messens åbningstider?

More
20 years 8 months ago #114 by jones
messens åbningstider? was created by jones
En importør som ikke agter at deltage i Koldingmessen den 4. oktober har fortalt mig at den gennemføres efter \"Københavnermodellen\", d.v.s. billetten gælder enten til formiddagen eller eftermidagen med en pause i mellem for at smide folk ud.

Kan dette bekræftes/afvises?

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 8 months ago #519 by smalle
Replied by smalle on topic messens åbningstider?
Det er rigtigt at det bliver som i KB-hallen :
www.whiskymessen.dk/Produktinfo/billetter.htm

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 8 months ago #520 by Peterap
Replied by Peterap on topic messens åbningstider?
At messen opdeles sætter selvfølgelig en i en alvorlig knibe: Hvornår er det \"Bedst\" at arrivere? Tidligt eller sent?

Er der nogen, der var til messen i Kbh., der har en mening om dette? (man kunne selfølgelig også købe billet til begge afdelinger :) )

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 8 months ago #521 by dmwa
Replied by dmwa on topic messens åbningstider?
I modsætning til messen i København, har man tillige ændret billetpriserne således, at der ikke gives rabat for deltagelse både for- og eftermiddag.

Ønsker man derfor at deltage hele dagen - koster det 2 x entré.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 8 months ago #522 by jones
Replied by jones on topic messens åbningstider?
Sidste år købte man billet til max. 7 timers adgang til whisky (kl. 10 - 17). Nu får man max. 5 timer (kl. 9 -14 eller 15 - 20) Alene deri ligger en pæn forringelse.

Umiddelbart virker 15- 20 mere \"naturligt\", men jeg satser på formiddagen i forventning om mindre trafik i det tidsrum. Jeg regner også med at udstillerne er mere friske og der er mindre risiko for at løbe ind i udsolgte varer (med mindre de er overforsigtige og gemmer til eftermiddagsholdet).

En anden og bedre måde at styre trafikken på kunne være at benytte samme model som ølfestivalerne. Her har man lidt lavere entre, til gengæld betaler man 10 kr. pr. smagsprøve. Man køber poletter som afleveres hos udstilleren. Udstilleren kan bagefter indløse poletterne hos arrangøren for et aftalt beløb.

Det ville dæmme op for de mange der bevidstløst (i flere forstand) står med glasset frem hele tiden.

Jeg forstår heller ikke at man ikke indfører 1 cl som mål for smagsprøverne. Det er vel rigeligt til at give et fyldestgørende indtryk, udstillerne opnår en væsentlig besparelse og problemet med udsolgte varer reduceres.

Andre meninger?

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 8 months ago #523 by Peterap
Replied by Peterap on topic messens åbningstider?
Jeg har haft de samme overvejelser som jones - eftermiddagen ville umiddelbart være det mest optimale tidspunkt, men af frygt for stort pres samt importørenes træthed er formiddagssessionen nok at foretrække.

Forslaget om at indføre et polet system i stil med det fra ølmessen, er efter min opfattelse ikke optimal. Det er dybt frustrerende at skulle stå kø for at veksle penge til poletter, for derefter at stå i kø for at få et mål whisky. Derudover er det irriterende hele tiden at skulle stå og lave en økonomisk afgørelse over hvilke whiskyer man vil/ikke vil smage. Skulle man endelig gøre noget, for at begrænse omfanget af fulde (!) mennesker, der blot kommer for at drikke, burde man sætte billetprisen op!

Og: Det er nu herligt at få en lille whiski(d) på når man er til whiskymesse - husker svagt en vis Jones, der med et stort smil og whisky i hånd stadig snakkede whisky med undertegnede et kvarter efter lukketid i Kolding sidste år :) Det var nu hyggeligt.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 8 months ago #524 by stig
Replied by stig on topic messens åbningstider?
Der er mange der kan bære en såkaldt whiskyskid flot. Desværre er der andre, som ikke klarer det så godt. Jeg går ud fra, at du Peterap hører til de første.
Personligt så går jeg også ind for et polletsystem, hvilket jeg dog mener ikke nødvendigvis udelukker gratis smagsprøver, men derimod giver mulighed for nogle bedre smagsprøver. Spekulationerne omkring tilstrømningen til formiddag/eftermiddag tror jeg er grundløse, da begge sessioner formentlig vil blive udsolgte og de fleste udstillere er proffer, så der vil være rigeligt med whisky.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 8 months ago #525 by Allan
Replied by Allan on topic messens åbningstider?
Med hensyn til mængden af mennesker til messen har Stig ret i det er lige meget om man kommer formiddag eller eftermiddag. Vi var med i København om formiddagen da vi regnede med lidt bedre plads, men der regnede vi forkert.....
Med hensyn til billetpriserne er jeg helt enig med Peterap, op med priserne - drop VIP zoner osv. og luk 1/3 færre deltagere ind. Jeg er klar til at betale den dobbelte billetpris hvis jeg er sikker på der er plads til at have det rart og tale whisky med udstillere og andre gæster. Jeg har derimod bestemt mig for ikke at deltage i flere messer med det antal besøgende der var i København.

Allan

Hilsen
Allan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • séan
  • Visitor
  • Visitor
20 years 8 months ago #527 by séan
Replied by séan on topic messens åbningstider?
Jeg er helt med på Allan, jeg vil intet have imod at betale det dobbelte, hvis der var ´garanti ´ for lidt luft og mulighed for en god snak med udstillerne.

Det vil også skille dem fra, der kommer for at få en billig skid på.
Ikke dermed sagt, at alle whiskyinteresserede bare har råd til at betale hvad det koster, men det vil fraholde nogle af dem hvor det mest er promillen der trækker, fra at komme.

Til trods for det store deltagerantal, syntes jeg stadig det er en overvejende possitiv oplevelse at deltage til de forskellige messer.

Séan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.167 seconds