Whisky Bars of Glasgow

More
14 years 4 months ago #19219 by Macdeffe
Scotlandwhisky.com har her et kort hvor beliggenheden af 7 whiskybarer er angivet


www.scotlandwhisky.com/plan-your ... lasgow-map

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19222 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Whisky Bars of Glasgow
Personligt kan jeg anbefale Bon Accord

Det er dog ved at være et par år siden jeg var der sidst, men der er god atmosfære, 5-6 haner med real ale og et pænt udvalg af whisky, også uafhængige aftapninger

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19223 by Hering
Replied by Hering on topic Whisky Bars of Glasgow
Jeps - Bon Accord er et udmærket sted. Og hvis man er til en god Curry, så kan man gå lige rundt om hjørnet til den lokale. Det ligner et selskabslokale i en boligforening, men maden er så god, at selv de lokale indere frekventerer stedet.

Jeg har også været på The Pot Still, men synes ikke så godt om stedet. Der er en bedre bar længere nede ad Hope Street som er bedre, og hvor man også kan få noget ok at spise.

Ben Nevis er som navnet antyder også et udmærket whiskysted. Skråt overfor er der et sted, der så vidt jeg husker hedder Park Bar. Det er der folk fra Speyside kommer, hvis de er i byen. Speyside Embassy, kunne man kalde det. Udvalget af whisky er til gengæld ikke specielt prangende, men atmosfæren er god.

De tre andre steder kender jeg ikke.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19225 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Whisky Bars of Glasgow
Glasgow er kendt som "the curry capital of brittain". De fleste af de nævnte pubs er i West End og her er der flere meget gode indiske. Udover den hering nævner kan jeg anbefale Mother India og The Wee Curry

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19226 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky Bars of Glasgow
Lidt off topic...
Ifølge en tidligere kollega (som er Inder) skulle nogle af verdens bedste indiske restauranter ligge i London.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19227 by Hering
Replied by Hering on topic Whisky Bars of Glasgow
- og jeg har hørt det samme sagt om Manchester. Mon ikke det kommer lidt an på hvor man selv har været, og hvor folk bor?

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19228 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Whisky Bars of Glasgow
Jeg lavede en lille internet search og det ser ud til at "The curry capital of Britain" er en titel som indiske restauranter kæmper om årligt. Jeg kunne sammenstykke vinderne fra 2002-2007 :

2002 Glasgow
2003 Glasgow
2004 Bradford
2005 Birmingham
2006 Glasgow
2007 Leicester

Glasgow er vist nok også kendt på mængden af curries der bliver fortæret, eller som min skotske ven Rob fra Falkirk udtrykker "If the curry shops in Glasgow would all close half Glasgow would die of starvation"

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • AlbaGuBràth
  • Visitor
  • Visitor
14 years 1 day ago #20659 by AlbaGuBràth
Replied by AlbaGuBràth on topic Whisky Bars of Glasgow
Jeg var i Glasgow et par gange sidste år, og undgik behændigt karry.

Synes Pot Still har et prægtigt udvalg, og er et godt sted at bruge en hverdagseftermiddag på at smage sig klogere. Hele connoisseur-stemningen fordamper dog fredag og lørdag i turister og stresset betjening. Lige overfor ligger en bar med det indbydende navn 'Cask & Still' men det er en ægte turistfælde uden nævneværdigt på hylderne.

The Lismore ude vest på har et ok udvalg af de mest udbredte skotske brands til lave priser. Stedet er helt nede på jorden og velbesøgt af lokalbefolkningen.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 1 day ago #20660 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky Bars of Glasgow
Apropos Indiske restauranter - listen har nogle år på bagen

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.265 seconds