ADVARSEL om RyanAir

More
15 years 7 months ago #16103 by dmwa
Replied by dmwa on topic ADVARSEL om RyanAir

Havde det været SAS, mener jeg, at de ville have re-routed jer uden omkostninger for jer - men jeg er faktisk ikke sikker på, at RYAN Air har den forpligtelse - det skal jeg på stående fod ikke gøre mig klog på.

og

Det her indlæg omkring RyanAir var lagt ud for at andre kan se hvad de kan komme ud for hos dem.

Undskyld min uvidenhed (jeg har ikke sat mig ind i sagen) men er det ikke de samme regler der gælder for alle flyselskaber? Kan man i princippet ikke komme ud for det samme hos et andet selskab? Eller er forskellen at ruten endnu ikke er oprettet - og derfor kan man ikke forlange en anden rejse?


Jeg er lige så uvidende / har ikke sat mig ind i reglerne - men SAS har jo et forgrenet net i samarbejde med andre i STAR Alliance - og derfor kan de have andre muligheder for at bringe kunden frem til destinationen, end RYAN Air har, der jo ikke endnu beflyver Edinburgh. Jeg tror også - igen uden at have belæg for det - at der er gradsforskel i, om man aflyser en rute 100% - eller om man afviser p.gr.a. overbooking eller lignende.

Aha, så lærte jeg måske noget der...
Men er du så ikke - hvis du flyver på éen billet - sikret at komme videre hvis f.eks dit fly bliver forsinket så du ikke når din næste flyver? (her forudsat at du overholder minimum connecting time på f.eks. 45min i forhold til original tidsplanen og ikke feder den af i baren i lufthaven) Skal det forsinkede selskab så ikke sørge for du kommer på det næste fly?


Jo - hvis du har købt en gennemgangsbillet - men RYAN Air sælger jo kun billetter til en rute pr booking - dvs bliver det første fly forsinket - så er det ikke RYAN Airs hovedpine, hvis du ikke når det næste - heller ikke hvis det er et RYAN Air fly, du skal videre med. Dette er også en af grundene til, at det kaldes lavprisselskab....

Du skal naturligvis have lov til at klage og skrige alt det du vil - jeg tror bare ikke du får andet ud af, end at du får skrålet halsen tør....

MVH/Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16104 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir

Aha, så lærte jeg måske noget der...
Men er du så ikke - hvis du flyver på éen billet - sikret at komme videre hvis f.eks dit fly bliver forsinket så du ikke når din næste flyver? (her forudsat at du overholder minimum connecting time på f.eks. 45min i forhold til original tidsplanen og ikke feder den af i baren i lufthaven) Skal det forsinkede selskab så ikke sørge for du kommer på det næste fly?


Jo - hvis du har købt en gennemgangsbillet - men RYAN Air sælger jo kun billetter til en rute pr booking - dvs bliver det første fly forsinket - så er det ikke RYAN Airs hovedpine, hvis du ikke når det næste - heller ikke hvis det er et RYAN Air fly, du skal videre med. Dette er også en af grundene til, at det kaldes lavprisselskab....

Du skal naturligvis have lov til at klage og skrige alt det du vil - jeg tror bare ikke du får andet ud af, end at du får skrålet halsen tør....

MVH/Flemming


Sådan en gennemgangsbillet er nu købt via rejsebureau - ruten kommer nu til at hedde AAL-CPH-EDI tur/retur - skal ikke ud i ovenstående igen, og med en chance for at blive sat af på et 'ben'

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16137 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir

Lad os nu se om de kan finde ud af at betale billetpengene tilbage inden for en uge som de lover... :wink:

/claus


Nu er der gået 7 working days, hvilket RyanAir lovede at tilbagebetale pengene indenfor.
Jeg må desværre konstatere jeg fik ret - min tilbagebetaling er IKKE dukket op! :evil:

Endnu en grund til at være pissed på RyanAir!

Andre der (ikke) har fået deres penge tilbage? Deffe? Sparholt? Hering?

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16138 by Ronnie
Replied by Ronnie on topic ADVARSEL om RyanAir
En artikel om sagen findes på dette link:

fpn.dk/rettigheder/kobelov_klage ... 441445.ece

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16140 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic ADVARSEL om RyanAir
Jeg havde nu talt op til at 7 working days skulle være imorgen, så jg har da håbet at vi får pengene igen fredag eller mandag

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16146 by Hering
Replied by Hering on topic ADVARSEL om RyanAir
Jeg har fået mine penge tilbage mandag eller tirsdag i denne uge.
Men ikke dem alle sammen :-( Kursforskel, eller nowet...

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16189 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic ADVARSEL om RyanAir
Vi har ikke modtaget vores penge endnu!

Hvor meget mindre end betalt fik du retur Hering ?

SÅ vidt jeg ved så betaler man hos Ryan Air I danske penge

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16191 by Hering
Replied by Hering on topic ADVARSEL om RyanAir
Mnjaa - ikke helt - jeg havde købt en EDI-BLL og retur...

745,31-679,53=65,78

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #16192 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir

Vi har ikke modtaget vores penge endnu!

Hvor meget mindre end betalt fik du retur Hering ?

SÅ vidt jeg ved så betaler man hos Ryan Air I danske penge

MacDeffe


Jeg sendte en fax til RyanAir igår og fik overraskende allerede svar om eftermiddagen

Dear Customer,

Following your recent refund request for booking confirmation number XXXXXX.

We confirm that your refund request has been processed to the form of payment used to pay for your booking. Your issuing bank will then take 5-7 working days to process this refund amount back to your account.

The amount refunded to your credit/debit card is DKK1,644.42


Har stadig heller ikke modtaget noget endnu...og 1644,42 er 206,60 mindre end vi oprindeligt har betalt :( sikke en 'kursforskel'

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16201 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir
Jeg har idag modtaget mine penge fra RyanAir...

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16203 by Peteys
Replied by Peteys on topic ADVARSEL om RyanAir
Og de 206dkr, var det rejseforsikringen?

Har lige købt billetter selv, og der var noget rejseforsikring til omkring 200 dkr. inluderet hvad enten jeg ville eller ej.
De ska vel tjene penge på en eller anden måde....

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16206 by BigMac
Replied by BigMac on topic ADVARSEL om RyanAir

Og de 206dkr, var det rejseforsikringen?
Peter


Ja, det var det da forresten vist nok - den havde jeg lige 'glemt'

Mener nu godt du kan fravælge den...
Rejseforsikringen er et flueben som du aktivt skal fjerne hvis du handler på denne måde - og dermed ulovligt! men jeg overså den desværre da jeg bestilte i sin tid... :(

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16209 by Duffer
Replied by Duffer on topic ADVARSEL om RyanAir

Mener nu godt du kan fravælge den...
Rejseforsikringen er et flueben som du aktivt skal fjerne hvis du handler på denne måde - og dermed ulovligt! men jeg overså den desværre da jeg bestilte i sin tid... :(

Den kan fravælges - den er forudstillet til "Denmark" - og skal stilles på "no insurances required".
Ryanair har fået besked på at fjerne denne "feature" - som udelukkende er lavet for at tjene penge.

Selskabet kan ikke opkræve penge for en forsikring på en rejse der er blevet aflyst - den er HELT SIKKERT ikke gangbar....
Selvom det er et lille beløb - så er det ikke rimeligt at betale for en ydelse man aldrig fik....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16278 by dmwa
Replied by dmwa on topic ADVARSEL om RyanAir
Så vidt jeg har forstået, har alle på dette site stort set fået deres penge retur inden for de 7 dage, som RYAN Air / konventionen foreskriver - der kan naturligvis være overførselsforsinkelser, men lad det ligge. Kan dog forstå af medierne, at nogle endnu ikke har fået deres penge retur, og det er naturligvis ikke tilfredsstillende / godt nok, og det må RYAN Air rette op på, hvis det skulle ske igen. Men når det er sagt, så er det vel et eller andet sted forståeligt, at man ikke lige kan ekspedere så mange passagerer, som det alt andet lige må dreje sig om (det er jo ALLE Edinburgh afgange til Europa, der er blevet aflyst - og 2 flys omsætning i næsten 2 måneder, må jo give en del papir....). Forsikringen kan jeg ikke forstå de ikke refunderer. Som Duffer skriver, er det jo en ydelse, som man ikke nødvendigvis for behov for - men vælger man et andet selskab, så har man jo stadig behov for en forsikring - men at tage det for givet, er måske lige frækt nok - så der burde man nok vælge at tilbagebetale hele beløbet - det må det forsikringsselskab, der står bag da også have en forståelse for - selvom det ganske givet kan give nogle tekniske problemer med "Forsikringsaftaleloven" - det er ikke helt så ligetil, som det lige lyder. Så lad os høre, om I får beløbet for forsikingen tilbage.

Lad os også høre, om RYAN Air har svaret på jeres klager om aflysningerne - det er af almen interesse - og meget interessant!

Men - nu har jeg været så letsindig at booke billetter til Edinburgh for at overvære RunRigs koncert i Glasgow i december - og så kan det jo også blive til lidt juleshopping. Og prisen - tja - DKK 500 inkl. lufthavnsgebyrer, bagage check in og betalings handlingsfee (som godt nok er steget en del) - det kan vel ikke hidse nogen op. Jeg tror ikke en gang, at jeg kan komme til København her fra Djursland for den pris - så nu håber jeg blot, at de denne gang kan få deres fly til tiden!

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16279 by MLP
Replied by MLP on topic ADVARSEL om RyanAir
Har selv ikke haft nogen problemer med Ryan Air,
Men det er da bekymrende når et irsk firma skriver "monies" ?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16280 by Hering
Replied by Hering on topic ADVARSEL om RyanAir

Har selv ikke haft nogen problemer med Ryan Air,
Men det er da bekymrende når et irsk firma skriver "monies" ?

Hmmm, hvorfor lige det?
Det betyder 'pengebeløb'... det er der vel ikke noget mærkeligt i?

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago - 15 years 6 months ago #16281 by MLP
Replied by MLP on topic ADVARSEL om RyanAir
tja,
jeg har bare stort set kun set/hørt det brugt if forbindelse med valutaer,
jeg ville normalt forvente at se noget i retning af:
All payments made will be refunded...osv...

der er som sagt ikke noget forkert i det "rent gramatisk" det forkommer mig bare som et lidt underlig ordvalg, men det jo nok bare mig..
Last edit: 15 years 6 months ago by MLP.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16282 by Laur
Replied by Laur on topic ADVARSEL om RyanAir
Et forsigtigt spørgsmål: Er det flyselskabsnyt.dk eller whiskynyt.dk siden jeg er inde på ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16283 by dmwa
Replied by dmwa on topic ADVARSEL om RyanAir

Et forsigtigt spørgsmål: Er det flyselskabsnyt.dk eller whiskynyt.dk siden jeg er inde på

Det er en side for whisky- og Skotlandsfreak............ Og har derfor interesse for os, der gerne vil billigst til Skotland....

Slainthe
Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16284 by Duffer
Replied by Duffer on topic ADVARSEL om RyanAir

der er som sagt ikke noget forkert i det "rent gramatisk" det forkommer mig bare som et lidt underlig ordvalg, men det jo nok bare mig..

Grammatikken er i orden:
monies er substantiv - altid flertal: - f.eks
* pengebeløb
* beløb
Fra "Ordbogen"

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16285 by Laur
Replied by Laur on topic ADVARSEL om RyanAir

Et forsigtigt spørgsmål: Er det flyselskabsnyt.dk eller whiskynyt.dk siden jeg er inde på

Det er en side for whisky- og Skotlandsfreak............ Og har derfor interesse for os, der gerne vil billigst til Skotland....

Slainthe
Flemming


Pyha. Godt at jeg stillede det som et forsigtigt spørgsmål ;-)
Slainthe
Laur

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16437 by Duffer
Replied by Duffer on topic ADVARSEL om RyanAir
Der står lidt om rejseselskabernes skjulte gebyrer/fortjeneste i JP idag:
jp.tgt.dk/inspiration/tema/flyog ... trackId=jp
Så vidt jeg kan se, har kuffertprisen nu har fået et voldsomt nøk opad.
En kuffert fra Billiund - Edinburgh koster nu 225 DKK.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 5 months ago #16459 by Duffer
Replied by Duffer on topic ADVARSEL om RyanAir
Sterling Airlines er gået konkurs - hvilket ifølge Børsen.dk skulle give højere flypriser
epn.dk/handel_service/transport_ ... 498011.ece

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #17006 by Peteys
Replied by Peteys on topic ADVARSEL om RyanAir
Næste gang Ryanair sku finde på at aflyse så er det måske en god ide at klage en ekstra gang
politiken.dk/tjek/rejser/article618752.ece

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #17012 by dmwa
Replied by dmwa on topic ADVARSEL om RyanAir
Den konkrete artikel beskriver aflysning samme dag, som man skal rejse. Den konkrete tråd startede med, at RYAN Air aflyste i god tid i forvejen - og indenfor de aflysningsregler, der er gældende....

Ruten til Edinburgh fra Billund er jo i øvrigt kommet i gang (har selv testet den), og vi har booked en del gæster ind - helt frem til august 2009, og der regner vi ikke med at opleve problemer. Der var tale om et konkret problem - de nye fly, de havde bestilt til ruten, blev ikke leveret - og et eller andet sted er det jo så forståeligt, at de ikke kan starte uden fly...

Fortsat God Jul

DANSK MALTWHISKY AKADEMI + SCOTTISH COUNTRY COTTAGES (DANMARK)

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago #17086 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic ADVARSEL om RyanAir
Må håbe der er gevinst denne gang
Har bestilt billetter til mig og en af mine kammerater til slut januar pris 20kr tur/retur Billund/Edinburgh hvis man kan nøjes med håndbaggage hvilket vi dog ikke kunne. Men 322 kr for to personer tur/retur er i hvertfald billigt, så er der flere penge til whisky :D

EV

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.536 seconds