Whisky-"steder" i Italien?

More
17 years 7 months ago #9128 by Hering
Jeg er på vej til Italien, nærmere betegnet Piemonte og Genova. I den forbindelse tænkte jeg på, at der jo ofte går rygter om særlige italienske aftapninger, med blandede anmeldelser, ganske vist. I Piemonte ligger jo bl.a. Torino, og Genova er også en større by. Er der nogen af jer som kender til særlige whisky-"steder" - barer, butikker etc., som man burde køre forbi og "kigge" i? Milano er også en mulighed, hvis det er der alle whiskybutikkers moder ligger - men det er lidt af en omvej.

Ellers må jeg nøjes med vinen - skal bl.a. bo på Hotel Barolo i byen Barolo di Barolo. Der skulle vel nok være basis for at få sig en skænk?

Hold ganerne våde mens jeg er væk...

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 7 months ago #9129 by Duffer
Replied by Duffer on topic Whisky-"steder" i Italien?
Milano - Norditalien

www.barmetro.it/

Tag den store pung med... :-)

Og hvis i kører i bil er der også det toldfrie Samnaun, som skulle have en del gode sager til fornuftige priser....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 7 months ago #9130 by Lading
Replied by Lading on topic Whisky-"steder" i Italien?
Var for en 2-3 år siden på skiferie i Livigno, som også er et toldfrit område, der var rigtigt meget malt på hylderne!
Købte bl.a. en 22 årig RareMalts Dailuaine til omkring 300-350,- hos en lille købmand! (min svoger gav vist 40kr for en liter rød Aalborg)

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 7 months ago #9131 by solarex
Replied by solarex on topic Whisky-"steder" i Italien?
Nu vi er igang med Italien og med den brede pallette.

Jeg har været på skiferie i Canazei. Det er en lille skisports by, men det tiltrods ligger der en butik der har et relativt imponerende udvalg. Ikke noget man skal køre en omvej for. Men skal man på ski der, så bør man kikke forbi.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.252 seconds