DMWA Tur

More
20 years 7 months ago #566 by jones
DMWA Tur was created by jones

Jeg synes vi har ventet længe allerede...skal vi ikke snart besøge vores tønde? ;-)


Skal jeg hilse den fra dig, når jeg besøger Bruichladdich næste torsdag? :wink:

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 7 months ago #567 by MacLars
Replied by MacLars on topic DMWA Tur
Det skal du da helt sikkert, og gerne se om du kan lokke en smagsprøve med hjem af fadet ;-)

Skal du på tur med DMWA?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 7 months ago #568 by jones
Replied by jones on topic DMWA Tur
Nemlig.

Vi bliver kun 15, så det tegner til en god lille tur. Siden rejsen blev annonceret er der tilføjet en del punkter til programmet. Vi skal f.eks. til cask strength smagning på Scotch Malt Whisky Society mindre end 3 timer efter vi lander i Edinburgh!

Der bliver også Cadenhead smagning ved David Stirk i Campbeltown. Jeg mindes aldrig at have smagt en Cadenhead aftapning og har vist aldrig set mærket i DK udenfor Juuls liste, så det bliver interessant.

Edradour/Signatory smagning afholdes af selveste Ian Henderson (distillery manager med fortid på Laphroaig) og Andrew Symington (ejer af Signatory og Edradour).

Islay dagen ser vildt ud: Besøg på Ardbeg, Bowmore og Bruichladdich med en spinkel mulighed for at der også bliver tid til Laphroaig og Port Ellen malteri.

Alt i alt 8 sjove dage i whiskyens tegn.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 7 months ago #569 by MacLars
Replied by MacLars on topic DMWA Tur
Det lyder som en behagelig tur (kan man ane missundelsen?).

Håber du skriver lidt om denne tur når I kommer tilbage igen ;-)

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 7 months ago #571 by dmwa
Replied by dmwa on topic DMWA Tur
Hejsa

Jeg kan da lige supplere med, at turen også er blevet udvidet til et besøg på Glengyle destilleriet i Campbeltown - det er kommet på for et par dage siden, som et ekstra tilbud fra Springbank.

Så alle de der ikke deltager i denne tur, vil formentlig kunne læse en beretning senere - eller deltage i en af de kommende ture, som Dansk Maltwhisky Akademi arrangerer - som det fremgår, bliver der jo åbnet andre døre, når man kommer som en særlig gruppe....

Slainthe - og alle I misundelige kan jo drikke en dram, mens vi går rundt og klapper fade i ugen 14. - 21. september 2003.....

Flemming

PS: vi er 18 - ikke 15.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 6 months ago #575 by MacLars
Replied by MacLars on topic DMWA Tur
Hvordan gik turen?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 6 months ago #576 by caskdk
Replied by caskdk on topic DMWA Tur
Ifølge særdeles sikker kilde er deltagerne stadig i drømmeland og total ekstase

caskdk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 6 months ago #577 by jones
Replied by jones on topic DMWA Tur
Nogenlunde frisk og afgiftet efter Akademiets rejse, starter jeg nu en serie referater af whisky-delen af turen.

Idag kommer de første 4 afsnit som omhandler besøg på: 1. Scotch Malt Whisky Society 2. Cadenhead's 3. Springbank 4. Glengyle.

I de kommende dage følger: 5. Ardbeg 6. Bowmore 7. Bruichladdich 8. Edradour.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 6 months ago #589 by stig
Replied by stig on topic DMWA Tur
Hi Al,

det er virkelig fornøjeligt læsning indtil nu - keep up the good work!

Ses vi i Kolding?

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 6 months ago #590 by dmwa
Replied by dmwa on topic DMWA Tur
Hej alle whiskyfreaks

Ja - Al ´s indlæg er forrygende læsning - og vi der deltog på turen er i samme euforiske stemning, når vi gen-oplever den fantastiske uge, som destillerierne og andre i whisky"industrien" gav os.

Artiklerne vil også blive at finde i MALTEN november 2003 udgaven med billeder - så man også visuelt vil få indblik i oplevelserne

Undertegnede er at finde på Juul Vinhandels stand hele lørdagen i Kolding, hvor jeg hjælper til med at udskænke Juuls kunders ønsker til smagsprøver - og efter bedste evne besvarer de mange spørgsmål, som vi forventer vil blive stillet på en sådan dag

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pederesen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 6 months ago #592 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic DMWA Tur
Kan også tilslutte mig roserne - virkelig grundige fortællinger fra en spændende tur.

Og de havde vel fået gang i produktionen igen de fleste steder. Da vi var på ferie i Skotland i august, lå næsten alle de besøgte destillerier stille p.g.a. vandmangel/årlig vedligeholdelse. Og så lige midt i turistsæsonen, men sådan er det jo når man er afhængig af naturens resourcer.

Jeg vil overveje at skrive om mine besøg, men kan ikke love, at det bliver lige så beskrivende som Al's indlæg.

Besøgt: Strathisla, Glenfiddich, Speyside Cooperage, Glenfarclas (kun shop), Dalwhinnie, Edradour, Tobermory, Springbank, Cadenhead's whisky shop Cambeltown

Vi ses i Kolding

Slainte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.206 seconds