Whiskysmagning hos DMWA med Port Charlotte d. 7/9

More
10 years 7 months ago #29066 by dmwa
Vi holder en whiskysmagning (efter vores "Åbent hus") lørdag den 7. september 2013 kl. 16.00. Vi skal smage 6 whiskies - og vi kan løfte sløret for de 2 af dem - som nok vil finde interesse hos mange. Den ene er en netop hjemtaget privat aftapning for kunde - en Port Charlotte

Den kommer fra ex bourbon hogshead fad 1167, aftappet ved 46% (de nye ejere vil ikke aftappe ved fadstyrke og 46%,,,,), destilleret november 2002, aftappet 8. maj 2013.
Den anden vi også skal smage er Balvenie TUN 1401 batch 8. Prios pr person er DKK 175,00.

Tilmelding til Dansk Maltwhisky Akademi - Tlf. 86373311 eller mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #29071 by Lading
Pris på PC?

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #29073 by dmwa
Der er tale om et fad, som en familie købte i 2002, og som vi har hjulpet til med at hjemtage (afregne afgifter og moms, toldpapirer, fragt oma) - jeg ved ikke, hvad kunden vil have for dem - men det kan jeg spørge til. Flaskerne sælges ikke af os - men vi kan formidle kontakt til kunden.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #29075 by karlejnar

Den kommer fra ex bourbon hogshead fad 1167, aftappet ved 46% (de nye ejere vil ikke aftappe ved fadstyrke og 46%,,,,), destilleret november 2002, aftappet 8. maj 2013.

Det ville de gamle ejere heller ikke. Det har altid været betingelserne ved køb af fad. Enten aftappes hele fadet ved fadstyrke eller hele fadet ved 46%.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 7 months ago #29076 by dmwa

Den kommer fra ex bourbon hogshead fad 1167, aftappet ved 46% (de nye ejere vil ikke aftappe ved fadstyrke og 46%,,,,), destilleret november 2002, aftappet 8. maj 2013.

Det ville de gamle ejere heller ikke. Det har altid været betingelserne ved køb af fad. Enten aftappes hele fadet ved fadstyrke eller hele fadet ved 46%.


Der er jeg så ikke enig - vi hjalp også en anden med at tage et fad hjem sidste år - og de fik 80 flasker fadstyrke og resten i 46%. Generelt synes jeg at standarden på Bruichladdich hvad angår forsendelse og aftapning af private fade på Bruichladdich er under al kritik. De netop hjemtagne flasker blev aftappet 8. maj - og så tog det 3 måneder at få dem hjem - p.gr.a. sløvhed hos Bruichladdich. Vi er ved at tage et andet fad hjem for anden kunde også - det blev aftappet i juli - og Bruichladdich har ikke frigivet den til toldbehandling endnu.... Jeg er ikke imponeret af deres service hvad angår handling af private fade.....

I øvrigt så "knækkede" vi halsen på ovenstående whisky i går. HVILKEN dram. Farven er meget mørk i betragtning af, at den kommer fra refill bourbon. Til gengæld er man ikke i tvivl om, at det er en kraftig røget Islay. Men den har ikke den voldsomme og kraftige fylde som f.eks. Laphroaig, som nogle føler ubehag over. Den er meget sød og "fed" - lader man den rulle forrest i munden, fornemmer man nærmest flormelis. Dem der har smagt Bruichladdich sprit direkte fra kedlen, vil sikkert også kunne fange samme nuancer i råspritten som i denne aftapning. En ganske behagelig malt - og som ejeren af flaskerne sagde - en god introduktion til Islay - røget men ikke voldsom.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.281 seconds