Islay

More
19 years 8 months ago #1312 by walter
Islay was created by walter
ER der nogle der har nogle gode forslag til hvad man kan\skal se på Islay, ud over lige de der 7 Destillerier, som er et most.

Vi skal der over til maj,( og fejer min kones 40 års fødelsedag),
Hun har ønsket sig 2 plædder( tæpper) fra Bruichladdich i gave. så dem skal hun selvføglig have..

Da jeg er lidt doven anlagt, må hun selv hente dem, MEN jeg skal nok tage med og betale :lol:

hilsen Walter

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 8 months ago #1313 by Sparholt
Replied by Sparholt on topic Islay
Hej Walter

Har lige været 5 dage på Islay! Det var mit tredje besøg.

Islay er meget andet end destillerier!

Der er en storslået natur og keltiske fortidsminder mv. Jeg anbefaler at du bruger lidt tid på hjemmesiden www.armin-grewe.com/islay/islay.htm .

Og så vedr. den berømte whiskytønde "Octo Barrel": Den blev behørigt fejret den 7/7 sammen med Karl Ejnar! Den har det godt, har allerede fået en del farve, men er dog noget skarp i smagen - men ok den er kun 1 år! Vi smagte en 2 år ældre udgave, der kun gav grund til optimisme!

Slainte

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 8 months ago #1320 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Islay
Hvis du ikke er en alt for doven person og i ønsker lidt frisk luft, så er det et godt tip at leje cykler og oplev øen på denne måde.
Jeg kan varmt anbefale at se byen Port Ellen og området (samt destillerierne i dette område) på cykel. Siden Sparholt referer til giver en ret god ide om hvad der er at se på øen.

Ang. Octo Barrel, så har i vel ikke fået en flaske med hjem??

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 8 months ago #1324 by Sparholt
Replied by Sparholt on topic Islay

Hvis du ikke er en alt for doven person og i ønsker lidt frisk luft, så er det et godt tip at leje cykler og oplev øen på denne måde.
Jeg kan varmt anbefale at se byen Port Ellen og området (samt destillerierne i dette område) på cykel. Siden Sparholt referer til giver en ret god ide om hvad der er at se på øen.

Ang. Octo Barrel, så har i vel ikke fået en flaske med hjem??

MacNiels

Ang. Octo Barrel, så har i vel ikke fået en flaske med hjem??


Karl Ejnar fik en lille sample med hjem!

Hvis du sender din mail adresse til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. kan jeg sende billeder at vidunderet!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 8 months ago #1330 by caskdk
Replied by caskdk on topic Islay
Hallo Islay fans

Kanon ø ingen tvivl om det. Hvis man har god tid, så man kan tænke på andet end whisky, kan man med feks cykel besøge Jura. Sejlturen derover tager max 10 minutter. Med cyklen kan man så, jaaaee besøge Jura destillery og smage lidt på deres whisky.

Claus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.242 seconds