En tur på St. George's - Englands eneste whiskydestilleri

More
15 years 1 month ago #17594 by jones
Begejstringen for St. George's var så stor at jeg besluttede at skaffe nogle samples og tage dem med på en smagning:

whiskynyt.dk/index.php?module=PostCalend...tails&eid=865&print=

Til den udsolgte smagning på Thorups Kælder, Århus imorgen fik jeg lov til at købe tre meget forskellige, meget spæendende smagsprøver. Detaljerne kan ses på billedet.

Al J.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 1 month ago #17604 by JimTaggart
En fin dag, hvor jeg igen måtte sande, at der virkelig er noget i gære på St. George's. Allerede nu er alle tre varianter både interessante og drikkelige - ja faktisk lækre! Den unpeatede version præsenterer især en skøn næse af finstoflig karamel, mens eksperimentet rødvin-bourbon smager sødt og er vinøs på den rigtig gode måde. Versionen på 52 ppm er et studie i saft og kraft. Røg og tørv i fusion og eksplosion.

Den 4årige Kilkerran var dog også en positiv oplevelse med en duft af krydderurter og begyndende vanilie samt lidt "røggummi" i baggrunden. Smagen var ikke så nuanceret men med en herlig bygsmag.

Af de gamle drenge trådte Highland Park, 40 år 1967/2007, John Scott's (Orkney), cask 6687, 168 fl. 47.1% mest frem for mig med sin mørke, rene sherry og et udmærket bittert træpræg i eftersmagen.
Tak til alle for en god dag.

Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.147 seconds