Priser på whisky i Skotland

More
15 years 4 months ago #16814 by dmwa
Foranlediget af en diskussion her på sitet om priser hos forskellige forhandlere i Danmark - så lad mig bidrage med denne fra Skotland, som vi kom tilbage fra i går:

Hos Tesco (i Stanraer) købte jeg en Ardbeg 10 års for 22.50 GBP (ved kurs 8,50 = DKK 191,00) - en ganske god pris for en Ardbeg, der i Danmark jo som regel ligger på den gode side af DKK 300.

Men - på Royal Mile i Edinburgh - Hos Royal Mile Whiskies, kostede samme flaske GBP 32 - men hvis man købte 2, fik man GBP 10 i rabat. Så selv om man benytter sig af dette tilbud, ville Tesco stadig være en del billigere.

Blot for at illustrere, at også i Skotland kan man finde "himmelråbende" prisforskelle - men det betyder jo ikke, at hverken den ene eller den anden skal frasorteres.

I øvrigt en god tur - med et interessant besøg på Bladnoch, som jeg ikke har besøgt tidligere.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16815 by Duffer
Replied by Duffer on topic Priser på whisky i Skotland
Nu skal det jo ikke være en konkurrence om hvem der har købt den billigste, men jeg købte forrige lørdag en Ardbeg TEN til 230 DKK.
Det var en 1.0 Liter :-)
Metro er et godt eksempel på at det ikke kan svare sig at fylde kufferten med OB'er når man er i UK - hvilket jeg heller ikke kunne finde på.... :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16818 by Macdeffe
Tjaa, man skal se sig godt for

Jeg købte en bog i en boghandel i storcenter nord for 299 (den nye af Leif Davidsen : På udkig efter Hemingway)

5min senere, da jeg stod i Føtex havde de den også til 199, jeg følte mig faktisk lidt snydt, men kom i tanke om at forholdene nok er de samme inden for bøger som whisky

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16820 by JustAgirl
Synes tit priserne på whisky bliver skruet noget op i Skotland måske fordi der vrimler med turister som ikke ved bedre og som lige skal have en flaske eller to med hjem :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.270 seconds