Whiskyrejse til Islay 2011

More
13 years 4 months ago #22147 by Duffer
Svenske Henrik Aflodal inviterer på en 5-dages whiskyrejse til Islay den 5. - 9- Maj 2011
Afrejse fra Arlanda
www.aflodal.com/asp/travel1.htm

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22158 by dmwa
Replied by dmwa on topic Whiskyrejse til Islay 2011
Jamen - hvis der er interesse for det, kan jeg da også sætte en rejse op - vi har jo masser af ture med udgangspunkt fra Edinburgh i 2011 - se kalorejser.dk/?page=whisky . Det er ture med 16 sæders busser - og med de nye flytider for Ryan Air passer det jo som fod i hose :-)

En hurtig pris - Ryan Air 5/5 retur 10/5 DKK 500-600 afhængig af om man vil have bagage med + GBP 350 for selve turen - og så lige et par overnatninger i begge ender - så lad os sige GBP 420 = DKK 3.700 - i alt DKK 4.300.

Henriks tur koster SEK 13.785 (DKK 11.000)

Så man kan komme på næsten 3 whiskyture med os i forhold til Henriks tur.... Vores pris er dog ekskl aftensmad, men alligevel.

Som en nyhed er der også ture til Speyside - så et utal af muligheder

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI / KALØ REJSER

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22159 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whiskyrejse til Islay 2011

Henriks tur koster SEK 13.785 (DKK 11.000)
Så man kan komme på næsten 3 whiskyture med os i forhold til Henriks tur.... Vores pris er dog ekskl aftensmad, men alligevel.

Jeg har ikke noget forhold til Henrik Aflodal udover jeg har været med på en af hans ture i 2007.
Jeg syntes dog det er en anelse upassende at sammenligne / nedgøre andre (konkurrenters) produkter og/eller priser i samme tråd - specielt når rejserne ikke er ens.
Bemærk - jeg forsøger på ingen måde at bestemme hvad andre skal/må skrive, men jeg syntes måske man godt kunne overveje om det er det rette sted.
Undertegnede er nok den sidste til at sætte spørgsmålstegn ved prissammenligninger, men jeg er til forskel fra DMWA slutforbruger og ikke konkurrent.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22160 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Whiskyrejse til Islay 2011
Hvis man selv vil begynde at sammensætte en sammenlignelig tur koster en retur fra Århus til Islay 4500,- !

Det er let at finde steder der kan spares på ved Aflodals ture, jeg var selv med på samme tur som Duffer og det var da ikke just billigt, men man fik da det man skulle for pengene. Passende overnatningsteder, måltider på gode restauranter, fuldt whiskyprogram fra man står op til man går i seng, Aflodal som guide og chaffør, så det er bare at sætte sig ind på bagsædet og nyde turen :-)

Jeg er selv på Islay i samme weekend, så det kan være vi ses hvis der er nogen der benytter sig af et af ovenstående tilbud :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22161 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whiskyrejse til Islay 2011

Det er let at finde steder der kan spares på ved Aflodals ture, jeg var selv med på samme tur som Duffer og det var da ikke just billigt, men man fik da det man skulle for pengene. Passende overnatningsteder, måltider på gode restauranter, fuldt whiskyprogram fra man står op til man går i seng, Aflodal som guide og chaffør, så det er bare at sætte sig ind på bagsædet og nyde turen :-)

Jeg var også godt tilfreds med Aflodals tur og der var ingen stress og perfekt som første tur til Skotland. Derudover fik vi fuld valuta i form af whisky, velkomstdram i Aberdeen Lufthavn, en nightcap stort set hver aften, en dram foran destillerier som ikke umiddelbart var mulige at komme ind på - Teaninich, Scapa m.fl.
Vi fik en super oplevelse på Highland Park med en Russel Andersson smagning (6 whiskies så vidt jeg husker) og efterfølgende bespisning på restauranten ved siden af. Whiskysmagning i Kirkwall hvor Aflodal havde fundet passende lokale og selv medbragt whisky - var også inklusiv i prisen.
For ikke at nævne en formidabel rundvisning og kæmpe middag på Balvenie - fyldt med lækkerier.
En 70 £ smagning hos G&M vægter vel også lidt?
Iøvrigt må Rejsegarantifonden dække eventuelle afbud fra Arlanda - det gør den ikke nødvendigvis hvis man selv møder op i Skotland.
Så at sammeligne udelukkende på prisen er vist ikke helt fair her.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22162 by dmwa
Replied by dmwa on topic Whiskyrejse til Islay 2011
Kommunikation er en svær ting....

Jeg ville blot nævne et alternativ.

Duffer skriver: I øvrigt må Rejsegarantifonden dække eventuelle afbud fra Arlanda - det gør den ikke nødvendigvis hvis man selv møder op i Skotland.

Den danske rejsegarantifond dækker pakkerejser købt gennem dansk arrangør - dvs at vores ture med udganspunkt i Edinburgh er dækket, da der indgår transport i bus og overnatning. Derudover kan man så købe flyrejsen igennem os eller selv købe den på Ryan Airs hjemmeside. Køber man den selv, så er man i risiko, hvis der f.eks. kommer en islandsk askesky eller lignende - hvis man booker den via os, er vi økonomisk ansvarlige, hvilket vi måtte bøde for i april for 2 rejsende, der havde købt en af disse whiskyture til Islay :-(

Med venlig hilsen

KALØ REJSER

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 4 months ago #22163 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whiskyrejse til Islay 2011
Sålænge man underskriver sig med et firmanavn eller på anden måde er "fedtet ind", så kan det være god stil at være en anelse tilbageholdende med at sætte spørgsmålstegn ved andre firmaers produkter - specielt når de ikke er sammenlignelige...
Så er den ged vist barberet...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.337 seconds