Julemalt ?

More
16 years 3 months ago #13809 by MacNiels
Julemalt ? was created by MacNiels
Jeg er ved at overveje hvad der i år skal bruges som julemalt

Sidste år kostede det en flaske Glen Grant - Sallings Norse Cask. Den passede for mig perfekt til julen sidste år. Det var en dejlig tung sherrysag.
Jeg overvejer lige nu om det skal være i samme katagori, f.eks. WWW Falster 2005, den er dog noget voldsommere, specielt med hensyn til alokolhol. En anden som måske ville blive nydt er Secret Still 2.1, igen sherry, men slet ikke så voldsom, begge kræver dog at man giver sig god tid til dem.

Hvad skal i nyde her hen under julen ?

Glædelig jul til jer alle!

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13812 by ace
Replied by ace on topic Julemalt ?


Hvad skal i nyde her hen under julen ?

Jeg tror at jeg skal have udryddet min Glenrothes 16 yo Rumwood fra Cadenhead's samt Linkwood "Flying Spider". Men lad os nu se... det kan jo også være at der bliver åbnet en ny flaske.

Herfra Greve skal der også ønskes god jul til alle :)

Martin.....

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13816 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Julemalt ?

Hvad skal i nyde her hen under julen ?
Glædelig jul til jer alle!, MacNiels


Jeg har HELDIGVIS stadig en ½ flaske stående af den Coopers Choice 1969 ´er Strathisla fra 1st fill sherry, jeg havde med sidst i Brabrand - gemt til lejligheden - man skulle tro den er destilleret på sherry, kanel, kartemomme, appelsiner, fudge, marzipan og chokolade Uhhmmmmm :P

Så den kommer frem i eftermiddag, sammen med en lidt forskellig juleøl, når en håndfuld whiskyvenner kigger ind i eftermiddag til en juledram og en kop nisseøl.... 8)

Glædelig jul & godt nytår derude !

/Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13817 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Julemalt ?

Jeg har HELDIGVIS stadig en ½ flaske stående af den Coopers Choice 1969 ´er Strathisla fra 1st fill sherry, jeg havde med sidst i Brabrand - gemt til lejligheden - man skulle tro den er destilleret på sherry, kanel, kartemomme, appelsiner, fudge, marzipan og chokolade Uhhmmmmm Razz


Det var altså også en fantastisk sherry ting. Den ligner på mange månder Falster 2005

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13818 by Allan
Replied by Allan on topic Julemalt ?
Det bliver Rechlerich 40 1964 - fra Norse Cask. Endnu en sherry tung ting :P
med genvej til mange af julens smage: vanille, krydret træ, engelsk lakrids og masser af tørrede frugter - abrikoser, dadler og figner.

God jul & godt nytår - med tak for mange gode indlæg her på siden.

Allan

Hilsen
Allan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13821 by BenRiach
Replied by BenRiach on topic Julemalt ?
Hej, og god jul til alle whisky elskere.

Jeg tror jeg åbner min Craigellachie 1973 32 yo Douglas Laing Platinum, eller Cadenheads Higland Park 1988 19 yo fra sherry fad.
Hvis jeg vælger at tage mig kærligt af nogle af de flasker jeg nu engang har åbnet, bliver det nok min Caol Ila 1979 26 yo fra Signatory.

Only time will tell.

Michael.

PS.: Og et godt nytår :D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13825 by Whiskynyderen
Replied by Whiskynyderen on topic Julemalt ?
Jeg har lige hentet to flasker Port Ellen fra Norse Cask - En af dem skal lade livet juleaften. Når gæsterne er gået, bliver det tid til at lægge en pind i brædeovnen, smide benene op på bordet og læne sig tilbage i stolen og nyde en dejlig dram. Bliver jeg derefter motiveret for én mere, står der en 25 års Highland Park klar i kulissen.

Go' jul til alle her :lol:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13831 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Julemalt ?
Jeg synes sherrylagret whisky gør sig rigtig godt her op til jul. Juleaften bliver nok Miltonduff, se under "Pakkekalender 2007".
Men hvem ved - der sniger sig nok nogle flere ind i løbet af aftenen. Måske endda et genvisit af Glen Grant 1956/03, altså det der er gemt i en 26cl sample.
Af de yngre kan det være, jeg åbner den Caol Ila Distillers Edition 1993/06, som min søn købte på båden hjem fra Norge. Den er efterlagret (et "finere" ord for finish ;-) ) på mørk Moscatel fad ( en sød spansk dessertvin). Bliver spændende at smage denne tilføjelse til de seks "klassiske" malts DE-udgaver.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13833 by Peteys
Replied by Peteys on topic Julemalt ?
Tror nok jeg smagte den sidst på dagen, lørdag, i Limburg, og det var vist en rigtig god malt, men mine smagsløg var også blevet godt brugt på det tidspunkt.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13840 by MacLars
Replied by MacLars on topic Julemalt ?

Sidste år kostede det en flaske Glen Grant - Sallings Norse Cask. Den passede for mig perfekt til julen sidste år. Det var en dejlig tung sherrysag.


Det er så lige præcis sådan en jeg har på julebordet i år, en superherlig sag, en flaske jeg havde med til Rothes og Strathisla-smagningen . Men der er godt nok fordampet en del fra flasken siden så den kommer nok ikke til at overleve alt for mange juledage, så det kan jo være jeg bliver nødt til at melde mig ind med en ny ;-)

Glædelig jul herfra

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13841 by Jan_
Replied by Jan_ on topic Julemalt ?

Jeg har lige hentet to flasker Port Ellen fra Norse Cask - En af dem skal lade livet juleaften.


Jeg har også hentet mine to - og var så heldig at få lov at smage på varene - super god dram - mmmmhh.....

Har så meget forskelliget åbent p.t. så mine juledramme bliver nok hvad jeg lige har lyst til i situationen. Men HP25, PE 3rd, Glenfarclas 25 eller A'bunadh er nok gode bud på flasker jeg kunne finde på at række ud efter.

Glædelig jul til jer alle - tak for godt selskab og underholdende læsning i det forløbne år :D

Mvh
Jan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13842 by BH
Replied by BH on topic Julemalt ?
Min julemalt bliver den nye 21 års Lagavulin.

Jeg åbnede den for at Hering kunne få en sample, hvorefter jeg fik influenza. Det er ved at være ovre nu så jeg kan drikke whisky igen.

Har en masse samples jeg skal have smagt her i juledagene, men min julewhisky bliver nok Lagavulin 21 års, som jo også er fra sherryfade.

Glædelig jul til alle brugere af dette " Whiskysite No.1"

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13843 by st7
Replied by st7 on topic Julemalt ?
Glædelig jul til alle og tak for de mange spændende indlæg og kommentarer på Danmarks bedste whiskysite. :D

Julemalten bliver en Tullibadine 1988 Vintage 46%, samt evt. Springbank Society 9 year Rum Wood 60,2%.

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13849 by Laur
Replied by Laur on topic Julemalt ?
Jeg knapper en Springbank Vintage op ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13850 by JimTaggart
Replied by JimTaggart on topic Julemalt ?
Min julemalt i år bliver dén Bladnoch Belted Galloways, der står hos mine forældre, hvor jeg skal holde jul. En Lowlander med tyngde og et forfriskende forårspræg af anemoner i skovbunden - et håb om snarlig vår...
Ellers har jeg en sjat Glenlossie 40års fra Adelphi, som vel også ryger ned.

Glædelig jul og godt nytår til jer alle :)

Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13851 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Julemalt ?
Jeg har 10-11 restsjatter fra kalenderen der skal væk. jeg ved ikke om de har noget med Jul at gøre. Men den bliver god :-)

God Jul og godt nyt hår til alle

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13853 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Julemalt ?
Tak i lige måde ;-)

Også herfra ønskes I alle en glædelig jul og et godt nytår. :D
Med et ønske om mange gode stunder i whiskyens tegn i 2008. :P :D

PS: Et af mine nytårsforsætter skal være at købe færre, men bedre malts næste år. :roll:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13855 by Peteys
Replied by Peteys on topic Julemalt ?
Ja mine julemalt's bliver som før nævnt dem min kaære fader har stående åbne, hvilket pt. vil sige en Glenfiddich Solera, Springbank 15år, Dun Bheagan Island 8år (Tallisker), og Auld Reekie 12år (vatted Islay)
Og, nå ja evt. også den han får af mig imorgen...

Glædelig jul
Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13857 by Hering
Replied by Hering on topic Julemalt ?
Føj - jeg ville nok gå efter noget fra Campbeltown i den samling. Ydrk....

God jul til alle...

Hering (der lige har været hos David - og derfor skal drikke Rechlerich i aften...)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13859 by Peteys
Replied by Peteys on topic Julemalt ?
Foretrækker personligt Solera'en, det er klasse malt Glenfiddich har fået lavet der!
Talliskeren er et rigtigt godt køb til pengene, (var det ikke onmkring 170dkr. vi gav for den?) I hvert fald er den yderst drikkelig, og Min far kan goså godt lide den så det er fint nok. Springbank foretrækker jeg en 10års 100proof, den 15 årige er ikke lige min favorit, men sådan er det jo

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13867 by MacNoller
Replied by MacNoller on topic Julemalt ?
Heroppe bliver det de mørke dråber der hilser julen velkommen.

Iaften ryger proppen på en G&M.: Mortlach 21år 24/07/80-07/06/02 refill sherry butt cask 3646 63,8%

Glædelig Jul & Godt Nytår til alle.

Mvh
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13881 by Chief
Replied by Chief on topic Julemalt ?
Ja, det er jo jul, så jeg har købt Duncan Taylors julemalt NC2 14-års Macallan, 1993/2007, 46% på portfinish. Jeg må indrømme, at jeg er begyndt at sætte pris på portfinish, som jeg synes gør en whisky mere rund og blød og "mørk" i smagen. :D En anden årsag til at jeg købte den var, at jeg til min store forfærdelse opdagede, at jeg ikke havde en eneste flaske Macallan tilbage i skabet. :oops: Sådan er det, når vennerne har været på besøg.

I ønskes alle en rigtig glædelig jul samt et godt og lykkebringende nytår.

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13944 by Justesen
Replied by Justesen on topic Julemalt ?
Hej alle herinde.

For mit vedkommende blev det til en flaske macallan 1851 inspiration, samt en 1989 bowmore single cask 49,6 % vol, fra Dewar Rattray, der måtte lade livet. Må ærlig tilstå, at jeg troede, at macallan'en var mere sofistikeret. Blev nok en smule skuffet. Bowmore derimod var en vinder. Flot kombination mellem sherrylagringen og det traditionelle man kender fra bowmore. ´

Justesen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13956 by st7
Replied by st7 on topic Julemalt ?
Her en forsinket julehilsen fra Richard Paterson (Whyte and Mackay), Jim McEwan (Bruichladdich), Frank McHardy (Springbank) and Douglas Davidson (Isle of Arran).
www.elfyourself.com/?id=1326712898

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13962 by Springbank21
Replied by Springbank21 on topic Julemalt ?
Her en meget forsinket hilsen fra Springbank21.

Mine julemalt ´s i år blev PC6, Norse cask Laphroaig 1987, 18 års.

Det var begge fantastiske malt.....senere røg proppen på en Dun Bheagan Port Ellen 23 års fra 1983. Det er kun tredje gang jeg smager Port Ellen og jeg er ikke blevet skuffet endnu.

Glæder mig også til at få mine henlagte PE hentet hos David.

Tak for i år drenge og piger, det har været en stor fornøjelse at følge med og skrive med på dette ultimative whisky site.

Vi skrives ved i det nye år.

mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13964 by Hering
Replied by Hering on topic Julemalt ?

Foretrækker personligt Solera'en, det er klasse malt Glenfiddich har fået lavet der!

Ahhrrrrmmmmm, det lader til, at jeg huskede forkert. Jeg har faktisk ikke smagt Solera'en. Den jeg tænkte på var Caoran Reserve. Den smager dæleme ikke særlig godt - den scorer kun 75 i min mund...

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13965 by Whiskynyderen
Replied by Whiskynyderen on topic Julemalt ?

... Caoran Reserve. Den smager dæleme ikke særlig godt ...
Hering


Enig - Har smagt den en enkelt gang, men den gav associationer til lugten af brændt avispapir.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13966 by Hering
Replied by Hering on topic Julemalt ?

... Caoran Reserve. Den smager dæleme ikke særlig godt ...
Hering

Enig - Har smagt den en enkelt gang, men den gav associationer til lugten af brændt avispapir.

Ja for dælen. Det var sq det det var! Jeg kunne ikke komme på det - men nu står det lysende klart! Pftøj...

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13968 by Duffer
Replied by Duffer on topic Julemalt ?

For mit vedkommende blev det til en flaske macallan 1851 inspiration....
Må ærlig tilstå, at jeg troede, at macallan'en var mere sofistikeret. Blev nok en smule skuffet.

Jeg ved ikke om du kender historien bag Inspiration, men ellers kan noget af historien læses her i en tidligere tråd; www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... pic&t=1049
www.whiskymag.com/forum/viewtopic.php?t=4158

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #13969 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Julemalt ?
Ja, mon man kan få penge tilbage for sin MAcallan. Det er jo falsk varebetegnlese

Derudover suntes jeg Caoran er en ganske fin malt. Lidt anonym dog, men med en dejlig twist a Islay

Giver den jer associationer til brændt avispair ?

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.336 seconds