WhiskyLive 2004

More
20 years 5 months ago #686 by Spojs
WhiskyLive 2004 was created by Spojs
Jeg kan læse at DMWA har arrengeret en tur til WhiskyLive i 2004. Dejligt at nogen gider arrengere sådanne ture. Jeg synes dog at prisen er lidt i overkanten. Det kan vel gøres billigere, RyanAir kan køre det billigere og hvis man kontakter hotellet og fortæller at man skal til WhiskyLive, så er de sikkert med på at presse prisen 10% ned hvis man kommer en flok.

Spojs.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 5 months ago #688 by dmwa
Replied by dmwa on topic WhiskyLive 2004
Hej Spojs - og alle andre

Man kan købe en single malt - og hvis man synes, at den er for dyr kan man købe en blended whisky.

Vi har valgt Maersk - og dermed en lidt højere flypris, da vi kan holde sæder uden at "navngive" passagererne. Ved Ryan Air kan man kun booke, hvis man har passagerernes navne - men det har vi jo ikke i en udbudssituation.

Pt. kan man købe Ryan Air fra Aarhus til Stansted på de valgte rejsedage til DKK 600,00 t/r plus afgifter. Det er noget lavere end med Maersk (hvor man så til gengæld for mad og drikke...) - men hvor vi også er sikret plads til vores gruppe.

Til Ryan Airs pris skal du så lægge transfer til / fra London Stansted fra London plus en togbillet i London til The Whiskyexchange plus 3 nætter på hotellet - så kommer du nok til nogenlunde samme pris som med Maersk - det er ikke den store forskel!

Men - hvis vi skal arrangere en rejse, kan vi altså ikke bruge et lavprisselskab - medmindre deltagerne vil være på usikker grund.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 5 months ago #690 by jones
Replied by jones on topic WhiskyLive 2004
Jeg tog til Whisky Live sidste år og boede faktisk på Central House Hotel, som DMWA bruger. Hotellet er bestemt ikke luksus, men det ligger kun 10 min. gang fra Whisky Live (det sætter man stor pris på efter 6 timer med fri bar), kun 10 min. gang fra Victoria Station og ca. 10 min. med bybus (holder lige ved hotellet) fra centrum (Bussen standser ved Victoria Station, Parliamentet og Trafalgar Square).

Prisen for et dobbeltværelse om foråret er £60. Siger man Whisky Live, bliver det £55.

Starter man fra midtjylland, kan man jo flyve med Ryanair fra Tirstrup. Prisen varierer afhængig af tidspunkt på døgnet, men jeg havde planlagt at benytte følgende:

803 kr. alt incl. fly Århus-Stanstead (afg. fredag den 5. kl. 10:05 og retur søndag den 7. kl. 19:30)

Hertil kommer knap 300 kr retur for tog Stanstead-Victoria Station.

Generelt ligger Whisky Live flere klasser over de danske messer:

1. Destillerierne og de uafhængige stiller op direkte, ikke bare en importør eller forhandler. Det betyder at smagsprøverne omfatter mere specielle modeller end en importør/forhandler har råd til at ofre og man kan snakke med "ansvarlige" personer.

2. Af samme grund er Masterclasses også på et højere niveau med sjælden whisky præsenteret af nøglepersoner.

3. Hovedlokalet er på størrelse med Parkhallen i Kolding, men der må max. være 450 personer ad gangen! Det giver en meget mere behagelig atmosfære.

4. Billetsalg sker kun gennem Whisky Magazine og deres hjemmesider www.whiskymag.com og www.whiskylive.com . Der er ikke billetsalg ved indgangen. Det betyder at det kun er seriøst interesserede der opdager begivenheden, ingen fulderikker på jagt efter en billig brandert.

Endags-billet fredag d. 5.3. kl. 14-20 eller lørdag d. 6.3. kl. 12-18 koster £27,50. Todags-billet koster £45.

De fleste Masterclasses koster £10, men enkelte specielle kan være £25. Jeg kan poste mine referater fra tre Masterclasses fra sidste år til orientering, hvis det har interesse.

Whisky Live kan under alle omstændigheder varmt anbefales.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 5 months ago #691 by stig
Replied by stig on topic WhiskyLive 2004
Nu har jeg aldrig landet i Gatwich, når jeg skulle til London, men jeg har prøvet både Stansted og Heathrow. Jeg vil aldrig (hvis jeg kan undgå det) vælge Stansted igen for at spare et par hundrede kr. At lande i denne lidt kedelige lufthavn for derefter at tage en togtur på over en time er bestemt ikke spændende. Fra Heathrow er der adgang direkte til Underground sågar med ekspress.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 5 months ago #692 by jones
Replied by jones on topic WhiskyLive 2004
Togturen fra Stanstead til Victoria Station varer 1 t og 10 min. Så er man 10 min. gang fra hotellet eller 3 min. med bybus. Det bliver svært at komme fra Heathrow til Victoria hurtigere.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 5 months ago #693 by dmwa
Replied by dmwa on topic WhiskyLive 2004
Jeg synes lige at man skal være opmærksom på, at hvis man selv bestiller Ryan Air billet nu og hotel - så er der ikke mulighed for at få pengene tilbage, hvis man må annullere eller ændre rejsedage.

Det er der på vores rejse - og det betaler man for.

Det er i bund og grund forskellen på discount og service.

Slainthe - og fortsat god rejselyst

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

PS: For ikke at nogen skal misforstå - så har jeg flere gange fløjet med Ryan Air til London og Skotland - og det har været fint - til prisen. Men misser man et fly - så bliver det hurtigt en dyr fornøjelse.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.168 seconds