WWW Falster

  • redlich
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
20 years 6 months ago #646 by redlich
WWW Falster was created by redlich
Kørelejlighed

Jeg kører fra Taastrup fredag ca. klokken 16, og kører tilbage fra falster søndag eftermiddag.
Jeg har en ekstra plads i bilen hvis der er en der ønsker at kører med.

bare send mig en mail på
"michael (at) redlich (punktum) dk"

Slainthe
Michael 8)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 6 months ago #647 by stig
Replied by stig on topic WWW Falster
Flot tilbud Michael.
Er der andre fra dette forum, som er med på Hazelburn 1900??

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 6 months ago #648 by whiskyconsult
Replied by whiskyconsult on topic WWW Falster
Hej Stig og Michael
Jeg er med på Hazelburn 1900 og håber på fuld deltagelse.
Er i med til min smagning fredag.?

Martin

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
20 years 6 months ago #649 by redlich
Replied by redlich on topic WWW Falster
Hej Martin og Stig

Jeg er med på smagningen fredag, men er ikke tilmeldt Hazelburn, kan måske overtales hvis der er flere pladser ;)

Vi ses dernede
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 6 months ago #650 by stig
Replied by stig on topic WWW Falster
Hej Martin,

jeg springer desværre din smagning over, men jeg kan forstå, at der er fuldt hus.

Vi ses
Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 6 months ago #651 by dmwa
Replied by dmwa on topic WWW Falster
Martin Markvardsen smagning er "fuldt besat" - Dansk Maltwhisky Akademi har defor besluttet at tilbyde en Balvenie smagning med ost. Udover de gængse, smager vi også på en 25 års - og hvis den når frem - en 1966 Balvenie - en hilsen fra medstifter af Dansk Maltwhisky Akademi - Jens Tholstrup, nu Wm. Grant & Sons

Scotspain og Juuls smagninger er stort set fyldt op - der er kun ganske få pladser - derimod er der lidt flere pladser på Hazelburn smagningen, som jo indledes af Flemming Jensen (snart aktuel i Julekalenderen.....) samt Dansk Maltwhisky Akademis blindsmagning, hvor der er en flaske til den heldige vinder.

Ønsker man at tilmelde sig disse smagninger, kan det ske på mobil 2028 3246 eller direkte til Hotel Falster - tlf. 5485 9393

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
20 years 6 months ago #652 by redlich
Replied by redlich on topic WWW Falster
Jeg lod mig lokke - er nu også på Hazelburn :lol:

Slainthe
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
20 years 6 months ago #653 by redlich
Replied by redlich on topic WWW Falster
Tak for en rigtig god weekend :)
Det var igen en stor oplevelse , glæder mig allerede til næste år :)

Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 6 months ago #654 by MacLars
Replied by MacLars on topic WWW Falster
Hvordan var den famøse Hazelburn så?

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
20 years 6 months ago #655 by redlich
Replied by redlich on topic WWW Falster
Hazelburn var meget bedre end jeg havde turde håbe på.
Ikke så røget som jeg havde forventet, men meget mere complex end jeg havde troet whisky fra det tidspunkt ville have været.

Jeg har lagt et par billeder her: flaske , etiket .

Slainthe
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 6 months ago #656 by MacLars
Replied by MacLars on topic WWW Falster
Det var dog en ualmindeligt velbevaret whisky, etiketten ser jo ikke ud til at fejle det mindste!

Nogen historie om hvor den stammer fra, hvordan den har været opbevaret osv.?

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
20 years 6 months ago #657 by redlich
Replied by redlich on topic WWW Falster
Ja, den er ekstremt velbavaret, etiketens tilstand gjorde også mig lidt bekymret mht. flaskens ægthed, men i følge eksperter er papiret omkring 100 år gammelt, blæk, trykteknik, og beskæringsmåde skulle også svarer til hvad der blev brugt på den tid.
Korken var forseglet med voks og en blykappe, ikke aluminium som bruges idag (dog var blykappen ikke så oxideret som jeg havde forventet).
Korken var meget kort, og den var skrumpet så den blev kun holdt på plads af voksen. Korken var heller ikke af en kort type som jeg har set på nyere flasker.
Alt i alt, tror jeg på flaskens ægthed, men resultatet af undersøgelsen af flaskens indhold bliver spændende.

Jeg kender ikke flaskens historie.

Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 5 months ago #679 by Mickey
Replied by Mickey on topic WWW Falster
Jeg syntes da "varen" smagte betydeligt bedre end jeg forventede. Nu går jeg så og afventer aldersbestemmelsen. Er der nogen som ved hvornår vi kan forvente svaret fra laboratoriet :?:

Med venlig hilsen
Michael Johansen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #772 by MacLars
Replied by MacLars on topic WWW Falster
Nogen der har hørt mere til denne Hazelburn-undersøgelse?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1558 by MacLars
Replied by MacLars on topic WWW Falster
Stig skriver i Scotspains nyhedsbrev:

Dansk Maltwhiskyakademi og Craigellachie Malt Whisky Forening udsat for forfalskninger

I et tidligere nyhedsbrev omtalte vi Macallans problemer med forfalskede antikke Macallans. Der er ingen tvivl om, at denne afsløring kom som et stort chok for whiskysamlere i hele verden. Forfalskerne havde udført deres 'arbejde' så flot, at forfalskningerne først kunne konstateres, når indholdet blev analyseret.
Craigellachie Malt Whisky Forening er en af de foreninger, som desværre er blevet udsat for sådanne forfalskninger. Foreningen har gennem de senere år opkøbt antikke whiskies. Fra en kilde købte man blandt andet en Hazelburn som efter sigende skulle være fra omkring år 1900. Denne flaske havde blandt andre David Broom sigtet for at være en forfalskning. Derfor blev det besluttet at åbne denne flaske i oktober 2003 og sende nogle centiliter til analyse. Denne analyse kunne desværre konstatere, at indholdet ikke var fra omkring år 1900 men derimod fra nyere tid.


MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1560 by dmwa
Replied by dmwa on topic WWW Falster
Udover at Hazelburn blev åbnet på WWW Falster 2003 - hvad har citat af dette nyhedsbrev så at gøre med dette års WWW Falster 2004?

Som medlem af Craigellachie Malt Collection Club kan jeg kun bekræfte, at vi ligger inde med en del flasker - købt via en samler i Tyskland - hvorvidt det lykkes os at få denne til at købe flaskerne tilbage eller på anden måde "begrænse" vores tab, kan vi ikke sige noget om på nuværende tidspunkt - da situationen er meget uklar pt.

Det er i øvrigt korrekt, at Dave Broom / Whisky Magazine startede hele debatten om forfalskninger - Dansk Maltwhisky Akademi har i øvrigt p.gr.a. hans arbejde hermed overbragt ham flaske nr. 1 af aftapning 2003 - der meget passende var en Macallan - Macallan er jo nok den hårdest ramte - da alle de flasker, deres replica er baseret på - jo også nu har vist sig at være forfalskningere.....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1561 by MacLars
Replied by MacLars on topic WWW Falster

Udover at Hazelburn blev åbnet på WWW Falster 2003 - hvad har citat af dette nyhedsbrev så at gøre med dette års WWW Falster 2004?


Hvor finder du noget om WWW Falster 2004 i denne tråd?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1562 by dmwa
Replied by dmwa on topic WWW Falster
Overskriften - den hedder WWW Falster.....

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1563 by MacLars
Replied by MacLars on topic WWW Falster
...og tråden er startet 16. Oktober 2003...

Og der bliver snakket noget om Hazelburn-dateringen heri...så jeg synes da det er en rimelig placering!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1564 by stig
Replied by stig on topic WWW Falster
Flemming,

måske skulle du benytte lejligheden til at fortælle lidt om WWW Falster.
Er der noget 'sidste nyt'.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 7 months ago #1565 by dmwa
Replied by dmwa on topic WWW Falster
WWW Falster 2004 overgår alle tidligere arrangementer! - Hotellet er tæt på at kunne melde alle værelser udsolgt til Dansk Maltwhisky Akademi - og over weekenden vil mere end 100 deltage (som det ser ud lige nu). Indtil videre er "kun" en smagning udsolgt - nemlig Martin Markvardsens smagning fredag aften.

Andre smagninger er tæt på at være udsolgte - så er man interesseret, skal man ikke vente på "afbuds pris" - det bliver der ikke tale om!

Som måske bekendt er vi et par stykker, der drager til Glasgow 21. - 23 september for at deltage i McTears Whisky Auction - og hvis det lykkes at få et par gode flasker, vil der blive holdt en "auktionssmagning" lørdag eftermiddag. Vi barsler også med at holde en Edradour smagning - i løbet af en god uges tid skulle vi få de første flasker af Edradours spændende "Straight from the Cask serie", hvor der vil være Sauternes, Chardonnay, Burgundy og Port Finish - udover de andre aftapninger Edradour har på menukortet. Vi har jo også den 30-årige / 43% på lager - så ....

Men læs mere om WWW Falster 2004 på Dansk Maltwhisky Akademi ´s hjemmeside www.dmwa.dk - eller under tidligere indlæg på www.whiksynyt.dk

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.224 seconds