Whisky 2010 - uge 17

More
13 years 11 months ago #20981 by Macdeffe
Nose : Masser af frugt og malt. Frugten er pære/æbler
Palate : Letdrikkelig i samme stil. Den udmærker sig ved en dejlig
, men hurtig kompleksitet der går over i en forholdsvis kort finish. Men den smager virkelig godt
Finish : kort, men den korte eftersmag er helt fantastisk, med en intens træ/fad effekt på ganen

Alc% 46, Alder ca. 15. Destilleri : Meget typisk speyside, kunne også være en Glencadam

Karakter 8 ½

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 10 months ago #21002 by Dragen
Replied by Dragen on topic Whisky 2010 - uge 17
Næse: først Talliskerduft (peber + hav + røg) så en masse warehouse

Smag u. vand: Jalapenno, citrus (yess, ikke hø), friskbagt sandkage (ka' I huske det?)

Smag m. vand: mere chili (sjovt), den er svær at beskrive - hænger pænt sammen, smager meget som der dufter i warehouse

warehouse m. chili :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 10 months ago #21004 by Peteys
Replied by Peteys on topic Whisky 2010 - uge 17
Puha troede lige jeg var begud, men der er åbenbart 4-5 stykker ud over mig der heller ikke har fået smagt endnu.

Næse
Lidt slidt fad, med en anelse gammelt bourbon fad noter, samt en lille bitte smule røg. Måske noget der kan være kommet fra fadet af (A la Islay cas etc.)
Der er nogle meget svage frugtagtige noter inde bagved, men ikke noget der er helt vildt overvældende.

Smgasmæssigt er vii en helt anden klasse,. hvor næsen var noget vag, så er der her fuld valuta for skillingerne, en rigt fed opg fyldig malt, med noget lakrids/anis, bourbon fads noter
Finishen er en videreudvikling af smagen, dog ikke så markant.

Lækker dram, næsen trækkker en anelse ned, men 7,5

Destillleri. Svær at komme med noget jeg føler er et kvalificeret gæt, for næsten enhver urøget skotsk whisky ku være den rigtige. jeg finder ikke de store destilleri karakterer jeg kan kende, men en anelse peber er der da. Den har jeg dog tidligere mødt i en milford/Lammerlaw, så efter som den er urøget vil det være mit gæt.

Alkoholstyrke 56%
Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Æsel
  • Visitor
  • Visitor
13 years 10 months ago #21005 by Æsel
Replied by Æsel on topic Whisky 2010 - uge 17
Næse: Råt kød, jord, med vand en honningagtig note.

Smag: Første indtryk en en del sødme, og så et ordentlig skud peber. Noget let syrligt. Med vand kommer det endnu mere gang i peberbøssen.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 10 months ago #21006 by abandholm
Replied by abandholm on topic Whisky 2010 - uge 17
Første indtryk: Stærke sager, kradser i næsen - virker til at være en temmelig høj styrke (og et bourbonfad)

Næse: En duft af ikke-så-gammelt egetræ, en vis vianagtig duft - som en "fed" hvidvin. Et hint af røg - som jeg først lagde mærke til efter at have læst andres kommentarer. Hvor irriterende, for det er ret tydeligt, når man ved det ;-)
med vand:
Dufter af "halmloft" - tror det er det nogen kalder græs. "Fed Chardonnay" er der endnu :-)

Smag: En vis sødme - måske fra alkoholen? Havde en sjov fornemmelse af flødechokolade i munden
med vand:
Nå da, den blev mere drikkevenlig af et skvæt vand. Faktisk var jeg bange for at have druknet den, men den er ret behagleig. Yderst behagelig.

"Hvad er det?" -afdelingen:

Styrke: Høj ~60%

Alder: ~8-12 år

Fad: Bourbon

Destilleri: bom, bom, ... Nå, jeg vover pelsen: Springbank 2001, batch 1, 55.3%, ~8 år (det var niveauet af røg, der ledte mig på disse kanter - men de andre data passer meget godt... Tror bare ikke at Thomas ville vælge sådan en... :-)

These were votes of the Vestervang jury... :-)
Anders

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 10 months ago #21029 by macT
Replied by macT on topic Whisky 2010 - uge 17
Med en smule forsinkelse kan jeg her med afsløre uge 17.
Old Malt Cask , Bladnoch16 år, dis 03 1992 , bot 06 2008.
Nose:fresh and malty whita pear drops character
Palate: Light,fresh and balanced. with vanilla chrembulee.
Finish: Short and sweet, attractively grispy and elegant.

Thomas

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.182 seconds