The Whisky Exchange

More
15 years 4 months ago #16932 by Jebuz
The Whisky Exchange was created by Jebuz
Hej,

Jeg ville lige høre, om der er nogen på dette forum, der har erfaring med at handle hos The Whisky Exchange. www.thewhiskyexchange.com/Default.aspx

Pund står jo i en ganske favorabel kurs for os danskere for tiden, så derfor har jeg overvejet, at bestille et par flasker hos dem, så der måske er lidt ekstra godt til nytårsaften.

Det jeg nok er mest interesseret i at vide, er om jeg skal regne med, at der kommer told oven i prisen, eller om prisen er den pris, som jeg kommer til at betale?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16934 by Laur
Replied by Laur on topic The Whisky Exchange
Hej Jebuz
Jeg har handlet der en del gange, og det fungerer rigtig godt. Prisen som jeg er sluppet med er den de viser ved Checkout.
Med pundets fald er der meget at spare sammenlignet med DK priser.
Jeg har været inde og tjecket og besparelserne nærmer sig 40%.....

Mvh
Laur

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16938 by dmwa
Replied by dmwa on topic The Whisky Exchange
Skal vi prøve en gang til.........
Prisen på en britisk whiskypushers hjemmeside er prisen i UK - det er reelt ikke lovligt at indføre en flaske via en hjemmeside (med post eller anden fremmed transportør) uden først at anmelde købet hos SKAT og betale behørlig afgift - se www.skat.dk - privat - internethandel.
Afgiften er ikke abnorm - DKK 42 + moms for en 40%, men gør man det ikke, vil man sandsynligvis få en opkrævning fra SKAT ved levering med post. Nogle gange slipper det igennem nåleøjet - andre gange ikke.

MEN - i følge danske lovgiving er det afsenderen, der er pligtig til at sikre sig, at afgiften er betalt. Det overser mange udenlandske nethandlere - men reelt kan det betyde, at SKAT pludselig står hos den udenlandske forretning og beder om afgift for flasker leveret til Danmark. Det betyder med andre ord, at forretningen kommer til at betale afgiften efterfølgende (lig med et tab) - og i yderste konsekvens i forskrækkelse over dette, ganske enkelt boykotter salg til Danmark - og det kan vi jo ikke have.....

Så - få det sendt til en bekendt i UK, der kan tage det med hjem - eller meld købet på SKAT inden bestilling, så det ikke går ud over et intetvidende individ i Skotland, der i forvejen er hårdt trængt af faldende Pund etc.

Med venlig hilsen

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16943 by Duffer
Replied by Duffer on topic The Whisky Exchange
The Whisky Exchanges er en af de bedste og mest velassorterede forretninger i UK.
Hvis man kommer til London er det absolut et besøg værd.
Specielt deres egne Single Malts of Scotland aftapninger er tit og ofte fremragende og forholdsvis billige alternativer.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.184 seconds