Balvenie/Glenfiddich luksussmagning på Whisky Live

More
20 years 1 week ago #963 by jones
Rent luksus fra Glenfiddich og Balvenie på Whisky Live

Som Global Brand Ambassador for Glenfiddich og Rare Whisky Manager for hele Wm. Grant koncernen, stod Jens Tholstrup for en afslappet gennemgang af aktuelle og kommende nyheder i den helt tunge ende fra Glenfiddich og Balvenie under den lovende titel, Rare and Extraordinary Whiskies from William Grant. Jens fortalte efter foredraget at Whisky Live er det eneste sted i verden hvor de tilbyder sådan en luksussmagning og betegnelsen "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 week ago #968 by MacLars
Hej Al

Det er altid en fornøjelse at læse dine særdeles velskrevne beretninger ;-)

Har du overvejet at slå dig ned i whiskybogs-forfatter-branchen?

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 week ago #977 by Henning
Hej Al

Tak for dine beskrivelser af masterclassene på Whisky Live. Jeg gik og troede at både Glenfiddich og Balvenie fik vand fra kilden Robbie Dubh. Du (eller en anden ekspert i dette forum) kan vel ikke huske hvilket distilleri som benytter Robbie Dubh, og hvilken kilde det andet Wm. Grant distilleri benytter?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 week ago #980 by Lading

Jeg gik og troede at både Glenfiddich og Balvenie fik vand fra kilden Robbie Dubh



The malt whisky file:
.......it draws its water from the same source.....(Robbie Dhu)

Jim Murray:
.......mens vandet, skønt det kommer fra en anden kilde, formentligt er det samme (ingen er helt sikker!)

Hmmm...... :?

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 1 week ago #983 by jones
Langt de fleste skriftlige kilder og Internetsteder siger at Balvenie og Glenfiddich henter deres vand samme sted.

Jeg har mailet til Jens Tholstrup, som kom med påstanden om forskellige kilder, for at få opklaret sagen. Jeg bringer hans svar her lige så snart det indløber.

Selv om der på overfladen er talen om to forskellige udspringssteder, så er det nok givet at vandet stammer fra samme underjordiske vandåre.

For Balvenie handler det vel om at profilere sig skarpt i forhold til den meget mere kendte storebror Glenfiddich.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 5 days ago #1005 by jones
Jeg modtog dette idag fra Jens Tholstrup

"Kun Glenfiddich bruger Robbie Dhu, Balvenie bruger vand fra 7 kilder som ligger taet paa Robbie Dhu. Alle ligger i Conval Hills."


Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.255 seconds