ADVARSEL om RyanAir

More
15 years 6 months ago - 15 years 6 months ago #16063 by BigMac
ADVARSEL om RyanAir was created by BigMac

Nej, det var nogle dyre lærepenge.

Hering


ADVARSEL om RyanAir :!:

Apropos dyre lærepenge og RyanAir.
Vi er 2 glade whiskygutter fra Aalborg som synes vi ville benytte RyanAir's fantastiske tilbud om at flyve på den nye rute fra Billund-Edinburgh.

Nu modtog jeg gudhjælpe mig en mail fra RyanAir i aftes at de har aflyst flyvningerne: :evil:

Dear Customer

Ryanair sincerely regrets that due to a strike by Boeing staff (our aircraft manufacturer), it has been necessary to cancel some flights departing between the 23/09/2008 to the 04/11/2008. Please see below for details of your flight(s) which has been cancelled.

Please also advise any other passengers who may be travelling in your party of the cancellation of this booking.

Please note that this flight booking will be automatically cancelled and all monies paid for the unused flights refunded within 7 working days. The refund will be processed back to the original form of payment used to pay for the booking.

Ryanair again sincerely apologises for the inconvenience caused by this cancellation. This cancellation which is outside of the control of Ryanair falls under the extraordinary circumstances clause of Article 7 of EC Regulation 261/2004.


Jeg har google'et lidt på strejke og Boeing og kan umiddelbart kun se at USA er berørt - eller amerikanske tidsskrifter skriver om det.

Min egen konspirationsteori går på at de ikke har kunne sælge billetter på ruten. Dette vil jeg underbygge med at der hele tiden (har checket jævnligt den sidste tid) har været billige billetter på vores afgange - det har nok været billigere at aflyse hele flyet(flyene) end flyve ruten med de få bookinger der er.

Nå, men på bundlinien betyder deres aflysning at vi hver især må op med 3200,- tur/retur for fly fra AAL istedet for 825,- :evil: - en aflysning var ikke en mulighed da vi booket Islay-færge/hoteller/bil hele vejen rundt og ville blive afkrævet eller miste en del penge pga. afbestilling.

Dette er første, eneste og sidste gang jeg har brugt mit kreditkort hos RyanAir.
Kald mig narrowminded, men jeg har ingen forståelse for den slags....specielt når det er min pengepung det går ud over :!: og så er det 2400 mindre at købe whisky for :roll:

/en sur whiskydrikker :x :x

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/
Last edit: 15 years 6 months ago by BigMac.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16065 by Peteys
Replied by Peteys on topic ADVARSEL om RyanAir
Bliver der fløjet fra Aalborg lufthavn til Edinburgh?

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16066 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir

Bliver der fløjet fra Aalborg lufthavn til Edinburgh?

Peter


Hej Peter,

Nej, det gør de ikke - som jeg startede med at skrive drejer det sig om den nye rute Billund-Edinburgh som vi skulle have afprøvet.

Nu skal vi flyve AAL via CPH til EDI

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16067 by Sparholt
Replied by Sparholt on topic ADVARSEL om RyanAir
Hej BigMac.
Har modtaget samme besked fra Ryanair. Der er jo whiskylive i Glasgow den 31. okt. og 1. nov. Havde bestilt afrejse den 29/10 og hjemrejse den 5/11. Så de havde aflyst begge rejser. Det var da altid noget.

Har så været så heldig at hjemrejsedagen er den 5. nov. Så jeg har kunnet genbestille hjemrejsebilletterne!

Så måske kan du også komme med den ene vej...

Held og lykke

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16068 by Hering
Replied by Hering on topic ADVARSEL om RyanAir
Jeg har også fået en returrejse aflyst :-(
De (Ryan Air) foretager, så vidt jeg har hørt, betydelige indskrænkninger i deres rutenet, hvilket altså er gået hårdt ud over den nye rute BLL-EDI. Pis! Den er ellers ret handy ;-)

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16069 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir

Hej BigMac.
Har modtaget samme besked fra Ryanair. Der er jo whiskylive i Glasgow den 31. okt. og 1. nov. Havde bestilt afrejse den 29/10 og hjemrejse den 5/11. Så de havde aflyst begge rejser. Det var da altid noget.

Har så været så heldig at hjemrejsedagen er den 5. nov. Så jeg har kunnet genbestille hjemrejsebilletterne!

Så måske kan du også komme med den ene vej...

Held og lykke


Tak! - men vores program ligger sådan, at vi ikke kan benytte SkodAir i nogle retninger.
Derfor hedder det nu SAS og British Midland hele vejen rundt...men til over 3x prisen :x De skulle sgu have lov at betale de nye billetter...

SkodAir skal -for så vidt muligt- ikke have nogle af mine penge :(

/B'Mac

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16072 by dmwa
Replied by dmwa on topic ADVARSEL om RyanAir
HIP HIP HURRA for at I ikke bookede via vores in-house rejsebureau Scottish Country Cottages, for så skulle vi opfylde reglerne i Rejsepakkeloven - dvs vi skulle bare finde alternativ rejserute OG betale differencen, da vi i så fald havde solgt en pakke.

Men nu må I som selvbestaltet "rejsebureau" jo selv leve med de omkostninger der er ved at "gøre det selv".

Lyder måske lidt som et surt opstød - men det er ikke ment sådan. Mange kan bare ikke forstå, at det er lidt dyrere at booke via et rejsebureau - men ovenfor er et lyslevende eksempel på, at hvis man selv booker på nettet, så er man overladt til de respektive selskabers luner - booker man derimod via et rejsebureau, er man sikret en service!

RYAN Air er i øvrigt i mine øjne ikke værre end alle andre - men man får altså kun det, som man betaler for. Og vil man ikke betale fuld pris, så må man ind i mellem også acceptere at tage de "slag" man får.

Sådan er det bare.....

Slainthe - og god whiskyrejse alligevel!

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16073 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir

HIP HIP HURRA for at I ikke bookede via vores in-house rejsebureau Scottish Country Cottages, for så skulle vi opfylde reglerne i Rejsepakkeloven - dvs vi skulle bare finde alternativ rejserute OG betale differencen, da vi i så fald havde solgt en pakke.

Men nu må I som selvbestaltet "rejsebureau" jo selv leve med de omkostninger der er ved at "gøre det selv".

Lyder måske lidt som et surt opstød - men det er ikke ment sådan. Mange kan bare ikke forstå, at det er lidt dyrere at booke via et rejsebureau - men ovenfor er et lyslevende eksempel på, at hvis man selv booker på nettet, så er man overladt til de respektive selskabers luner - booker man derimod via et rejsebureau, er man sikret en service!

RYAN Air er i øvrigt i mine øjne ikke værre end alle andre - men man får altså kun det, som man betaler for. Og vil man ikke betale fuld pris, så må man ind i mellem også acceptere at tage de "slag" man får.

Sådan er det bare.....

Slainthe - og god whiskyrejse alligevel!

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming


Det er fair nok, Flemming - det er bare dumme lærepenge, når man af natur er lidt perfektionistisk :roll:
Det gik jo godt sidste år med Sterling/SAS, så tanken var jo at det gjorde det jo nok igen :evil:

Fik den anden pris hos FDM-travel online, som nok må siges at være nogenlunde, tror jeg...desværre har vi kun 1 ½time til at skifte i CPH på hjemvejen - håber det går... :(

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16074 by Peteys
Replied by Peteys on topic ADVARSEL om RyanAir
Tjah "toldfri" i Kastrup er nok ikke noget at råbe hurra for alligevel
God tur, og pas på med overvægt i bagagen

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16076 by Duffer
Replied by Duffer on topic ADVARSEL om RyanAir

RYAN Air er i øvrigt i mine øjne ikke værre end alle andre - men man får altså kun det, som man betaler for.

Enig - jeg har fløjet med Ryanair mange gange - og senest for to timer siden. Det fungerer fint - og det er billigt.
Deres politik med hensyn til de "skjulte" omkostninger for kufferter og gebyrer skal man lige lære at gennemskue. Men til gengæld betaler man kun for det man har brug for...

Tjah "toldfri" i Kastrup er nok ikke noget at råbe hurra for alligevel

De britiske lufthavne er efter min mening de mest interessante. De fleste lufthavne har intet interessant eller også er det samme pris eller dyrere end hjemme....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16079 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic ADVARSEL om RyanAir
Tør øjnene Big Mac

Du er nu blevet "tvunget" til at købe en billet til (lidt mere) end normal pris. Hvad er problemet ?

Ryan Air er faktisk det flyselskab (i europa?) med færrest aflyste afgange

De er extremt billige og man betaler kun for det man har brug for. Jeg er helt enig med flemming der kortfattet skriver "Man får et man betaler for.."

Og ja, jeg har selv måtte aflyse en weekend i Edinburgh i næste månd :(

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16080 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir

Tør øjnene Big Mac

Du er nu blevet "tvunget" til at købe en billet til (lidt mere) end normal pris. Hvad er problemet ?

Ryan Air er faktisk det flyselskab (i europa?) med færrest aflyste afgange

De er extremt billige og man betaler kun for det man har brug for. Jeg er helt enig med flemming der kortfattet skriver "Man får et man betaler for.."

Og ja, jeg har selv måtte aflyse en weekend i Edinburgh i næste månd :(

MacDeffe


Problemet er 'måden' - Deffe! Jeg har igen ledt huller på nettet efter noget som bekræfter RyanAir's påstand om strejke blandt Boeing's vedligeholdelsespersonale - og jeg har ikke kunne finde en hat = ingenting på nordjysk!...og så synes jeg at at en ny pris på 3200,- kontra 825,- begrænser ens udfoldelsesmuligheder (læs:lommepenge).

Som jeg skrev ovenfor, så har jeg ikke hat til overs for noget som rammer mig på pengepungen i flere-1000-kroners-klassen på denne måde - sådan noget her skal bare klappe! og så er jeg faktisk komplet ligeglad med hvad andre mener...RyanAir skal bare svines! og så synes jeg da at andre skal se hvad de kan komme ud for....

...men du betaler måske gerne min differance på billetten?

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16081 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir
OK; nu har jeg fundet noget som siger lidt andet:

www.ryanair.com/site/EN/news.php ... -en-090908

Fair nok!
Havde emailen med aflysningen indehold nævnelse af manglende levering af fly fra USA (hvor jeg dog fandt artikler om strejke) havde min pibe måske haft en mere begrænset lyd, men det ændrer ikke på at jeg stadig er blevet 2400,- fattigere.... :evil:

Lad os nu se om de kan finde ud af at betale billetpengene tilbage inden for en uge som de lover... :wink:

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16082 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic ADVARSEL om RyanAir
Næ, hvorfor skal jeg betale for dig. Det er jo dig er gerne vil Skotland

Det er også dig selv der har valgt at rejse på en måde så du står med skægget i postkassen hvis flyafgangenge skulle blive aflyst

Så lad være med at svine Ryan air til, de har faktisk overholdt alle deres forpligtelser..det er jo ikke deres skyld alle andre flyselskaber er 3-4 gange dyrere

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16083 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir

Næ, hvorfor skal jeg betale for dig. Det er jo dig er gerne vil Skotland

Det er også dig selv der har valgt at rejse på en måde så du står med skægget i postkassen hvis flyafgangenge skulle blive aflyst

Så lad være med at svine Ryan air til, de har faktisk overholdt alle deres forpligtelser..det er jo ikke deres skyld alle andre flyselskaber er 3-4 gange dyrere

MacDeffe


Som jeg sagde - jeg er stadig blevet 2400,- fattigere af dette stunt - det er det der irreterer mig.
...og så sviner jeg lige præcis dem til som jeg har lyst til, Deffe! Det kommer du aldrig til at have indflydelse på...

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16084 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic ADVARSEL om RyanAir

...og så sviner jeg lige præcis dem til som jeg har lyst til, Deffe! Det kommer du aldrig til at have indflydelse på...


Så svin dig selv til først for du kan kun takke dig selv for den situation du er i nu hvis jeg skal sige min ærlige mening

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16086 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir

...og så sviner jeg lige præcis dem til som jeg har lyst til, Deffe! Det kommer du aldrig til at have indflydelse på...


Så svin dig selv til først for du kan kun takke dig selv for den situation du er i nu hvis jeg skal sige min ærlige mening

MacDeffe


Jeg kan ikke lige se at jeg skal starte med mig selv - jeg har jo købt en ydelse i god tro....

Jeg må hellere slå lidt koldt vand i blodet er...inden DU får svineren, Deffe!...hvis jeg skal sige MIN ærlige mening! den ville nemlig være noget med *#@dnjr[ju :evil: eller rettere noget med at lukke siddemuskelen

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16087 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic ADVARSEL om RyanAir
Det er da ærgeligt at man skal betale mere end man har regnet med for sin tur

Jeg fik også selv en tur aflyst

Men jeg syntes det er ynkeligt at man er klar til at svine andre til i hårde vendinger og så selv ikke er klar til at blive modsagt

Hvordan ville du selv have det hvis Ryan air's svar på din kritik var "Luk Røven" ?

Men det er åbenbart sådan man tiltales hvis man er unenig med dig ?

macDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16088 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir

Det er da ærgeligt at man skal betale mere end man har regnet med for sin tur

Jeg fik også selv en tur aflyst

Men jeg syntes det er ynkeligt at man er klar til at svine andre til i hårde vendinger og så selv ikke er klar til at blive modsagt

Hvordan ville du selv have det hvis Ryan air's svar på din kritik var "Luk Røven" ?

Men det er åbenbart sådan man tiltales hvis man er unenig med dig ?

macDeffe


Næh, det er det nu ikke, Deffe! Du må gerne være uenig med mig - jeg er i al fald uenig med dig...jeg vil bare have lov til at være gal over hvad der er sket! Det er det!

Hvis RyanAir bad mig om at lukke røven kom de helt sikkert i pressen :wink: og det er bad for business

og ynkelig?? det var vist ikke mig der havde skruet tonen op overfor andre end RyanAir, så hvem er det lige der er nærtagende?? og hvem er det det lige der har gjort dig til Talsmand for RyanAir?

Damn, du må have haft en værre dag end mig idag, Deffe....med det humør du er i....

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16089 by MacLars
Replied by MacLars on topic ADVARSEL om RyanAir
fpn.dk har noget om Ryan Air's aflysninger:

fpn.dk/rettigheder/kobelov_klage ... 435270.ece

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16090 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir

fpn.dk har noget om Ryan Air's aflysninger:

fpn.dk/rettigheder/kobelov_klage ... 435270.ece

MacLars


Tak for det, Lars!

Klagen skal da forsøges...omend RyanAir's klagekontor kun -meget bekvemmligt (for dem) :x kan kontaktes pr. fax - information som iøvrigt er gemt godt væk på deres hjemmeside, men her er den, så andre ikke skal grave dybere:

For EU261 Cancellation and Delay Complaints
EU Passenger Compensation Dept
Ryanair Head Office
Dublin Airport
Co Dublin "“ Fax +353 1 8121230

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16091 by dmwa
Replied by dmwa on topic ADVARSEL om RyanAir
Skru nu lige ned for gassen - I 2 kamphaner....

Det er hamrende irriterende, når man som forbruger bliver ramt af en aflysning af en rejse - samtidig med at man er "tvunget" til at købe en ny rejse til væsentlig højere pris, end den man havde købt rejsen til. I denne tråd er der link til forskellige hjemmesider - både RYAN Airs uddybende forklaring og en artikel i JP, der desværre ikke er gennembearbejdet - for hvis selskabet skal tilbyde en anden rejse og betale for den, skal annulleringen ske meget sent i forløbet - men da de jo gør det 14 dage før (eller mere), så er de kun forpligtet til at tilbagebetale rejsens pris.

Men skal vi ikke lige skrue tiden tilbage til den dag, hvor du bestilite billetten. Her valgte du jo RYAN Air af forskellige årsager - dels fordi de flyve direkte (det er jo en væsentlig grund), flytiderne passede og endelig prisen. Allerede på dette tidspunkt ville prisen med SAS jo have været nogenlunde lig det, som du skal betale i dag - så prisen var også dengang et væsentligt incitament til at vælge RYAN Air (og måske ligefrem afgørende for at I overhovedet valgte at rejse).

Nu kommer RYAN Air så i den ulykkelige situation, at en strejke hos Boing betyder, at de ikke har en flyflåde, så de kan opfylde de flyvninger, som de ellers havde annonceret og kalkuleret med. Jamen hvad skal man så gøre som flyselskab? Hvis man ikke har midlet - har man så reelt andre muligheder end at aflyse. Man kan naturligvis chartre et fly, men hvis prisen er langt over den omkostning, som man ellers regner med internt, så skal der vist et par brede skuldre til, for at børsnoteret virksomhed tør gøre det.

Så de aflyser de ruter, som flyene skulle have været indsat på - vel vidende, at det vil give dårlig publicity - men kan de gøre meget andet????

Rent faktisk kunne du jo - som jeg også har nævnt tidligere - have sikret dig imod en situation som denne, ved at købe rejsen som en pakkerejse hos et rejsebureau, så var du nemlig sikret under Loven om Pakkerejser. Vel - det havde nok også været lidt dyrere, men det fravalgte du også, ved at være "selvbestaltet rejsearrangør" - og så er der ikke andet at sige end "bad luck" - du har handlet under de betingelser, der nu engang er.

At du så vil svine RYAN Air til - det kan jeg så ikke helt forholde mig til - for hvis de opfylder deres del af den indgåede aftale, så har du ikke meget at have det i - men at du ikke har sat dig ind i aftalens enkeltdele - og hvad det ville betyde i en given situation, og hvilke økonomiske konsekvenser det ville have for dig - det må du altså ikke svine den anden part til med. Det er ikke blot unfair, men det er også dumt, da det vil ramme dig selv i sidste ende, da du ikke har noget at have klagen i.

Men det er pisseærgeligt og irriterende - men det berettiger ikke til at hænge et selskab ud - udover at de har valgt at annullere afgangene / udsætte åbningen.

Håber ikke at det virker stødende - jeg prøver blot på at dæmpe gemytterne ved at klarlægge sagens aspekter.....

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16092 by dmwa
Replied by dmwa on topic ADVARSEL om RyanAir

Klagen skal da forsøges...omend RyanAir's klagekontor kun -meget bekvemmligt (for dem) kan kontaktes pr. fax - information som iøvrigt er gemt godt væk på deres hjemmeside, men her er den, så andre ikke skal grave dybere:


Inden du gør dig de store anstrengelser - så læs lige aftalegrundlaget grundigt igennem - se f.eks. dette link:

eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 61:EN:HTML - især artikel 5 har særlig interesse omkring din ulykkelige situation.

Og så lige et par opfordringer:

Lad os nu se om de kan finde ud af at betale billetpengene tilbage inden for en uge som de lover...

Giv lige en tilbagemelding, hvornår du fik pengene....

OG

...men du betaler måske gerne min difference på billetten?


Jeg ville være blevet tvunget til det, hvis du havde købt rejsen som Pakkerejse via vores rejsebureau Scottish Country Cottages ( www.skotland.com ), hvor vi regelmæssigt sælger RYAN Air billetter mod et mindre tillæg - for vi skal jo dække os ind mod situationer som denne....

OG

Kan administratoren ikke tage alle disse indlæg ud - og lægge dem ind i en ny tråd med en mere passende overskrift - så invasion 4 handler om den spændende tur - og den nye tråd om problemerne med aflysningerne????

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16093 by MacLars
Replied by MacLars on topic ADVARSEL om RyanAir

Kan administratoren ikke tage alle disse indlæg ud - og lægge dem ind i en ny tråd med en mere passende overskrift - så invasion 4 handler om den spændende tur - og den nye tråd om problemerne med aflysningerne????


Hvis man kan læse dette så skulle det være sket....

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16094 by J@cK
Replied by J@cK on topic ADVARSEL om RyanAir
Hmmm
hvis det er nogen trøst så kan jeg godt forstå du er sur....
Det er muligt at de er sikret deres ret til at gøre sådan, men derfor synes jeg stadig det er helt ude i skoven.....

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16097 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir

Hmmm
hvis det er nogen trøst så kan jeg godt forstå du er sur....
Det er muligt at de er sikret deres ret til at gøre sådan, men derfor synes jeg stadig det er helt ude i skoven.....


Tak for det :D

Men skal vi ikke lige skrue tiden tilbage til den dag, hvor du bestilite billetten. Her valgte du jo RYAN Air af forskellige årsager - dels fordi de flyve direkte (det er jo en væsentlig grund), flytiderne passede og endelig prisen. Allerede på dette tidspunkt ville prisen med SAS jo have været nogenlunde lig det, som du skal betale i dag - så prisen var også dengang et væsentligt incitament til at vælge RYAN Air (og måske ligefrem afgørende for at I overhovedet valgte at rejse).


Det har du ret i...det var prisen der gav lejlighed til en smuttur...og når flybiletten så er billig kan man bruge pengene på luksus andre steder (hotel/bil/WHISKY :wink: )

Rent faktisk kunne du jo - som jeg også har nævnt tidligere - have sikret dig imod en situation som denne, ved at købe rejsen som en pakkerejse hos et rejsebureau, så var du nemlig sikret under Loven om Pakkerejser. Vel - det havde nok også været lidt dyrere, men det fravalgte du også, ved at være "selvbestaltet rejsearrangør" - og så er der ikke andet at sige end "bad luck" - du har handlet under de betingelser, der nu engang er.


Nu er det sådan at jeg ikke kan lide at være bundet af en pakke når jeg rejser - jeg vil gøre det jeg har lyst til...det eneste der bliver købet som pakke herfra for eftertiden er Flyrejsen - alt andet vil stadig blive booket anden vej rundt...

At du så vil svine RYAN Air til - det kan jeg så ikke helt forholde mig til - for hvis de opfylder deres del af den indgåede aftale, så har du ikke meget at have det i - men at du ikke har sat dig ind i aftalens enkeltdele - og hvad det ville betyde i en given situation, og hvilke økonomiske konsekvenser det ville have for dig - det må du altså ikke svine den anden part til med. Det er ikke blot unfair, men det er også dumt, da det vil ramme dig selv i sidste ende, da du ikke har noget at have klagen i.


Jeg sviner dem til som pisser mig af - ligeglad med hvem/hvad det er - og om jeg har ret eller ej :!: det er der stadig ingen lov imod - der kan kun være personer som har en anden mening (dig og MacDeffe) og jeg er fuldstændig kold i r....og jeg skal nok selv bestemme hvad der er unfair og dumt!
Økonomiske konsekvenser - ja det har det jo så haft - som jeg ser det har jeg lige købt mig for 2400,- tilsvinings tid...og iflg. ForbrugerEuropa Danmark har jeg ALT at at have det i

Inden du gør dig de store anstrengelser - så læs lige aftalegrundlaget grundigt igennem - se f.eks. dette link:

eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 61:EN:HTML - især artikel 5 har særlig interesse omkring din ulykkelige situation.


ja, den og article 8 som KLART siger at vi skal tilbydes rerouting også! også selvom det er aflyst mere end 14 dage før!

Giv lige en tilbagemelding, hvornår du fik pengene....


Det kan du tro jeg gør...

Jeg ville være blevet tvunget til det, hvis du havde købt rejsen som Pakkerejse via vores rejsebureau Scottish Country Cottages ( www.skotland.com ), hvor vi regelmæssigt sælger RYAN Air billetter mod et mindre tillæg - for vi skal jo dække os ind mod situationer som denne....

Tak for reklamen (igen)
tjae, af skade blive man klog, men sjældent rig...jeg skal i al fald ikke (forsøge) at flyve RyanAir igen.

/one pissed off whiskydrinker :evil:

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16098 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic ADVARSEL om RyanAir
Jeg forstår slet ikke du kan blive så ophidset på Ryan Air

De har jo ikke taget noget fra dig. De står jo også selv som tabere i den her situation. De har fået en masse dårlig publicity og taber en hel del penge

Jeg forsøger da selv at gemme mine irritation til situationer for andre ydnytter mig til deres egen vindings skyld

Personlig er jeg meget glad for Ryan Air. De har igennem 7-8 år været i stand til at tilbydde mig adskillige billige ture til Skotland. Nogen gange har sitiationerne gjort at jeg har været nødt til rejse med SAS eller lignene til en pris i 2-3000 kroners klassen, men det er jo bare penge...

Servicen er ikke lige så god hos Ryan Air som hos SAS, man får hvad man betaler for

Jeg har selv haft nogle "dårlige" opleveleser. Udover denne, som har kostet en aflyst Skotlandstur (det er træls) og nogle minimale aflysningsudgifter, så har jeg da prøvet at have bestilt en flyvetur Tirstrup-Stansted + Stansted-Prestwick 3 ½ time senere. Et stykke tid før afgangsdato sendte RA en mail med at sidstnævnte forbindelse var blevet flyttet til at lægge samtidig med den første. Både ud og hjem

Nu er et sådan at RA's bookinger er helt uafhængige, så det forhold måtte jeg selv med stor besvær bringe i orden :)

Det er den slags knubs rejselivet giver. Jeg er nu stadig tilfreds med de masser af billige ture jeg har haft

Jeg forsøger absolut ikke at bestemme havd du skal være sur og ikke være sur over. Nu lægger du trods alt din mening ud på et offentligt forum, og så risikerer man altså at få prædikatet tudefjæs.

Jeg håber da også vi får tilbudt en erstatningsrejse, det kunne jeg da også godt tænke mig

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16099 by dmwa
Replied by dmwa on topic ADVARSEL om RyanAir

Nu er det sådan at jeg ikke kan lide at være bundet af en pakke når jeg rejser - jeg vil gøre det jeg har lyst til...det eneste der bliver købet som pakke herfra for eftertiden er Flyrejsen - alt andet vil stadig blive booket anden vej rundt...

Hvis du KUN køber flyrejsen, er du IKKE omfattet af Pakkerejseloven - for at du skal være det, skal der indgå 2 elementer - f.eks. flyrejse OG billeje, Flyrejse OG overnatning eller lignende. Så køber du kun flyrejsen hos et selskab (selvom de er medlem af RejseGarantifonden - og til daglig OGSÅ opererer som pakkerejseselskab), så er du ikke sikret bedre, end du er ved at booke direkte med RYAN Air.

Jeg er ikke sikker på, at de er forpligtet til at tilbyde en erstatningsrejse - de har jo ikke selv en rute i dag til Edinburgh - det nærmeste de i så fald skulle kunne tilbyde, er en rejse fra f.eks. Billund til Stansted og derfra videre til Glasgow Prestwick. En af vore kunder (i rejsebureauet) havde selv købt billetterne hos RYAN Air, men valgte at booke 1. og sidste nat hos os plus billeje - vi fik annulleret billeje og overnatninger uden tab for kunden - og efterfølgende har de booked Tirstrup-London Stansted + Stansted - Glasgow Prestwick til langt under den pris, som de faktisk havde købt Billund Edinburgh til. Vel - det betyder en længere rejsetid og et skift - men kunden var egentlig velfornøjet....

Den mulighed undersøgte I ikke???? Så kunne der måske være blevet råd til endnu mere whisky....

Fortsat - jeg er hamrende ligeglad med, om du sviner RYAN Air til - jeg mener bare ikke, at du har ret meget at have det i - og derfor finder jeg det lidt dumt, da du ikke hos ret mange vil finde medlidenhed overfor din behandling - bortset fra at alle naturligvis er kede af på dine vegne, at rejsen gik i vasken - men SHIT HAPPENS. For det er hamrende irriterende når det sker - og som i dit tilfælde er det ensbetydende med en række mer-udgifter - men, hvis du accepterer de regler, som aftalen er indgået under - så har RYAN Air ikke gjort noget, som de ikke kunne i henhold til aftalens bestemmelser. At du så ikke kan aflyse rejsen uden at miste nærmest det hele - det er så en helt anden sag - her går det ikke begge veje, men det er jo blandt andet derfor, at RYAN Air kan holde det lave prisniveau, som de kan. Havde det været SAS, mener jeg, at de ville have re-routed jer uden omkostninger for jer - men jeg er faktisk ikke sikker på, at RYAN Air har den forpligtelse - det skal jeg på stående fod ikke gøre mig klog på.

Keep up the spirit - kan måske undersættes.....

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16100 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir

Jeg forstår slet ikke du kan blive så ophidset på Ryan Air

De har jo ikke taget noget fra dig. De står jo også selv som tabere i den her situation. De har fået en masse dårlig publicity og taber en hel del penge

Jeg forsøger da selv at gemme mine irritation til situationer for andre ydnytter mig til deres egen vindings skyld


Nu er vi nogle personer har temperamentet siddende længere ude på tøjet end andre og som er flittigere til at bruge div. sprogblomster...

Personlig er jeg meget glad for Ryan Air. De har igennem 7-8 år været i stand til at tilbydde mig adskillige billige ture til Skotland. Nogen gange har sitiationerne gjort at jeg har været nødt til rejse med SAS eller lignene til en pris i 2-3000 kroners klassen, men det er jo bare penge...

Servicen er ikke lige så god hos Ryan Air som hos SAS, man får hvad man betaler for

Jeg har selv haft nogle "dårlige" opleveleser. Udover denne, som har kostet en aflyst Skotlandstur (det er træls) og nogle minimale aflysningsudgifter, så har jeg da prøvet at have bestilt en flyvetur Tirstrup-Stansted + Stansted-Prestwick 3 ½ time senere. Et stykke tid før afgangsdato sendte RA en mail med at sidstnævnte forbindelse var blevet flyttet til at lægge samtidig med den første. Både ud og hjem


Jeg var også mægtig glad for Sterling sidste år - det gik fint!
...og jf. Regulation (EC) No 261/2004 mener jeg stadig vi har krav på mere end vi er levet tilbudt - jeg trækker den her hele vejen igennem møllen...afviser RyanAir den så videre til SLV osv osv.

Jeg forsøger absolut ikke at bestemme havd du skal være sur og ikke være sur over. Nu lægger du trods alt din mening ud på et offentligt forum, og så risikerer man altså at få prædikatet tudefjæs.


Tudefjæs?? Det her indlæg omkring RyanAir var lagt ud for at andre kan se hvad de kan komme ud for hos dem. At det så samtidig bliver brugt til at lufte min egen personlige utilfredshed er kun en sidegevist for mig - men at blive stemplet som tudefjæs pga. dette??? Uha Deffe, du er på dybt vand her...

Jeg kan ikke tage, at der er nogle som er mere optaget af at være så forbandet politiske korrekte at det er til at brække sig over istedet for at sige hvad de egentlig mener...
Jeg er helt sikker på der sidder en del ude rundt omkring som er ligeså fortørnet over dette som jeg, men ikke bruger de midler der er til rådighed for at lufte deres utilfredshed...

Hvis du KUN køber flyrejsen, er du IKKE omfattet af Pakkerejseloven - for at du skal være det, skal der indgå 2 elementer - f.eks. flyrejse OG billeje, Flyrejse OG overnatning eller lignende. Så køber du kun flyrejsen hos et selskab (selvom de er medlem af RejseGarantifonden - og til daglig OGSÅ opererer som pakkerejseselskab), så er du ikke sikret bedre, end du er ved at booke direkte med RYAN Air.


Aha, så lærte jeg måske noget der...
Men er du så ikke - hvis du flyver på éen billet - sikret at komme videre hvis f.eks dit fly bliver forsinket så du ikke når din næste flyver? (her forudsat at du overholder minimum connecting time på f.eks. 45min i forhold til original tidsplanen og ikke feder den af i baren i lufthaven) Skal det forsinkede selskab så ikke sørge for du kommer på det næste fly :?:

Jeg er ikke sikker på, at de er forpligtet til at tilbyde en erstatningsrejse - de har jo ikke selv en rute i dag til Edinburgh - det nærmeste de i så fald skulle kunne tilbyde, er en rejse fra f.eks. Billund til Stansted og derfra videre til Glasgow Prestwick


Nu for vi se, Flemming - jeg trækker den i al fald så langt gennem systemet som jeg kan jf. hvad jeg skrev ovenfor til Deffe.

vi fik annulleret billeje og overnatninger uden tab for kunden - og efterfølgende har de booked Tirstrup-London Stansted + Stansted - Glasgow Prestwick til langt under den pris, som de faktisk havde købt Billund Edinburgh til. Vel - det betyder en længere rejsetid og et skift - men kunden var egentlig velfornøjet....
Den mulighed undersøgte I ikke???? Så kunne der måske være blevet råd til endnu mere whisky....


Nej, det gjorde vi ikke....min rejsemakker og jeg er begge enige om at dette her var først/eneste/sidste gang RyanAir skulle blandes ind i vores ferieplaner.

Fortsat - jeg er hamrende ligeglad med, om du sviner RYAN Air til - jeg mener bare ikke, at du har ret meget at have det i - og derfor finder jeg det lidt dumt, da du ikke hos ret mange vil finde medlidenhed overfor din behandling - bortset fra at alle naturligvis er kede af på dine vegne, at rejsen gik i vasken - men SHIT HAPPENS. For det er hamrende irriterende når det sker - og som i dit tilfælde er det ensbetydende med en række mer-udgifter - men, hvis du accepterer de regler, som aftalen er indgået under - så har RYAN Air ikke gjort noget, som de ikke kunne i henhold til aftalens bestemmelser. At du så ikke kan aflyse rejsen uden at miste nærmest det hele - det er så en helt anden sag - her går det ikke begge veje, men det er jo blandt andet derfor, at RYAN Air kan holde det lave prisniveau, som de kan.


Det er ikke medlidenhed jeg er ude efter - hvis du kendte mig lidt bedre, ville du vide jeg ikke er typen for dette. Det er kompensation efter reglerne jeg er ude efter! og luft for min frustration samt at ADVARE andre om hvad de kan komme ud for hos RyanAir...og ganske som jeg kan se var der andre der i dette forum som også var blevet ramt - de får mavesår før jeg gør, da jeg lufter min utilfredshed - andre brænder bare inde med den... :wink: ok, nu ved vi jo ikke hvad deres familien/venner har måtte lægge øre til... :wink:

Jeg ved godt at RyanAir flere gange også er blevet hængt ud for både det ene og det andet, og man derfor burde kende 'spillereglerne' men alligevel tager man jo chancen for at spare lidt på gyngen for så bruge lidt mere på karusellen... :o

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16101 by Duffer
Replied by Duffer on topic ADVARSEL om RyanAir

Havde det været SAS, mener jeg, at de ville have re-routed jer uden omkostninger for jer - men jeg er faktisk ikke sikker på, at RYAN Air har den forpligtelse - det skal jeg på stående fod ikke gøre mig klog på.

og

Det her indlæg omkring RyanAir var lagt ud for at andre kan se hvad de kan komme ud for hos dem.

Undskyld min uvidenhed (jeg har ikke sat mig ind i sagen) men er det ikke de samme regler der gælder for alle flyselskaber? Kan man i princippet ikke komme ud for det samme hos et andet selskab? Eller er forskellen at ruten endnu ikke er oprettet - og derfor kan man ikke forlange en anden rejse?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.465 seconds