Glasgow

More
9 years 3 months ago #32350 by Mikaelornsholt
Glasgow was created by Mikaelornsholt
Kære eksperter

Jeg skal til Glasgow i januar og har brug for lidt inspiration fra jer.
Jeg har en enkelt eftermiddag til rådighed, som selvfølgelig skal bruges på noget whiskyrelateret, men hvad?

Hvad kan I anbefale?

Mvh

Mikael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago - 9 years 3 months ago #32351 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Glasgow
Der er mulighed for at besøge 2-3 destillerier

Har du bil til rådighed er Deanston mit bedste bud. Det ligger ca. 40 min kørsel væk

Glengoyne er også et godt bud. Nås nok nemmest med bil. Lige over 30 min væk.

Uden bil, er Auchentoshan nok det bedste bud. Der går sikkert også offentlig transport til Glengoyne, men jeg ved det ikke.

Auchentoshan kan nås via Togstationen "Old Kilpatrick". Den ligger på et system i Glasgow der minder lidt om Københavns S-togsnet. Herfra er der ca. 15min. gang til destilleriet. Jeg har billeddokumenteret gåturen her : www.whiskywhiskywhisky.com/forum/viewtop...=5929&p=96723#p96720

Hvis man hellere vil bruge tiden i Glasgow Centrum er den bedste whiskyforretning The Good Spirits Co. i Bath Street, meget tæt på Buchanan Galleries. De har også meget andet spændende spiritus end whisky og et godt udvalg af øl på flasker.

Ellers er der flere gode whiskybarer. Bon Accord. The Pot Still. Ben Nevis. Er man til øl er der Brewdog, West og Drygate. Det sidste har jeg ikke selv stiftet bekendtskab med, men det er blevet rosende omtalt af mine bekendte i byen og det står på listen over steder jeg skal besøge næste gang jeg er i Glasgow

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Last edit: 9 years 3 months ago by Macdeffe.
The following user(s) said Thank You: Mikaelornsholt

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32353 by DanielChristensen
Replied by DanielChristensen on topic Glasgow
Glengoyne er det nemmeste at komme til med offentlig transport. Der kører bus direkte, og den stopper lige uden for destilleriet.

Mht. pubs er jeg helt enig. The Pot Still ligger i centrum og jeg synes man skal gøre sig selv den tjeneste og gå derind :-)

Bon Accord ligger lidt uden for centrum, men er bestemt et besøg værd!
The following user(s) said Thank You: Mikaelornsholt

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago - 9 years 3 months ago #32356 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glasgow

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 9 years 3 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32357 by Mikaelornsholt
Replied by Mikaelornsholt on topic Glasgow
Tak for alle inputs. :cheer:

Jeg er sikker på, at jeg nok skal kunne få min eftermiddag til at gå, inden middag og smagning om aftenen ;)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32361 by JustAgirl
Replied by JustAgirl on topic Glasgow


Glengoyne er også et godt bud. Nås nok nemmest med bil. Lige over 30 min væk.

Uden bil, er Auchentoshan nok det bedste bud. Der går sikkert også offentlig transport til Glengoyne, men jeg ved det ikke.


Steffen


Der går offentlige transport til Glengoyne men som Steffen siger er det nemmest med bil.

Der kører en lokal bus 1 gang i timen fra buchanan busstation til Glengoyne spørg på busstationen (da jeg var derude for nogen år siden var det bus 10a eller b), lad chauføren vide hvor du skal af og han sætter dig af ligeuden for distilleriet, du bliver samlet op samme sted igen når du skal tilbage.
Bare vær ops på busturen tager mellem 1 time og 1½time.

/Ulla

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32363 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Glasgow
Udover The Good Spirits Co. er der ikke mange interessante whiskyforretninger i Glasgow. Jeg kunne godt tænke mig at besøge Inverarity en dag dog, før jeg udtaler mig helt katagorisk. Jeg har aldrig været den store fan af "The Whisky Shop"

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.139 seconds