Bourbon/Rye smagning på Fermentoren i Aarhus

More
8 years 1 month ago #33770 by Macdeffe
Hej

Så holder jeg en lille smagning med diverse flasker fra mine rejser. Smagningen afholdes på Fermentoren i Aarhus. Fermentoren er en af danmarks bedste craft beer bar

Sunday, 20. March 2016, 15:00 - 17:00

Sådan her har Fermentoren valgt at præsentere smagningen på deres facebook events side:

Vores sidste whisky smagning var en stor succes og nu er
vores gode ven Steffen Bräuner fra Danish Whisky Blog endelig vendt tilbage fra en Ferie I USA og igen klar til at afholde en Whisk(e)y smagning for os.
Denne gang kaster vi os over en ærke amerikansk spiritus. Nemlig Bourbonen. Bourbon-tønder bliver ivrigt brugt som lagrings middel for fx. stærke stouts men hvad er det egentlig..
Steffen vil tage os igennem de forskellige udgaver, destillering, grainbills, lagrings metoder og røverhistorier om hedengangne destillerier.
Ingen moonshine eller hooch i lineuppet. Kun fadlagret og sjældne varianter.
På ægte underspillet jysk beskriver Steffen selv de gyldne dråber således:

"Smagning på fermentoren med amerikansk whiskey. 5 sjældne og usædvanlige aftapninger

Wyoming Whiskey Single Barrel Bourbon Whisky, Distillery Only, 44%, Barrel 859
Wyoming

Heaven Hill Sherry Hogshead Malts of Scotland Distilled 2001, Bottled 2015 48.9%
Kentucky
(Sherry finished bourbon)

George Dickel 9yo Single Barrel 51.5%, bottled for The Liqour Outlet i Las Vegas
Tennessee (shop exclusive)

Smooth Ambler Old Scout Straight Rye 7yo 49.5% Batch 42
MGP Indiana

Elijah Craig Barrel Proof 12yo 68.5%
(Batch 2) Kentucky"

2cl pr person pr bourbon

Ingen af flaskerne kan umiddelbart købes i gængs handel længere
Smagningen bliver præsenteret af Steffen Bräuner, forfatter af Danish Whisky Blog.

Pris 180 kr

25 pladser tilgængelig. Endelig tilmelding ved betaling i baren.


Biletter kan også anskaffes ved a sende mig en PM

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.104 seconds