MacDeffe's pakkekalender 2007

More
16 years 3 months ago #13834 by Macdeffe
Jeg har smagt mindst 1 mere der var god. En ung røget version på ca. 5 år fra en britisk whiskyshop, kan ikke lige huske hvilken. RM eller whiskyexchange

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13835 by Macdeffe
22. December

John Scott's Superior Blended Scotch Whisky

Aged 35 years. 43%

John Scott and Miller er en mindre købmandsforretning i Krkwall på Orkney der der også lihe har en hylde med whisky. Specielt en masse orknay aftapninger, deribalndt hans egne Highland Parks

Dette er så hands blend. Skulle være lavet af 5 HP quarter casks fra 67/68 og så fortyndet op med lidt Invergordon

Aftappet af DTC

Selvom der er fortyndet (? dog) ned til 43% er den meget intens. Dette er en sherryknækket sag. Og sherryknækket selvom den både er fortyndet med grain og vand. Den whisky der må have været på de 5 originale quartercasks må have været ret tyktflydende. Men hvem har hørt om så gamle quartercasks før ?

Så stilen er klar

Sherry, men en større kompleksitet en normalt. Lidt vandet dog. efter lidt tid opdager man nuancer fra bourbon fadet, såsom citrus og vanille

Karakter 7 ½

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13836 by Macdeffe
Så kom jeg igennem alle årets opsparede sjatter, samples og en enkelt miniature

Hos whiskyshop kan man købe 20cl af deres aftapninger og dem fik jeg da lige en af hver sidst jeg var derovre. Der er stadig to tilbage af to dstillerier der normalt ikke står højt på hitlisterne, men det må komme an på en prøve

23. December

Glenkeir Treasures. Ledaig 40%. Maj 2000-Juni 2007

Jeg har smagt mange stygge ledaig i tidernes løb, især de unge. jeg ved ikke hvorfor destilleriet spytter 4 og 7 års aftapninger ud, de er tæt på udrikkelige

Den her har den typiske umodenheds duft , som Ledaig altid har uanset alder...

Det her dog en 7års så her kan det måske forventes. Den er dog ikke så øredøvende (hvis man kan kalde duft/smag det) som ellers, og smagen bærer præg af at man har brugt et godt fad. Masser af friskhed, træ vanille, der faktisk næsten gør det nydelse af drikke denne

Måske den bedste Ledaig jeg har smagt

Karakter 3 ½

edit : Karakter justeret

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13838 by Lading

Jeg har smagt mindst 1 mere der var god. En ung røget version på ca. 5 år fra en britisk whiskyshop, kan ikke lige huske hvilken. RM eller whiskyexchange

Macdeffe


Det var RM, har også prøvet den et par gange, interessant ja, men nogen stor nydelse var det nu ikke for mig :wink:

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13863 by Macdeffe
24. december

Glenkeir Treasures
Ben Nevis May 1995-June 2007. 40%

En dejlig 12års, men faktisk lidt "sprittet" trods den lave alkohol %. Og så har den anelse metallisk over, men ikke ret meget. Jeg har oplevet meget værre med Ben Nevis

Mange klasser bedre end Ledaig'en, efter ca.20 sec er der allerede mindre i dagens flaske end i gårsdagens

Godt fad, et par off-notes inkl lidt umodenhed. Men et par plusser. Underligt at man i en whisky kan smage det gode fad samt umodenhed ?

Lidt blomst, lidt kagevanille, ja den dufter faktisk lidt af julekrydderier. Kardemomme

Karakter 5 ½

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.149 seconds