Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?

More
12 years 3 months ago #24792 by nannberg
Blot en lille detalje Duffer "Efter nytår":-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24799 by Clausfj
Så er der endeligt godt nyt fra WO, flaskerne er nu i Danmark og klar til afhentning den 27, 28 december eller 7 januar i Måløv.

God jul til alle.

Claus.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24805 by FrankJensen1
Og har stået med dem i hånden, og var med til at prøvesmage... Og I kan glæde jer, det er godt, de ekstra par år har haft en god effekt på dem, alle er virkelig, virkelig gode. Faldt fuldstændig for cognacen, dem der har andele der kan godt begynde at glæde sig ekstra meget, det er virkelig en stjerne :)

God jul til alle, både dem der kan glæde sig og alle de andre som ikke er med i WO ;)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24810 by bdujgp
Frank du skriver "God jul til alle, både dem der kan glæde sig og alle de andre som ikke er med i WO "

Jeg er da med i WO. men har da ikke ret meget at glæde mig over i den forbindelse - Et totalt kikset koncept, hvor folk køber andel i noget som WO ikke engang ejer !! It sucks big time !

Nb. Men tillykke til jer, som var heldige og fik valuta for pengene !

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24817 by nannberg
Og jeg går da ud fra man får besked når man har part i de andele der er klar til udlevering eller er det som det plejer at være

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24822 by FrankJensen1

Og jeg går da ud fra man får besked når man har part i de andele der er klar til udlevering eller er det som det plejer at være


Jeg har den 23 december modtaget nedenstående mail, så hvis du har modtaget de andre statusmails ang fadene burde du nok også have modtaget følgende:

Kære WhiskyOwner,

Hermed endnu en kort status-email skrevet på vegne af Advokat David Slatcher angående aftapningen af Calvados, Cognac, Bunnahabhain, Glenrothes og Vatted Grain fadene.

Vi har netop idag modtaget flaskerne fra disse 5 fade på vores lager og er gået igang med banderolering og etikettering.

Du kan afhente dine flasker på Hellevangen 42 i Måløv på følgende datoer:
27. dec. kl.15-18
28. dec. kl.15-18
7. jan. kl.12-14
HUSK at medbringe en kvitering for din indbetaling af aftapningsafgiften til Kurators konto - der kan IKKE udleveres flasker hvis du ikke tidligere har betalt Kurator 300kr pr. flaske for udgifter i forbindelse med aftapningen!

Bemærk også at du ikke vil kunne afhente flasker udenfor disse datoer og tidspunkter uden foregående aftale.

Vi kan også tilbyde at sende dig dine flasker så du har dem i starten af det nye år. Forsendelse koster:
250 kr - for op til 6 flasker
350 kr - for op til 12 flasker

Hvis du vil have tilsendt dine flasker så send en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med din adresse og kvitering for betaling til kurator.

Jeg har selv idag prøvesmagt flaskerne efter modtagelse, først sammen med vores grønlandske smagspanel (tak til Frank :-) og derefter sammen med André der jo udvalgte fadene sammen med mig i sin tid - og du kan godt glæde dig, de er alle uden undtagelse blevet fantastiske af de ekstra års lagring :-)

Udsendt af David Larsson fra Qualityworld, på vegne af :
David Slatcher
advokat (L), Partner
WTC advokaterne A/S
Helsingørsgade 43
3400 Hillerød
Tel: 48 22 00 40
Fax: 48 22 00 41
www.wtc-law.dk


Og Jørn, vil gerne omformulere det jeg forsøgte at sige, uden at ville forskelbehandle på grundlag af hudfarve, religion, etnicitet, national oprindelse, køn, seksuel overbevisning, politisk overbevisning, social og kulturel status samt kastesystemet: Håber i har haft nogle fantastiske gode dage... (Jeg har ikke blandet mig i denne debat, og det var ikke min mening at gøre det ved at ønske nogen god jul herinde ;) )

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24824 by nannberg
nej den har jeg ikke modtaget men det er jo nok fordi jeg ikke vil modtage nogen form, for nyhedsmail fra QW

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24825 by Duffer

Du kan afhente dine flasker på Hellevangen 42 i Måløv på følgende datoer:
27. dec. kl.15-18
28. dec. kl.15-18
7. jan. kl.12-14
HUSK at medbringe en kvitering for din indbetaling af aftapningsafgiften til Kurators konto - der kan IKKE udleveres flasker hvis du ikke tidligere har betalt Kurator 300kr pr. flaske for udgifter i forbindelse med aftapningen!

Bemærk også at du ikke vil kunne afhente flasker udenfor disse datoer og tidspunkter uden foregående aftale.

Vi kan også tilbyde at sende dig dine flasker så du har dem i starten af det nye år. Forsendelse koster:
250 kr - for op til 6 flasker
350 kr - for op til 12 flasker

Jeg fortsætter lidt i det kritiske spor...
Udover at man har måtte betale 300 kr i stedet for de oprindelige 195 kr - så SKAL man selv afhente flaskerne på Sjælland på de af David Larsson angivede datoer?
Alle der så ikke bor i nærheden af smørhullet Måløv har da muligheden for at få flaskerne sendt til overpris!
Måske var lidt konduite på plads fra Hr. Larssons side og sende flaskerne til normal PostDanmarks/kurér pris, men nej - også her skal der skrues lidt, selvom årsagen til forsinkelsen på 2 ½ år og ekstrabetalingen kun kan placeres et sted...!
Ja, hvad man ikke må finde sig i som kunde - eller tidligere kunde! :oops:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24827 by nannberg
Hey Duffer
Uvidende som jeg jo er ,hvis du ikke bor i nærheden så er jeg klar til at videresende dem til dig
til P&T priser

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24828 by Duffer

Uvidende som jeg jo er ,hvis du ikke bor i nærheden så er jeg klar til at videresende dem til dig til P&T priser

Tak for budet, men mine andele nåede aldrig til Danmark og de flasker der måtte være tilbage, står på tyske hylder... :-(
Men jeg har da et billede: www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=11383

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago - 12 years 3 months ago #24832 by Macdeffe
Lidt af mine betragtninger i denne sag, der efterhånden er ret "komisk"

I et brev fra "advokaten" David Slatcher står der :

Som anført i seneste cirkulæreskrivelse har et af David Larsson ejet selskab erhvervet aktiverne i boet efter aftale med panthaver. Omfattet af overdragelsen er tillige den andel af whiskyownerfadene, der ville være tilfaldet selskabet, SÅFREMT FADENE KUNNE TILVEJEBRINGES. Da køber hermed er den væsentligste whiskyowner har jeg anmodet køber overveje, om køber - eventuelt i samarbejde med øvrige whiskyownere - ville føre en sag mod leverandøren i Skotland, idet der ikke er midler i boet til at gøre dette. Der forventes at være en endelig afklaringomkring dette forhold og den fremadrettede proces indenfor 4-8 uger.


(Det med stort har jeg selv fremhævet/Steffen)

Manglen på information er irriterende. Hvorfor ikke skrive direkte hvad der er sket

Hvem er skurken her?

1. Har Larsson solgt fade til os whiskyownere uden at have dem, andet en eller anden form for forkøbsret ?

2. Har Larsson købt fadene, men ikke betalt afgift. Det er meget normalt. Sådan har foregået med alle fade/andele jeg ellers har fingre i ?

Siden at muligheden for en retsag nævnes vil jeg gætte på mulighed 2, især i sammenhæng med at dette er den normale fremgangsmåde.

Hvem er denne leverandør?. Hvorfor får vi ikke det at vide ?. Det er jo trods alt også os der skal tage stilling til en evt. retsag. Der er jo listet en række fade aftappet i Tyskland. Om ikke andet kunne man af omveje kontakte disse aftappere for at høre om de vil fortælle hvor de har fået fadene fra! Sikkert ikke let, men muligheden er der.

Men i sidste ende står advokatfirmaet WTC - Sten Balslev, Ken Torpe Christoffersen, Helle Jørgensen, Lone Mørch, David Slatcher, Rene Wøhler, Kristian Quist Krüger, Mai Armstrong og Gabriel Lars Martiny frem som totalt amatøragtige.

Hvis man er blevet sat til at varetage et et konkursbo, er det DUMMESTE man kan gøre at skræmme alle STAMKUNDERNE væk. Tænk dig nu hvis man straks havde hjemtaget whiskyownerfadene (GRATIS, det er whiskyownere der skulle betale for det). Hvilket totalt andet image ville David Larsson ikke have idag ? Mage til uduelighed skal man lede længe efter. Og hvis det var et evt. tidsforbrug der var bekymringen ifm. en sådan proces, så er den nok ikke blevet mindre ved IKKE at gøre det...
En ting er jeg dog ret overbevist om. WTC skal nok få sine penge hjem. Ufortjent. Uanset hvad kan man som forbruger altid vælge at forholde sig i fremtiden til hvad der er sket i fortiden. Der er jo sikkert en del nordsjællandske andelshavere i whiskyowner, så PR mæssigt håber jeg dette bliver en meget dårlig sag for WTC. Men man ligger som man har redt. Personligt er jeg mest intereeseret i at få at vide hvem "leverandøren" er!

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Last edit: 12 years 3 months ago by Macdeffe.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24834 by tdh1
Jeg modtog også cirkulæreskrivelsen fra WTC før jul, men jeg gad ikke ødelægge julefreden og kommentere på skrivelsen. Julen er ovre og jeg er da glad for at se, at jeg ikke er den eneste der synes hele processen omkring QWs konkurs mest af alt ligner/har lignet noget fra en cirkusmanege.

Det er da dejligt for David han nu har overtaget resterne og igen skal drive "værket". Personligt køber jeg intet hos ham jeg ikke får overdraget med det samme og som ikke er betalt med kort, med mulighed for at gøre indsigelse i banken. Jeg må indrømme jeg er ikke helt overbevist om hans integritet og forretningsmoral. I den sammenhæng vil jeg her medgive, at de forsendelsesomkostninger de "bonger" "de heldige" for er horrible, men de ved jo "kalvet nok skal komme til truget".

Omkring advokaten så er min oplevelse meget lig andres her. Hold op hvor amatøragtig. Det var nok ikke lige det firma jeg gjorde brug af manglede jeg advokatbistand. Men som nævnt de har nok fået deres og det er vel det det i sidste ende går ud på for dem?.

Nå men skål og godt nytår til jer alle. Det går jo alt sammen alligevel (-:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24835 by Duffer
Jeg orker ikke at bladre samtlige sider igennem her på Whiskynyt for at se om dette er en repost, men kan oplyse at Mortlach fadet er købt af tyske Markus Mattonet (mortlach.de) og den uafhængige aftapper C&S Drams Caminneci - Wine & Spirit Partner ved Andrea Caminneci

Markus Mattonets label: www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=12905

C&S label (nedvandet) www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=11383

Fadet stammer oprindeligt fra Berry Bros and Rudd (BBR)
Så man må gå ud fra at det er Berry Bros and Rudd der har mistet tålmodigheden med Whiskyowner og deres manglende betaling - hverken advokat eller ejer ønsker jo åbenbart ikke at skabe klarhed over det.

Whiskyowner er død - længe leve Fredericia konceptet!!!

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24836 by tdh1

Whiskyowner er død - længe leve Fredericia konceptet!!!


Enig! Glæder mig vildt meget til vores Glengoyne sherryting (-:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24875 by Duffer
Smagsnoter på Mortlach 18-yo - fra Keith Wood - Whisky Emporium, en meget aktiv blogger bosiddende i Tyskland:

Mortlach, 18y, 1991-2009, 56.9% ABV
Bottled for Mortlach.de
Glass: Classic Malt
Colour: Very rich and dark, almost treacle toffee
Nose: Lots of floral wood, traditional wax polish, aromatic dark fruits and overall, slightly dry.
Palate: Rich, creamy and quite 'solid' in flavour with aromatic dark fruits, some coconut then woody and quite nutty.
Finish: Long and quite perfumed.
Overall Impression: Positively delightful, aromatic, lively but not too complex.

Kilde: Whiskyemporium

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24876 by Duffer
Vurdering af Mortlach 18-yo - fra Serge Valentin:
www.whisky-monitor.com/bottle.js ... 991%2F2009
Rating: 88 Point

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24877 by Duffer
Whiskybase har også Whiskyowner Mortlachen på deres hjemmeside.
At dømme ud fra de få vurderinger har indholdet været en succés.
6 medlemmer har givet Mortlach'en 90 point i snit (kun 6 vurderinger!)
Link: www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=12905

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25062 by tdh1

Whiskyowner er død - længe leve Fredericia konceptet!!!


Ikke helt.

"Spændende nye flasker...

Lige før jul fik vi endelig fem fade god sprut aftappet og hjemsendt fra Skotland så et par hundrede WhiskyOwnere kunne blive glade.

Det betyder at vi snart har 'rester fra de riges bord' - altså de flasker der er tilbage når WhiskyOwnerne har fået deres andele - og derfor vil du i næste nyhedsbrev modtage et godt tilbud på de forskellige flasker før de ryger ud til butikkerne.

Der er stærkt begrænsede mængder af disse specielle flasker, så hvis du vi chancen så send en mail og få en forhåndsreservation allerede nu - vær opmærksom på at du kan smage de tre whiskyer på smagningen lørdag."

"Så har du chancen for at komme til en hyggelig og velsmagende whiskysmagning før blueskoncerten med Nande, Lothar og Larsson.

Vi smager følgende flasker:

Norse Cask Inverbridge (bourbon barrel) 29år 46% (kr. 1500,-)

Norse Cask Vatted Grain (port pibe) 16år 63.3% (kr. 695,-)

Norse Cask Royal Lochnagar 12år (sherry butt) 57.6% (kr. 695,-)

Norse Cask Glenrothes 11år (sherry butt) 57.0% (kr. 745,-)

Norse Cask Peated Bunnahabhain (bourben hhd) 14år 58.4% (kr. 745,-)

Smagningen ledsages af røverhistorier fra de whiskyproducerende lande samt løs og fast om whisky, whiskytyper, fadtyper, lagringen/træets betydning for smagen, samt baggrund for Norse Cask serien, der på få år blev Skandinaviens største uafhængige aftapper.

Smagningen afholdes af Spirituskalif David Larsson fra Qualityworld.dk"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25063 by bdujgp
Meget fint Torben, men som en af de røvrendte er jeg faktisk pæn træt af at høre om Whiskyowner, spirituskalif og mig og min bare !

Skandinaviens største aftapper og blues mv :-(

Hvad med at David og Co brugte noget af fortjenesten til at købe ejerbeviserne tilbage fra os "røvrendte" - Så er der da lidt anstændighed og god moral tilbage.

Vi fik så ikke den whisky vi havde håbet på, men heller ikke et tab !

Og kære David - Jeg ved du kigger med - Kunne du ikke gøre lidt for os "røvrendte" i stedet for alt det andet crap - Bare min mening en stille torsdag aften ...

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25064 by Rauff
Det er utroligt svært at skulle tro på David og co igen.

Han skylder utolig meget på goodwil kontoen, og der kommer kun varmt luft.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25065 by Duffer

Meget fint Torben, men som en af de røvrendte er jeg faktisk pæn træt af at høre om Whiskyowner, spirituskalif og mig og min bare !
Skandinaviens største aftapper og blues mv :-(
Hvad med at David og Co brugte noget af fortjenesten til at købe ejerbeviserne tilbage fra os "røvrendte" - Så er der da lidt anstændighed og god moral tilbage.
Vi fik så ikke den whisky vi havde håbet på, men heller ikke et tab !
Og kære David - Jeg ved du kigger med - Kunne du ikke gøre lidt for os "røvrendte" i stedet for alt det andet crap - Bare min mening en stille torsdag aften ...

Jeg er 100% enig.
Jeg har gentagende gange - senest idag - forsøgt at få et svar fra Hr. Larsson om han har tænkt sig at fremskaffe et erstatningsfad for f.eks Mortlach fadet som er aftappet.
Idag fik jeg så svar:
"Hej Michael,
du har løbende fået svar fra både undertegnede og kurator - du vælger bare konsekvent at kræve yderligere kommunikation da du tilsyneladende ikke er tilfreds med dine svar.
Der kommer løbende informationer ud til whiskyownere, efterhånden som der er noget at rapportere - du får de samme informationer som andre og ikke mere, det bliver du nød til at affinde dig med.
Jeg vil derfor ikke bruge tid på yderligere henvendelse fra dig.
mvh. David"

Som jeg tolker det, har han (som en anden selskabstømmer) valgt at gemme sig bag ved Danmark mest uduelige advokat.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25067 by Ronnie
Interessant at se at jeg er så heldig, at jeg nu får mulighed for at købe et par af de flasker, som jeg allerede en gang før har købt og betalt for andelsbeviser i. Derfor kan jeg kun tilslutte mig Jørn og Michaels lede ved hr. Larsson og hans udgydelser. Tilsyneladende er han den type menneske, som vil se dig lige ind i øjnene, mens han gentagne gange snyder dig. Og advokaten - ja, ham har jeg ikke engang lyst til at spilde ord på.

Ronnie

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25076 by tdh1

Meget fint Torben, men som en af de røvrendte er jeg faktisk pæn træt af at høre om Whiskyowner, spirituskalif og mig og min bare !

Skandinaviens største aftapper og blues mv :-(

Hvad med at David og Co brugte noget af fortjenesten til at købe ejerbeviserne tilbage fra os "røvrendte" - Så er der da lidt anstændighed og god moral tilbage.

Vi fik så ikke den whisky vi havde håbet på, men heller ikke et tab !

Og kære David - Jeg ved du kigger med - Kunne du ikke gøre lidt for os "røvrendte" i stedet for alt det andet crap - Bare min mening en stille torsdag aften ...


Nemlig. Er også selv pænt træt af det af alt det "crap".

Jeg har det lidt sådan - hvad helvede tænker David på når han omtaler sig selv som spirituskalif og vendingen "rester fra de riges bord" synes jeg er en pæn fræk vending at anvende om de få heldige der fik lidt af det der var deres i forvejen til overpris (ihvertfald ift. den oprindelige aftale) - lige en tand for smart.

Jeg vil da give dig ret i han kunne gøre et eller andet for, at sætte et lille plaster på såret. Han kunne evt. ved at tilbyde "resterne fra de riges bord" til de "røvrendte" til samme pris som de få heldige WO gav. Ikke for meget forlangt efter min mening.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25077 by tdh1

Som jeg tolker det, har han (som en anden selskabstømmer) valgt at gemme sig bag ved Danmark mest uduelige advokat.


Kunne godt se sådan ud.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 months ago #25078 by Macdeffe

Det betyder at vi snart har 'rester fra de riges bord' - altså de flasker der er tilbage når WhiskyOwnerne har fået deres andele


Hvilke andele?. Jeg fik ikke mange af mine...

Dette er nok den mest hånlige bemærkning endnu udgydet på whiskynyt, og der er ellers nok at tage af :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26333 by Ronnie
Forleden modtog jeg nedenforstående mail fra Hr. Larsson. Kunne godt tænke mig at vide om nogen af jer andre har modtaget en tilsvarende mail, og om I evt. har tænkt jer at reagere?

Kære WhiskyOwner,

Du modtager denne email fordi du har en eller flere andele i et eller flere af de fade der blev berørt af konkursen i Qualityworld/WhiskyOwner ApS i 2009.
Mailen her indeholder en opdatering på hvad der er sket og hvad der forventes at ske, samt et særligt tilbud på flasker i de fem WhiskyOwner fade det lykkedes os at få aftappet og hjemtaget lige før jul.

Lidt historie
Siden WhiskyOwner startede i august 2003 har vi aftappet 71 forskellige fade, heriblandt Rechlerich 1964, Royal Lochnagar 1977, Glen Grant 1965, Port Morant 1975, Bas Armagnac 1979, Cognac Grande Champagne 1986 og hele tre forskellige Port Ellen gående tilbage til 1979 samt en række af helt unikke fadlagrede Gin.
Ialt er det blevet til mere end 20.000 flasker der er blevet aftappet og udleveret til mere end 2900 private medejer og virksomheder eller som er aftappet for virksomhedskunder som blandt andet Salling, Vinoble, Whiskymessen m.fl.

Konkursen
Konkursen i 2009 har desværre medført problemer med hjemtagning af ikke-aftappede fade.
Kurator har i sine fremsendte cirkulæreskrivelser redegjort nærmere herfor så du burde være opdateret om alt dette. Det lykkes dog som bekendt at tilvejebringe og hjemtage 5 fade (Cognac, Calvados, Glenrothes, Bunnahabhain og Vatted Grain), hvor flaskerne er blevet udleveret til de glade medejere og det er flasker fra disse fade du får et godt tilbud sidst i denne email.

Overdragelse af aktiver til ny ejer
I foråret 2011 købte selskabet WhiskyShop ApS aktiverne fra konkursboet for en sum der af Kurator og Panthaver blev fundet rimelig og som var markant over hvad der ellers var blevet budt. Iblandt aktiverne var blandt andet WhiskyOwner konceptet og det af boet ejede varelager.

Hvad betyder så dette for dig som WhiskyOwner ?
Helt kort betyder det blot at den andel af fade som ikke var videresolgt til WhiskyOwnere og som var ejet af Qualityworld ApS nu er ejet af WhiskyShop ApS og at jeg på deres vegne vil fortsætte med at kæmpe for forhåbentlig at kunne aftappe og hjembringe flere af de fade der blev påvirket af konkursen.

Vi kæmper stadig
Som kurator har nævnt i sine tidligere cirkulæreskrivelser har det været en vanskelig proces at forsøge at fremskaffe og aftappe fade efter at konkursen indtraf. Der er dog stadig en større pulje af fade som vi endnu kæmper for, idet de ligger samlet hos én broker i Skotland. Det har desværre indtil videre vist sig at være umuligt at få vedkommende til at reagere på vores mange henvendelser og vi ser nu på mulighederne for eventuel sagsanlæg og/eller politianmeldelse af personen i Skotland.

De fade som vil blive berørt af en eventuel sag er følgende: Auchentoshan 2000, Ben Nevis 1997, Bruichladdich 1988, Bowmore 2000, Bowmore 2001 samt 18 andre fade der var ejet 100% af Qualityworld ApS.
Er du en af medejerne af disse 5 fade vil du blive opdateret via email hvis der bliver nyt at berette.

Umiddelbart vurderer jeg, at følgende fade næppe kan tilvejebringes. Caol Ila 1980, Mortlach 1991, Bladnoch 1990, Benrinnes 1991, Dailuaine 1999, Dufftown 1996, Glen Moray 1989, Rosebank 1990, Laphroaig 1998 og Laphroaig 1996 . Enkelte af de nævnte fade ses tilsyneladende at være blevet afhændet til anden side (lad mig understrege at dette IKKE er gjort af boet eller os!).
Hvis du har været medejer i et af disse fade kan du som meddelt i fremsendte cirkulæreskrivelser anmelde dit krav i konkursboet (Advokat David Slatcher, WTC Advokaterne, Helsingørsgade 43, 3400 Hillerød, Tlf. 4822 0040).

Tilbud til whiskyownere med uaftappede andele
Som nævnt ovenfor har vi lige før jul fået aftappet og hjembragt 5 gode fade og 'restindholdet' i fadene efter at medejerne fik deres flasker blev opkøbt af WhiskyShop ApS. Derfor kan WhiskyShop nu give et godt tilbud til de WhiskyOwnere der har andel i et fad som grundet konkursen ikke har kunne aftappes.

Du får nu som medejer i et u-aftappet fad tilbuddet om at kunne bestille flasker fra de nyeste 5 fade til specialpriser. Du kan bestille op til 3 flasker for hver u-aftappet andel du måtte have liggende.
Bestillingen skal være foretaget inden 16. maj (send en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. ) og du vil derefter få at vide hvor mange flasker vi kan tilbyde dig (der kan være flere WhiskyOwnere der bestiller end vi har flasker tilbage, og i så tilfælde vil vi fordele så ligeligt som muligt så alle får chance for at benytte sig af tilbuddet).


Jeg ved godt du helst bare ville have flaskerne fra din egen andel (og det kan også være at det for nogle bliver muligt) men det bedste vi kan gøre lige nu er at prøve at give dig andre muligheder for gode smagsoplevelser og de netop aftappede fade er alle ekstremt velsmagende og har fået forrygende roser med på vejen til alle de smagninger de har været serveret på.

Og nu til selve tilbudet :-) De flasker du kan vælge iblandt er følgende:
Vatted Grain 1995 16 år 63.3% port-pipe
- en super intens grainwhisky med dejlige vinøse overtoner og en basis af god bourbon og flødekaramel. En fornøjelse, selv ved sine fulde 63.3%, men lidt vand åbner mere op for frugten og binder hedvinsnoterne sammen med sødme og krydderkage.
Specialpris til whiskyownere kr. 400/flaske (butikspris kr.695,-)

Glenrothes 2000 11 år 57.0% sherry-hhd
"“ en rigtig sherrybombe der smager markant ældre end den er. Tætpakket med frugter, brun farin, krydderier, kaffe og chokolade og med rigtig lang og dejlig eftersmag. Alle de gode sider fra en tung sherrylagring uden nogen af de dårlige (læs: ingen svovl:-)
Specialpris til whiskyownere kr. 400/flaske (butikspris kr.745,-)

Bunnahabhain 1997 14 år 58.4% bourbon-hhd
"“ et sjældendt eksempel på en kraftig røget Bunna, som stadig er hamonisk fordi røgen er fed og kremet og ballanceres af frisk frugt, citrus og blomstrede noter.
Specialpris til whiskyownere kr. 400/flaske (butikspris kr.745,-)

Calvados Pays d'Auge 2000 11 år 47.9% sherry-hhd
"“ intet mindre en forrygende :-) masser af frisk frugt og krydderier og behagelig cedertræ. Specialpris til whiskyownere kr. 500/flaske (butikspris kr.795,-)

Cognac Grande Champagne 1986 25 år 41.7%
- super kompleks cognac der bliver ved med at udvikle sig i glasset og byde på nye oplevelser. Specialpris til whiskyownere kr. 800/flaske (butikspris kr.1895,-)
Det var alt for denne gang "“ hvis du ikke melder dig fra nyhedsbrevet vil du blive opdateret hvis der sker nyt angående uaftappede whiskyowner fade.

Mange venlige hilsner,
David Larsson
WhiskyShop ApS

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26336 by Korsgaard
Hej Ronnie.

Jeg har også modtaget en tilsvarende mail.
Min umiddelbare holdning er, at jeg ikke lægger flere penge i foretagendet, med mindre der dukker reelle erstatningsfade op for de andele jeg har mistet. Uheldigt for mig, at alle de andele jeg havde, er placeret i den kategori der omhandler fade der umiddelbart næppe kan tilvejebringes.

/Thomas

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26337 by Korsgaard
Hej Ronnie.

Jeg har også modtaget en tilsvarende mail.
Min umiddelbare holdning er, at jeg ikke lægger flere penge i foretagendet, med mindre der dukker reelle erstatningsfade op for de andele jeg har mistet. Uheldigt for mig, at alle de andele jeg havde, er placeret i den kategori der omhandler fade der umiddelbart næppe kan tilvejebringes.

/Thomas

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26338 by Macdeffe
Jeg har ikke modtaget nogen mail, men har kun andele i de fade der er blevet stjålet af nogle tyskere

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26339 by Macdeffe
Jeg tror snart denne tråd skal have en ny overskrift :

"Hvor mange penge kan man snyde danske whiskyentusiaster for ?"

De der var så heldige at få aftappe fade der kunne tilvejebringes, skulle betale 400 istedet for 200 per aftapning

Man kan nu herefter se dem på tilbud til 400 ialt....

Jeg solgte mine 4 flasker til en whiskyentusiast her på siden for "indkøbspris" 400 per flaske, hvor jeg så fik en af flaskerne "gratis"

Hvad siger du Clausfj, du har betalt 1600 for 3 flasker og jeg har betalt 950 for 1 flaske (jeg havde anset de 950 for tabt)

Men Clausfj, du må da også sidde med en en dårlig smag i munden nu... ?

Dette kan kun bekræfte min mistanke om de 400,- der skulle afleveres per flaske ikke var den reelle pris, men bare et forsøg på at pumpe whiskyownere for flere penge

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.419 seconds