London whiskytur 2009 - Skal vi?

More
14 years 11 months ago #18204 by jones
Flere har spurgt om der bliver en 2009-udgave af den lange weekend med en London whiskytur som kørte sidste august.

Hvis der er 10-15 personer som vil med, så vil jeg gerne stå for det praktiske, lave aftaler og vise vej. Turen arrangeres non-profit fra min side.

Tid: torsdag den 20. "“ søndag den 23. august. Deltagerne bestiller/betaler fly selv.
Aktiviteter (med forbehold): 7 besøg/smagninger (Vintage House butik + Milroys butik + The Whisky Exchange butik + Number One Drinks Company (uafhængig aftapper af japansk whisky) + Compass Box (uafhængig aftapper) + amerikansk whisky + St. George's Distillery

Pris: ca. 3.200,- incl. 3 overnatninger på delt dobbeltværelse, 7 smagninger, middag torsdag/fredag, lokaltransport i London, lejet bus til St. George.

Fly og måltider lørdag/søndag er ikke medregnet. Betaling: 50% ved tilmelding + 50% senest 30 dage før afgang.

Diskussion/spørgsmål i tråden her. Interesserede kan også kontakte mig på alSNABELAwhiskyjones.com

Al J.

For indtryk fra sidste års tur, se

1. dag
whiskynyt.dk/index.php?name=PNphpBB2&fil...d0ff8e1cda02d79b4ab0

2. dag
whiskynyt.dk/index.php?name=PNphpBB2&fil...d0ff8e1cda02d79b4ab0

3. dag
whiskynyt.dk/index.php?name=PNphpBB2&fil...d0ff8e1cda02d79b4ab0

4. dag
whiskynyt.dk/index.php?name=PNphpBB2&fil...d0ff8e1cda02d79b4ab0

Besøg på St. George's Distillery
whiskynyt.dk/index.php?module=htmlpages&func=display&pid=21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 11 months ago #18205 by Duffer
Afgang Århus eller Billund?
Er der ikke noget med at Århus er formiddag og Billund er eftermiddag og aften?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 11 months ago #18206 by jones
"Programmet" starter med samling på hotellet kl. 14 torsdag den 20. og slutter med ankomst til Stansted kl. 16 søndag den 23.

Det passer med at Århus (Ryanair) og København (Easyjet) har formiddagsafgange til London og retur først på aftenen søndag.

Da jeg går ud fra at de fleste flyver fra de to byer, så bliver det svært også at tage hensyn til Billunds eftermiddagsafgange.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 11 months ago #18212 by dklund
Det lyder da som en rigtig go idé - bestemt en tur vær
men det bliver desværre uden min deltagelse for jeg skulle helst stå i en kirke et sted og sige ja d. 22 august

jeg ville nok også hellere på en rundtur i skotland end en tur til london igen
ikke at det ikke var sjovt og spændende og med et godt selvskab for det var det bestemt
men nu har jeg ligesom set det og skotland har jeg jo ikke været så heldig at betræde endnu så nok hellere en tur derop

mvh
Dennis Lund

Mvh
Dennis Lund

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 11 months ago #18216 by jones
Mellem bryllup og (drømmen om) en tur til Skotland, så er du næsten lovligt undskyldt, Dennis.

Der er allerede to tilmeldte, heraf een som også var med sidste år!

Spændende at se om vi kan blive de ti personer der mindst skal til.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 11 months ago #18226 by abandholm
Jeg må sige at jeg overvejer at tage med igen - selv om jeg var med sidste år, og en pæn del af indholdet er det samme. Det var nemlig en rigtig god tur, som jeg kun kan anbefale!

Jeg forstår godt at Dennis gerne vil til Skotland - men der har jeg lige været sammen MacDeffe og Thomas Clausen ;-) (en fantastisk god tur, i øvrigt!)

Skål
Anders

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 11 months ago #18236 by jones
Anders - Ja, der er lidt overlap med sidste års tur omkring hvem vi skal besøge, men du kan være sikkert på at der ikke er videre overlap i hvad vi skal smage på de forskellige steder.

Der er nu 4 tilmeldte. (Du er ikke medregnet, Anders.)


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 10 months ago #18386 by jones
Hvis der ikke er ti tilmeldte senest mandag den 8. juni, bliver turen aflyst.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 10 months ago #18426 by jones
London whiskytur 2009 aflyses.

Med kun 4 interesserede, er der ikke basis for at gennemføre udflugten i år.

Til jer 4 (I ved hvem I er), vil jeg sige tak for tilliden. Jeg beklager at det ikke kunne blive til noget.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 8 months ago #18628 by Springbank21
da turen her ikke bliver til noget tager jeg selv afsted med en kammerat....

Er der nogle butikker (whisky butikker) vi SKAL besøge??

mvh

Torben QW

PS: min første tur til london.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 8 months ago #18630 by jones
Største udvalg og laveste priser findes hos Vintage House, Old Compton Street.

Berry Bros i St. James Street er en usædvanlig flot historisk butik som familien har drevet siden 1698.

God tur.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 8 months ago #18631 by Duffer
Udover ovennævnte:
The Whisky Exchange (Nær London Bridge)
Masser af egenaftapninger til fornuftige priser.
Tager I derud torsdag, fredag eller lørdag kan I passende besøge www.boroughmarket.org.uk/ et marked med specialiteter som ligger lige op ad forretningen.

Cadenheads (verdens bedste aftapper :-) ) Marylebone

Royal Mile Whiskies i Bloomsbury Street (tæt på handelsgaden Oxford Street)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 8 months ago #18637 by Peteys
Og selvom det måske ikke er super interessant, så ligger Milroy's lige rundt om hjørnet fra Vintage house (50m)

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 8 months ago #18640 by Springbank21
vi skal være der fra torsdag eftermiddag til søndag formiddag, så der skulle være tid nok til at besøge 4-5 stykker.....

Tusind tak for indlægende jeg skriver dem ned og besøger dem alle...hurraaaa jeg glæder mig....

Bare jeg nu har penge nok med....tror i man kommer langt for 300kr??

He He joke.....naaarh der skal nok lidt mere til for satan det bliver godt, næsten som en Skotlands tur yyyiiihaaar.

nå men hyg jer drenge til vi skrives igen.

mvh

Torben QW

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19058 by Springbank21
Tja så kom vi hjem fra London.

Helt igennem suveræn tur, fik besøgt 5 butikker: vintage house, berry bros, whisky exchange butikken, milroys og nej ham der sad derinde var sgu ikke særlig interesseret i at sælge noget som helst så det gjorde han ikke og sidst cadenheads butik...... jeg foretrak cadenhead og whiskyexchange for der havde de tid at snakke....Mcivor hos berry var til messe i manchester så det var øv smagte dog alligevel en inchgower 1980 ren sherry fad ikke nær så god som adelphi ´s men hæderlig....
Jeg købte kun 4 fl. og her kommer de:

Hos cadenhead blev det til Springbank ´s odd en af hver rødvin fadet smagte jeg dernede og jeg kunne ganske udemærket lide den og prisen var fornuftig 47 pund pr. stk. jeg købte desuden en highland park 17 års som ikke er åbnet endnu.
Hos whisky ex. købte jeg en gammel glenfarclas aftappet til limburg festivalen 2007. Den er fra 1966 og der er kun lavet 150 fl ialt CS. selvfølgelig.....glæder mig til at smage den op imod qw ´s rechlerich.

Iøvrigt så vi alt det man næsten skal se i london når man er der Big ben, musical, parlement osv.

Det kan varmt anbefales og jeg høre gerne jeres meninger om Springbank ´s odd......havde ikke selv hørt om dem men fik historien dernede.....er der nogen der har smagt disse??

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19059 by Springbank21
Tja så kom vi hjem fra London.

Helt igennem suveræn tur, fik besøgt 5 butikker: vintage house, berry bros, whisky exchange butikken, milroys og nej ham der sad derinde var sgu ikke særlig interesseret i at sælge noget som helst så det gjorde han ikke og sidst cadenheads butik...... jeg foretrak cadenhead og whiskyexchange for der havde de tid at snakke....Mcivor hos berry var til messe i manchester så det var øv smagte dog alligevel en inchgower 1980 ren sherry fad ikke nær så god som adelphi ´s men hæderlig....
Jeg købte kun 4 fl. og her kommer de:

Hos cadenhead blev det til Springbank ´s odd en af hver rødvin fadet smagte jeg dernede og jeg kunne ganske udemærket lide den og prisen var fornuftig 47 pund pr. stk. jeg købte desuden en highland park 17 års som ikke er åbnet endnu.
Hos whisky ex. købte jeg en gammel glenfarclas aftappet til limburg festivalen 2007. Den er fra 1966 og der er kun lavet 150 fl ialt CS. selvfølgelig.....glæder mig til at smage den op imod qw ´s rechlerich.

Iøvrigt så vi alt det man næsten skal se i london når man er der Big ben, musical, parlement osv.

Det kan varmt anbefales og jeg høre gerne jeres meninger om Springbank ´s odd......havde ikke selv hørt om dem men fik historien dernede.....er der nogen der har smagt disse??

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19060 by Duffer
Jeg har smagt HP'en - kan dog ikke huske detaljer, men HP og Cadenheads - det kan ikke gå galt. :-)
Du finder 66'er Glenfarclas smagsnoter her: www.whiskyfun.com/archivejuly07-1.html#120707
Underligt nok er den noget billigere hos TWE end hos WhiskyFair. www.shop.whiskyfair.com/start/bo ... e1966.html

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.224 seconds