Top tre d. 22.04.2008

More
15 years 11 months ago #15078 by Springbank21
Hej drenge.....

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres top tre ´er og hvorfor de er det....

Her er mine PT.

NR. 1 Springbank 21 købt for to år siden lukket op i efteråret 2007 dette er min all time favorit.
NR. 2 er PC5 fra Bruichladdich som har den kraft og intensitet jeg synes en røget whisky skal have....Det er som slik i min mund.
NR 3. Norse cask Rechleric (Glen Farclas) 40 år gammel fra 1964 (eller var det 1965) Det er det ældste whisky jeg har smagt og den holder endnu i henhold til kraft, smag (dog meget af sherry, men det jo det jag kan lide mmmm.

Lad mig høre jeres?

mvh Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15082 by plesner
Replied by plesner on topic Top tre d. 22.04.2008
1. Clynelish 1979, 21 år gammel på 62,3% fra The Bottlers - uden sammenligning den bedste whisky, jeg nogensinde har smagt.

2. Glen Grant 1967, 38 år gammel på 44% fra Norse Cask. Jeg ved, at mange foretrækker Rechlerich 1964, men jeg synes betydeligt bedre om denne.

3. Highland Park 30 år gammel på 43% fra Gordon & MacPhail. Smagte den til en G&M smagning og den smager af alle de ting, jeg synes, der skal være i en god whisky.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15086 by Lazze
Replied by Lazze on topic Top tre d. 22.04.2008
1. Rechleirich 40 y (Glenfarclas) Norse Cask 64-05 53,5%
2. Talisker 20y OB 81-02 62%
3. Convalmore 21 y Cadenhead 77-98 64,4%

Sláinte
Lasse

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15089 by peter7005
Replied by peter7005 on topic Top tre d. 22.04.2008
1. Duncan Taylor Bowmore 1966 - 40 år
2. Duncan Taylor Macduff 37 år 1969
3. Springbank 21 år

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15097 by Whiskynyderen
Replied by Whiskynyderen on topic Top tre d. 22.04.2008
Ho, ho, hoee - Tja, bum bum - Det er svært at svare på - Hver ting til sin tid! men jeg vil gerne give et bud på nogle whiskies, som jeg synes er rigtig gode.

x: Highland Park, 25 år, 50,7%, OB, - En whisky, der har en masse uden at skeje ud.
x:Caol Ila, 10 år, 1993, 60,8%, Cadenhead - Når jeg trænger til en ung potent ø-whisky, der er cremet, har røg og meget mere
x: Glen Grant, 30 år / 1976, 49.4%, Douglas Laing, Platinum - Glen Grant kan det der med at ældes med ynde - Denne er en af dem

mvh.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15099 by Peteys
Replied by Peteys on topic Top tre d. 22.04.2008
Har aldrig rigtigt haft en top tre jeg gik op i.
Men der er da et par aftapninger som har stukket ud
Et Dallas Dhu sample fra engang først i 70'erne jeg smagte ved Douglais Laing
En Convalmore fra en tysk aftapper
Ping 1

Men det er bare tre i en lang række, ingen grund til at låse listen for hurtigt.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15118 by st7
Replied by st7 on topic Top tre d. 22.04.2008

1. Clynelish 1979, 21 år gammel på 62,3% fra The Bottlers - uden sammenligning den bedste whisky, jeg nogensinde har smagt.


En top 3 har jeg ikke, men den whisky jeg altid har ærget mig over :( , jeg aldrig købte men kun smagte er:
* Teaninich 1982/2004, 21 år gammel på 62,3% fra The Bottlers. Den bedste sherrylagret whisky, jeg har smagt....og duftet til. WOW :shock:
Jeg kender ikke til en Clynelish 1979 fra The Bottlers, så mon ikke det er den samme aftapning som plesner vurdere højest. :!:

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15126 by MacNoller
Replied by MacNoller on topic Top tre d. 22.04.2008

Jeg kender ikke til en Clynelish 1979 fra The Bottlers, så mon ikke det er den samme aftapning som plesner vurdere højest.


Det er nok denne som Plesner har som sin nr.1.


Mvh
Michael
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15131 by plesner
Replied by plesner on topic Top tre d. 22.04.2008

Det er nok denne som Plesner har som sin nr.1.


Fad nr. 8333 - lige præcis. Smagte en 16 år gammel Clynelish fra The Bottlers til en smagning arrangeret af Qualityworld. Næste gang jeg var hos Qualityworld, sagde jeg til David, at jeg gerne ville have sådan en. Han fortalte mig så, at han netop havde solgt den sidste dagen før. Han kunne dog fortælle mig, hvem han havde solgt den til (Holte Vinlager på Peter Bangsvej i KBH.), så den købte jeg dagen efter.

Men da jeg nu var glad for den 16 år gamle version, havde han lige en anden, som jeg skulle smage - de havde ved en fejl fået to 21 år gamle Clynelish hjem sammen med nogle 16 års. Her smagte jeg så den bedste whisky, jeg har prøvet indtil nu. David havde selvfølgelig ikke nogen til salg, så jeg noterede mig fadnummer, alder osv. og gik hjem for at søge på internettet. Jeg fandt omtalte flaske eet sted på nettet: hos World of Whiskies i St. Moritz i Schweitz.

Jeg skrev til dem, men fik at vide, at de ikke sendte ind i EU, da det var forbundet med en masse besvær (papirarbejde). Et par dage efter fik jeg en besked fra Peatfrak (Lars) her på whiskynyt. Han kunne fortælle, at han fik besøg fra Schweitz til jul, og han ville gerne høre, om hans gæst ville tage omtalte Clynelish med. Det faldt alt sammen på plads og jeg overførte 1100,- som betaling for flaske + forsendelse. Den 29. december - et par måneder efter mit besøg hos Qualityworld, hentede jeg omtalte flaske hos Lars (og endnu en gang tak for det).

Det var den mest omstændelige måde, jeg endnu har fået fat i en bestemt flaske på, men så helt klart besværet værd.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 11 months ago #15132 by plesner
Replied by plesner on topic Top tre d. 22.04.2008

Jeg kender ikke til en Clynelish 1979 fra The Bottlers, så mon ikke det er den samme aftapning som plesner vurdere højest.


Nej, det er det ikke. Jeg har også omtalte Teaninich stående, så jeg kender såmænd dem begge. :D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 10 months ago #15144 by st7
Replied by st7 on topic Top tre d. 22.04.2008

Nej, det er det ikke. Jeg har også omtalte Teaninich stående, så jeg kender såmænd dem begge.

Så blev jeg så meget klogere :oops: . Desværre betyder det jo så også, at jeg er gået glip af en kæmpe whiskyoplevelse, når du nu har smagt dem begge, og vurdere Clynelish 1979 til at være den bedste...... :shock:

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 10 months ago #15146 by Whiskynyderen
Replied by Whiskynyderen on topic Top tre d. 22.04.2008

Men da jeg nu var glad for den 16 år gamle version, havde han lige en anden, som jeg skulle smage - de havde ved en fejl fået to 21 år gamle Clynelish hjem sammen med nogle 16 års. Her smagte jeg så den bedste whisky, jeg har prøvet indtil nu. David havde selvfølgelig ikke nogen til salg, så jeg noterede mig fadnummer, alder osv. og gik hjem for at søge på internettet. Jeg fandt omtalte flaske eet sted på nettet: hos World of Whiskies i St. Moritz i Schweitz.


Når talen falder på Schweiz og Bottlers er det også værd 'at drible' forbi Alexander Weine ( ww.alexander-weine.ch/ ), som også forhandler whiskies fra Bottlers - Har bl.a. købt Port Ellen fad 570 til en fordelagtig pris - den figurerer ikke længere på hjemmesiden - jeg (vi) købte 7 flasker, men måske står der alligevel et par stykker på hylden?

mvh.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 10 months ago #15162 by Springbank21
Replied by Springbank21 on topic Top tre d. 22.04.2008
Har netop holdt en bette smagning med brormand...super fantastisk og havde helt glemt denne whisky.....Ardbeg 30 års fra !975 Douglas laing old and platinium.....et guldæg af de større... her er så min nye top tre som er i evig forandring...

Nr. 1 Springbank 21 OB
Nr. 2 Ardbeg 30 Douglas laing old and platinium.
Nr. 3 Norse Cask Rechlerich (Glen farclas) 40 års 1964.

Hvis man skulle fortsætte denne liste ville pC5 komme nu og derefter arran Norse cask 1996 11 års.....det bedste arran jeg har smagt.

mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.270 seconds