Limburg Whisky Fair 2009

More
14 years 11 months ago #18070 by JimTaggart
Efter sidste års fantastiske Limburg-debut var min håbefulde glæde og forventninger store, da vi begav os afsted mod det tyske. Lad det være sagt med de samme: Jeg blev ikke skuffet. Magen til whiskymesse skal man lede længe efter! Et enormt udbud af flasker, du ellers ikke kommer i nærheden af at smage, vidende og imødekommende whisky- og destillerifolk på standene, aftappere, du ikke har hørt om, der præsenterer gamle dramme med navne som "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 11 months ago #18071 by Lading
Replied by Lading on topic Limburg Whisky Fair 2009
Spændende læsning, det lyder som en god tur!

Fik du noget godt med hjem?

Peter

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 11 months ago #18077 by JimTaggart
Replied by JimTaggart on topic Limburg Whisky Fair 2009
Lading skrev:

Fik du noget godt med hjem?

Jo, lidt bliver det jo til :wink: Bl.a. gammel whisky fra de undervurderede destillerier Coleburn og Caperdonich. Og også en 20 år gammel gris!! En "Mystery Little Piggy", uden navn, men født og opvokset i Speyside :wink: (fra C&S Dram Collection).

Det lykkedes at begrænse mig ok med antallet af flasker, men havde der været en dag mere, og havde jeg dermed kommet rundt til alle standene, ja så er det ikke godt at vide, om der havde været plads nok i kufferten.

Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 11 months ago #18079 by Duffer
Replied by Duffer on topic Limburg Whisky Fair 2009
Et godt indlæg Lars!

Bl.a. gammel whisky fra de undervurderede destillerier Coleburn og Caperdonich. Og også en 20 år gammel gris!! En "Mystery Little Piggy", uden navn, men født og opvokset i Speyside :wink: (fra C&S Dram Collection).

Så må der snart være grundlag for en ren Caperdonich smagning, som det blev diskuteret på Cadenheads/Bruichladdich smagningen i Viby for et par uger siden....
"Grisen" skulle efter sigende være en Glenfarclas. C&S' kvalitet har været skuffende på de 4-5 stykker jeg har smagt, men nu er det måske vendt..?
Ved du tilfældigvis om datoen for 2010 er fastsat? Så vil jeg lige bestille hotelværelse... :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 11 months ago #18080 by JimTaggart
Replied by JimTaggart on topic Limburg Whisky Fair 2009

Duffer skrev:
Så må der snart være grundlag for en ren Caperdonich smagning, som det blev diskuteret på Cadenheads/Bruichladdich smagningen i Viby for et par uger siden....
"Grisen" skulle efter sigende være en Glenfarclas. C&S' kvalitet har været skuffende på de 4-5 stykker jeg har smagt, men nu er det måske vendt..?
Ved du tilfældigvis om datoen for 2010 er fastsat? Så vil jeg lige bestille hotelværelse...

En ren Caperdonich-smagning kunne bestemt være spændende!
Grisen øffer bekræftende i baggrunden, så jo, den er god nok med Glenfarclas :wink: Jeg havde mailet Caminneci i forvejen, og han ville gerne tage en Piggy med til mig af de 4 flasker, han havde tilbage. Resten lod han blive hjemme. Jeg har fået et udmærket indtryk af hans C&S Dram Collection, hvoraf jeg har fundet ca halvdelen af de smagte gode eller meget gode. Sidste år især en 30 års Glenlivet og en teenage-Bladnoch, i år som nævnt en 14 års Tobermory og den 25 års Linlithgow (sidstnævnte dog ikke aftappet i C&S-serien), og så er Wienerschnitzlen fra Glenfarclas forhåbentlig også en skøn dram :)

Ved ikke, om datoen for 2010 er fastsat, men vi fandt dog ud af, at der findes andre og ikke mindst billigere steder at bo end Tulip.

Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 11 months ago #18083 by Hans-Henrik
Hej Lars, Carsten, Anders, Karl Ejnar med frue, Hans & co (håber ingen er glemt)

Tak for sidst, det var rigtigt hyggeligt.. Lars, det er ikke meget du er gået glip at, men jeg fik dog datoen ;-) 24-25 April... Arbejder med de billigere værelser, vender tilbage...

Hilsen

Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 11 months ago #18084 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Limburg Whisky Fair 2009
Også tak for sidst herfra - er lige kommet hjem i dag.

Tak til Hans-Henrik fordi jeg fik lov at smage din Glenfiddich 1974 - en sjælden lejlighed til at smage en single cask Glenfiddich.

Ellers hang jeg mest ud på standen med Duncan Taylor, men fik dog også prøvet lidt andet.

Havde bestemt mig for at købe 2-3 flasker, specielt en 33års Mosstowie. Men bestemte mig så til at købe 4 af de flasker, der havde været skænket ud af.
Mosstowie 33år og Royal Lochnagar 22år, samt de to grain Carsebridge 29år og Invergordon 43år. Mosstowien og de to grain var ca halvt fyldte, RL'en trekvart. Fik dem alle for €200.

Generelt synes jeg prisniveauet pr. dram var fint på de uafhængige aftapninger fra DTC og DL bl.a. Men mange af destilleriaftapningerne var lidt ublu, især de "hypede"
€11,5 for en 8. annual PE, €5 for en Ardbeg Supernova, €8 for den sorte Octomore, blot for at nævne nogle. Jeg blev dog ikke "fristet" til at prøve nogen af dem. Derimod var min dyreste dram en 1979 Glenrothes til €10, som jeg prøvede fordi Susan Colville fortalte, at hendes far havde været med til at lave den. Prøvede derefter en Lonach Glenrothes på 39år til €4, og må sige, at den var meget bedre til pengene.

PS: Det med dyre værelser er heldigvis ikke noget problem for Ulla og jeg. Betalte €111 for camping fra onsdag til tirsdag. Næste år tager vi nok derned en uge i forvejen, så vi kan se lidt mere af byen og området.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.204 seconds