Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?

More
14 years 6 months ago #18903 by MacJess
Hej.

Har hørt lidt rygter omkring Qualityworld & Whiskyowner m.m. skulle være i problemer.

Er der nogen der ved mere?

MacJess

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18904 by BigMac

Hej.

Har hørt lidt rygter omkring Qualityworld & Whiskyowner m.m. skulle være i problemer.

Er der nogen der ved mere?

MacJess


Også kun hørt rygter...bla. tager de heller ikke telefonen når der ringes til dem (over et par dage)

Håber ikke det har noget på sig...vil være ked af at miste mine fad-andele :?

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18906 by Ozen
Det ville da være en skam, hvis de sidder med problemer, men håber også de er så "prof" at de enten bekræfter eller afbekræfter dette rygte, på dette forum.
Er det ikke QW der har "oprydningssalg" på denne side?

mvh Bent

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18909 by henrikslaug
De har haft lukket. Har I prøvet de seneste dage?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18911 by Hering
Det fremgår endda af hjemmesiden, at de havde lukket i en periode frem til 7. september. Det er lidt usmageligt, at viderebringe den slags rygter om en konkurrent/kollega i branchen.

I øvrigt så er QualityWorld (ApS) og Whiskyowner (ApS) to forskellige selskaber, så den enes ulykke påvirker ikke (nødvendigvis) den anden.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18912 by BigMac

Det fremgår endda af hjemmesiden, at de havde lukket i en periode frem til 7. september. Det er lidt usmageligt, at viderebringe den slags rygter om en konkurrent/kollega i branchen.

I øvrigt så er QualityWorld (ApS) og Whiskyowner (ApS) to forskellige selskaber, så den enes ulykke påvirker ikke (nødvendigvis) den anden.

Hering


Så er den ged vist barberet :oops:

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18913 by Ronnie
Godt at se, at dette kun var rygter. Blev lidt urolig for mine fadandele. :?

Til gengæld kunne QW godt være lidt bedre til at opdatere whiskyowner-siden. Der er intet sket de seneste 6 uger.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18915 by Chas
De er pt i betalingsstandsning ! Ingen rygter, kun facts. Og jo, hvis det ene lukker kan det sagtens ha indflydelse på det andet selskab, kommer an på grunden. Så vi håber de finder en løsning.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18916 by MacJess

Det fremgår endda af hjemmesiden, at de havde lukket i en periode frem til 7. september. Det er lidt usmageligt, at viderebringe den slags rygter om en konkurrent/kollega i branchen.

I øvrigt så er QualityWorld (ApS) og Whiskyowner (ApS) to forskellige selskaber, så den enes ulykke påvirker ikke (nødvendigvis) den anden.

Hering


Hvis det er usmageligt at stille et spørgsmål i dette forum omkring en whisky importør i Dk, som mig og mine venner har købt fadandele i , er det mig der har misforstået idéen med dette forum - beklager Hering.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18917 by Ozen
Jeg syntes på ingen måde det er "usmageligt" at kaste i bold op og se hvor den lander. Er helt enig med dig MacJess.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18918 by Hightower

De er pt i betalingsstandsning ! Ingen rygter, kun facts. Og jo, hvis det ene lukker kan det sagtens ha indflydelse på det andet selskab, kommer an på grunden. Så vi håber de finder en løsning.


Chas, har du en kildeangivelse?

det vil være ret sørgeligt hvis de bliver hængt ud her uden grund

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
More
14 years 6 months ago #18924 by DirtyDuck
CVR nummer 27 64 90 92 er et firma der hedder Whiskysalg Aps og dette er under konkursbehandling.

Tager man derimod CVR nummer 27 64 13 85 får man Qualityworld Aps hvor der IKKE står noget om konkursbehandling. Jeg ved ikke om der er en sammenhæng mellem de to firmaer og om det evt. påvirker QW, så lad os nu lige se tiden an.

DirtyDuck

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18926 by Duffer
Nu skal man aldrig male fanden på væggen. Jeg er sikker på at folkene bag Whiskyowner vil gøre hvad de kan for at udrede andelshavernes whisky eller eventuelle tilgodehavende hvis det skulle komme til det..
Vi må håbe at det ikke er slut med aftapninger fra Whiskyowner - de leverer et fantastisk produkt som er til at betale. :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18927 by henrikslaug
Savner noget fra QW her i debatten...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18929 by henrikslaug
Prøv at checke adressen på cvr.dk...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18931 by Torben
Hej.
Vedhæftede er fra Statstidende. Jeg er medlem af Odense Whiskylaug og vi har været i kontakt med nedenstående kurator. Han mener at der er en god mulighed for at Whiskyowner vil kunne fortsætte og at vore anparter vil blive leveret på et tidspunkt, men kan ikke sige hvornår.

Mvh Torben

Konkursboer

Dekret
S19082009-1980 20.08.2009

Ved dekret af 17.08.2009 har Sø- og Handelsrettens skifteret taget

Whiskysalg ApS, tidl. Qualityworld ApS
CVR-nr. 27649092
Virkeholm 3 B, st tv
2730 Herlev
Sagsnr. K 1193/09-K

under konkursbehandling på grundlag af en begæring modtaget den 23.07.2009.

Som kurator er udpeget advokat David Joseph Dahl Slatcher, Helsingørsgade 43, 3400 Hillerød.

Der er ikke berammet møde til valg af kurator eller nedsættelse af kreditorudvalg. Begæring herom fra en fordringshaver skal fremsættes skriftligt over for Sø- og Handelsrettens skifteret, Bredgade 66, 1260 København K, inden 3 uger efter denne bekendtgørelse.

Enhver, der har en fordring eller andet krav mod skyldneren, opfordres til inden 4 uger efter denne bekendtgørelse til boets kurator at anmelde sit krav opgjort pr. konkursdagen. Anmeldelsen bør være vedlagt dokumentation for kravet.

Sø- og Handelsretten, Skifteretten, den 17.08.2009.


Retskreds
Sø- og Handelsretten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18932 by dongregers
:(
Jeg håber at whiskyowner vil kunne fortsætte. Det er vel ikke den del der har givet konkurs.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18933 by Peteys
Konkursbegæring modtaget 23/7 Det lyder mærkeligt, når nu de var i Århus og holde messe i slutningen af august (under festugen)
Det kan jeg slet ikke få til at hænge sammen?

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Mac´maleren
  • Visitor
  • Visitor
14 years 6 months ago #18934 by Mac´maleren
Replied by Mac´maleren on topic Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?
Jeg tror at whiskysalg og qualityworld er to forskellige selskaber mener der er 2 forskellige cvr-nr ,på døren til butikken står at de regner med at åbne sidst i september

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18935 by Peteys
Hvem af dem? Whiskysalg eller Q-world?

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Mac´maleren
  • Visitor
  • Visitor
14 years 6 months ago #18937 by Mac´maleren
Replied by Mac´maleren on topic Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?
På cvr.dk står at whiskysalg aps er under konkurs bla bla og hvis man kigger på andre selskaber på addressen ser man QW under et andet cvr-nr og ingen verserne sager.

Men det betyder ikke at der ikke er noget galt.

På døren stod der også at banken havde trukket sig hvilket de gør rigtigt mange steder men de regner med åbning igen sidst i september

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18939 by dhl
Kære alle sammen,

Vi er meget kede af ikke at have kunne melde klart ud noget tidligere "“ men vi har brugt al vores tid på at afsøge forskellige muligheder og der har været ganske meget at lave i forbindelse med det der er hændt.

Jeg vil i det følgende forsøge at give en kort redegørelse for hvad der er sket og hvad vi håber kommer til at ske "“ dog uden for mange detaljer indtil alt at faldet korrekt på plads.

Whiskysalg Aps (tidligere Qualityworld) landede i en likviditetsklemme som følge af en række omstændigheder relateret til den omspændende finansielle krise og bestyrelsen og ledelsen traf den eneste ansvarlige handling, nemlig at indgive en egenkonkursbegæring, der blev berammet af skifteretten i sø- og handelsretten d.17. August for at sikre at ingen yderligere kreditorer ville blive ramt.

Umiddelbart efter at egenkonkursbegæringen blev behandlet i skifteretten tog kurator som krævet ansvar for boet og sikrede sig aktiverne, samt påbegyndte arbejdet med at få overblik over aktiver/passiver samt vurdere hvordan aktiverne bliver afhændet bedst muligt efter panthavers ønske. Da det fra dette punkt er kurator der driver konkursboet og ikke længere den gamle ledelse i Qualityworld, er det ikke længere muligt for mig at melde noget ud 'på vegne af Qualityworld' da dette er i strid med loven.
Da lister over mailadresser, kundekartoteker etc. endvidere også er en del af aktiverne i det konkursramte selskab ville det være i strid med registerlovgivningen hvis vi benyttede os af disse kartoteker til at kommunikere om sagen og derfor har der været 'radiostilhed' fra vores side i en periode mens vi forsøgte at komme på plads i et nyt setup hvor vi igen kunne kommunikere "“ dette har dog vist sig at trække noget i langdrag og derfor melder jeg nu ud på denne måde så alle kan få indblik i hvad der sker med det gamle Qualityworld, herunder også WhiskyOwner.

Messen i Århus blev afholdt af konkursboet og under accept af kurator og panthaver.

Qualityworld Aps (tidligere Larsson Groups Aps) arbejder i øjeblikket på at få mulighed for at købe aktiverne fra Whiskysalg Aps (tidligere Qualityworld Aps) og byder derfor ind på konkursboets aktiver på linie med alle andre potentielle købere. Et eventuelt salg vil blive håndteret af kurator for boet med henblik på at sikre kreditorerne bedst muligt og vil kun kunne finde sted med virksomhedspanthavers accept og markedsvilkår.
Hvorvidt vi får mulighed for at opkøbe aktiverne og drive et nyt selskab videre er endnu ikke helt på plads "“ men i løbet af ganske få uger forventer vi at kende udfaldet og vide hvem den endelige køber bliver.

Hvis det lykkes for os at købe aktiverne og køre videre i Qualityworld Aps (tidligere Larsson Group Aps) vil vi selvfølgelig tage forpligtigelserne til medlemmer af QualityClub, WhiskyOwnere og VIP/QUALITY medejere medover og honorere disse i det nye selskab. Hvordan dette føres ud i praksis vil vi selvfølgelig fortælle mere hvis og så snart det lykkes "“ da vi i så tilfælde igen vil have lovlig adgang til kartoteker og lister og dermed kan kommunikere frit med alle tidligere kunder igen.

Jeg vil gerne have lov til at takke ALLE der har støttet op omkring os i denne mildest talt barske tid "“ det har været en fantastisk hjælp og jeg er dybt taknemmelig over jeres venskaber og loyalitet!

Sidst bliver jeg nød til at bede om tålmodighed måneden ud så vi kan få alle detaljerne på plads og dermed ved om der bliver et nyt Qualityworld eller ej "“ jeg vil selvfølgelig melde ud efterhånden som fremtiden bliver afklaret i løbet af de næste par uger "“ men please undlad at ringe eller skrive mails for at høre hvad der sker, jeg skal nok holde jer opdateret ligegyldigt hvad der sker, men der er rigtig rigtig mange opgaver at løse lige nu for at sikre at flest muliges interesser bliver varetaget bedst muligt.


Mvh. David

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18940 by Whiskynyderen
Hej David

Tak for info - Håber at I får held med at fortsætte, omend ikke andet så med WhiskyOwner. Har selv et par anparter i nogle fade. Ikke så meget at tabt af pengene vil betyde det store, men jeg vil være ked af at miste de gode whiskies, som venter :lol:

Mvh.
Jørgen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Mac´maleren
  • Visitor
  • Visitor
14 years 6 months ago #18941 by Mac´maleren
Replied by Mac´maleren on topic Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?
Tak for I kom på banen og håber I klarer skærene

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18942 by Peteys
Knæk og bræk med det David, og alle jer andre Qualityworld folk.

Uanset hvad har jeres indsats været prisværdig!

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18943 by MacJess
Hej David.

Håber virkeligt at du klarer dig igennem denne svære tid, selv om det nok ikke er til meget hjælp må du endelig kontakte mig hvis der er noget jeg - på nogen mulig måde kan hjælpe med.

MacJess

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18944 by Lazze
Hej David
Hoppas på det bästa för dig och att du fortsätter din gärning som spiritusevangelist

Sláinte
Lasse

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Mac´maleren
  • Visitor
  • Visitor
14 years 6 months ago #18946 by Mac´maleren
Replied by Mac´maleren on topic Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?
Hmm Hvordan skal vi forholde os vedr fadandele,nogle forslag
Skal man kontakte ham der står for boet

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18947 by Towle
Hvor mange her købte VIP-anparter i sin tid? Dengang var der diskussion om hvorvidt det kunne ses som kapitalmangel hos QW. De mange evindelige og lange forsinkelser af aftapningerne i Whiskowner, kunne godt antyde en kronisk likviditetskrise.

Entusiasmen bag firmaet kan der ikke være tvivl om, men om driften har været præget af solidt købmandsskab, kan de der ikke har gjort det tidligere, vist med rimelighed rejse tvivl om nu.

Jeg har været været glad og tilfreds whiskyowner på adskillige aftapninger og der har aldrig været noget at udsætte på kvaliteten. I forbindelse med min retræte fra "markedet" lykkedes det mig at få de sidste flasker i hus med næsten et års forsinkelse.

Svar til Maleren: Væbn dig med tålmodighed. Når først aktiverne er taget under kurators vinger, skal det først undersøges hvem og hvor mange der har hvor meget tilgode i fallitboet. Først derefter kan det overskues, om der er basis for at tilgodese de enkelte kreditorer. En million henvendelser fra andelshavere vil kun øge arbejdsbyrden for advokaten og i yderste konsekvens forsinke bobehandlingen og dermed den eventuelle udlevering af flaskerne.

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.529 seconds