Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?

More
14 years 6 months ago #18955 by dhl
Tusind tak for de mange positive tilbagemeldinger - det betyder meget i denne tid!

Towle - jeg kan godt forstå at forsinkelser kan give frustrationer,
men tro mig, der er en grund til at der ikke er andre der gør hvad vi gør. Alle uafhængige aftappere har konstant forsinkelser i forhold til deres forventede aftapninger, noget du som importør ved. Det er bare ikke noget der normalt giver 'problemer' da nye aftapninger først annonceres når de er aftappet - modsat WhiskyOwner der forsøger at oplyse hvornår der aftappes.
Dette har intet at gøre med likviditet eller dårligt købmandsskab - det er blot et faktum her i livet.

Qualityworld og WhiskyOwner har været drevet af entusiaster med solid viden om forretning, økonomi, teknik og innovation - og det har været overskudsgivende virksomhed i alle år, på nær et hvor vores investering slog fejl. Ellers har vi faktisk holdt vækstrater på 70-300% (dette anses faktisk som ok af mange, og betegnes normalt ikke som dårligt købmandskab ;-) Likviditetsproblemer og driftsproblemer er IKKE det samme, det er klart at selv en god og veldrevet virksomhed vil have problemer når al ekstern finansiering pludselig kræves indfriet - men det vil næppe undre nogen der selv har skabt en virksomhed fra bunden.

Vi har været i stand til gennem alle årene at tiltrække de absolut bedste producenter og i et omfang, som ingen andre har kunne matche - dette er ikke tilfældigt.... ligesom det ikke er tilfældigt at vores leverandører stadig står bag os og ønsker at fortsætte samarbejdet.

Jeg har grundet den kraftige vækst de sidste år også valgt at omgive mig med en profesionel bestyrelse samt økonomiske rådgivere bestående af supererfarne personer fra mindre virksomheder som Thrane & Thrane og Kemira og der har igennem hele processen været fuld tillid fra både ejere, bestyrelse og rådgivere til ledelsen og til at alt foretages korrekt og ærligt og efter bedst mulige etiske regler.

Beslutningen om at tage nye medejere ind var en beslutning taget som følge af mange forespørgsler udefra, og vi var faktisk selv urolige for at det kunne opfattes netop som der nævnes her - men i ånden 'af entusiaster for entusiaster' gav det faktisk en rigtig god mening.
Det var på intet tidspunkt gjort for at skaffe kapital (hvilket lidt hurtig hovedregning nok også vil overbevise de fleste om ;-)

Angående de fade der mangler at blive aftappet - det er helt rigtigt hvad der skrives i denne tråd: 'Væbn dig med tålmodighed'.
Der skal ikke herske nogen tvivl om at for mig og de andre i Qualityworld, så er de vigtigste personer lige nu vores medejere (både i firmaet og i fade), vores medlemmer og vores leverandører - og vi vil gøre alt hvad vi kan for at sikre at færrest mulige bliver berørt mindst muligt (der var måske et par negationer for meget...) Anyway - vi kæmper for at hjælpe så alle får hvad de skal have og vi skal nok slås for fade, andele mm. på jeres alles vegne - det er helt klart lettest, hurtigst og billigst hvis det lykkes for os at fortsætte og tage driften af WhiskyOwner med over i nyt selskab, så kryds fingre for dette :-)

Mvh. David

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18956 by MacNiels
Jeg tror nå de fleste læser dette, at de vil blive klar over at det ikke er dårlig købmandskab der har gjort at i er i den situation i er i nu, men ydre faktorer.

Du har selvfølgelig min fulde støtte til trods for at jeg som mange andre har flasker i klemme :-) . Jeg venter spændt på at se om i ikke skal kunne få forretningen op at køre igen. Vi skulle jo gerne have stablet en smagning på benene her til foråret :-)

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18957 by Macdeffe
Held og Lykke David

Jeg håber stadigvæk at kunne købe spændende andele i fremtiden!

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18958 by st7
Jeg ønsker David og Henriette al mulig held og lykke i Deres bestræbelser på at genrejse QualityWorld og WhiskyOwner.

Det vil være et stort tab for alle herinde, hvis dette firmakoncept ikke skal have lov at overleve.

QualityWorld har om nogen kæmpet for den "gode" smag og leveret store oplevelser i form af spændende aftapninger og smagninger.

Men nu er der selvfølgelig kun at krydse fingre.....og så tage en ekstra dram for at skylle denne triste nyhed ned.
En Norse Cask Clynelish 1995 tager de værste "smerter"

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18959 by dhl
Søren, deffe, niels, m.fl. - endnu engang TAK for supporten, det er virkelig noget der varmer (nok ikke helt så meget som NC Clynelish, men jeg må jo i skabet og se hvad jeg har stående ;-) )

Jeg må sige at vi har alle været meget positivt overraskede over de mange mennesker der har støttet op omkring os - det må betyde at vi har gjort noget rigtigt og det glæder os alle meget!

Jeg skal blankt indrømme at jeg ikke ønsker denne situation (at skulle gå igennem en konkurs, med hus og hjem som sikkerhedstillelse mm) for selv min værste fjende - men når det er sagt, så kommer der altså også noget positivt ud af det når man pludselig mødes af folk der har været glade for det vi har præsteret og ønsker os det fortsat godt.

Glæder mig til at møde jer alle igen over et par glas derude!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18960 by FrankJensen1
Det er jo trist at læse når det går skidt for nogen, og især når det er for sådan et fantastisk koncept som QW og WO og de ildsjæle der er bagved...
Håber virkelig det lykkedes for Jer at få stablet det på benene igen, ikke kun for at vi kan have en oase og nogen til at lære os nye ting, men også for at det fortjener i... Har godt nok lært mange nye og fået rigtig mange gode oplevelser fra Jer, og det vil jeg nødig undvære, så vi krydser fingre for Jer og håber på alt det bedste...

Og tjek, Clynelish var med ude på fjorden og lede efter isterninger... Selvom jeg ikke er meget for at proppe is i den er der et eller andet over 4000 år gammelt indlandis, så man skal ikke være finere end at man kan gøre en undtagelse engang imellem ;)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18961 by Ronnie
Jeg vil slutte mig til koret og ønske David & Co. al mulig held og lykke med redningsaktionen. Selv har jeg en del fadandele samt en klubandel ude at svømme. Men sammenlignet med David - der har hus og hjem involveret - er dette for ingenting at regne. Forhåbentlig lykkes der at finde en vej ud af situationen med mindst mulige tab. Idéen bag konceptet er simpelt hen for god til at lide skibbrud på denne måde.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18964 by JimTaggart
Ja, vi er mange, der tænker på David & Co. og ønsker det bedste i denne svære situation. Efter mørke kommer lys og en ny klarhed.

Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18967 by RasmusB
Uhm... selve sitet Whiskyowner.dk kører stadigvæk?.. Ville det ikke være god skik at lukke den ned for nye indkøb indtil økonomien bag er på plads igen?

Venlig Hilsen

Rasmus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18971 by henrikslaug
hmm... Rasmus har fat i noget... især fordi det er Whiskysalgs CVR-nummer, som står nederst på siden når du går ind på købssiden... Og når der så står på hjemmesiden : "Whiskysalg Aps, tidligere Qualityworld, er under konkursbehandling", så må man da vist give Rasmus ret!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18972 by henrikslaug
Og NEJ, skrev ikke det forrige indlæg fordi jeg er ude med riven... Går ud fra, at man virkeligt prøver at redde WO-delen, så vi kan få vores andele. Håber ikke, at pengene fra de mange aftapninger, som var på beding, er brugt på at lukke huller i mindre rentable grene af selskabet...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #18989 by dhl
Med skræk for at gentage mig selv må jeg endnu engang tak for støtten :-)
Vi har nu indgivet et officielt tilbud til kurator og panthaver og håber at dette kan accepteres og resultere i at WhiskyOwner mm. er oppe og køre igen i løbet af 7-10 dages tid.
Jeg ved godt det er frutstrerende for alle parter at ting tager tid - men der er mange involverede der skal sige god for købet, idet kurator både indhenter købstilbud fra andre interesserede og panter, skat, udlejer mm. alle skal acceptere køb og overdragelse.
Alt skal samtidigt foregå efter alle regler og normale etiske krav, der har været ekstern evaluar på osv. osv. - alt sammen for at sikre at alt foregår 'efter bogen'.
Hvis det bliver os der vinder 'auktionen' og får budt højest og hvis alt godkendes så vi kan fortsætte driften, så skal vi nok begynde at skrive ud til ALLE så snart vi igen lovligt kan benytte kartotekerne - og jeg lover der skal nok blive inviteret til en række arrangementer hvor alle kan få lov at spørge og kommentere til alt hvad der er sket.
Indtil da håber jeg bare i kan bære over med os lidt endnu - vi kæmper!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19047 by MacIntyre
Vi bærer over og ønsker jer alt godt i den her sure tid. :)
Og tak for at QW og CO har berriget os med så meget god sprut gennem årene ligend hvad der sker

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19115 by Ozen
Jeg fik den opfattelse efter at have læst Qualityworld's indlæg fra d. 27. sep. at der ville gå 7-10 dage, så ville vi kunder blive kontaktet hvis de "vandt" aktionen.
Da jeg endnu ikke er blevet kontaktet, skal man så regne med at QW ikke har "vundt" og det så er slut eller har andre hørt noget??

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19116 by Duffer
Ifølge pålidelig kilde er det vist ikke det hele der er på plads. Sålænge det hele ikke er på plads, sker der heller ikke yderligere på fadsiden (Whiskyowner). Der står fem fade i Skotland, der er aftappet eller som aftapperen har inde til umiddelbar aftapning.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • macværk
  • Visitor
  • Visitor
14 years 5 months ago #19118 by macværk
Replied by macværk on topic Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?
.. og en del af de fade er mine ... . Glæder mig til at der hele falder på plads og det igen bliver evig jul i de små hjem ;)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19125 by tdh
Der kan man bare se, hvor meget jeg følger med :oops: Jeg undrede mig godt nok over det tog så lang tid med mine længe ventede Laphroaig flasker, men et års forsinkelse kan man vel leve med når man venter på noget godt :D Jeg håber godt nok de falder på plads, ikke kun pga. mine andele (pengene er knap så vigtige, men whiskyen :( ). men som andre har nævnt, konceptet er genialt og det ville da være ærgerligt om ikke muligheden for køb af andele på denne måde var muligt mere. Så herfra trykkes tommeltot for at det lykkedes for David, ikke mindst for hans egen skyld - han står jo om nogen til at miste noget her.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19255 by Duffer
David - vil du opdatere medlemmer, whiskyentusiaster, kunder og anpartshavere her på siden hvad der sker i virksomheden og om tingene er ved at være på plads?.
Hjemmesiden har ikke været opdateret i over 3 måneder og mail besvares ikke.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19265 by Duffer
Jeg har talt med kurator idag og må beklageligt vis meddele at firmaet Qualityworld/Whiskyowner er fraflyttet adressen i Herlev.
Det er ikke lykkedes konkursboet at rejse de nødvendige midler for at køre virksomheden videre og derfor er virksomheden pantsat til banken.
Alle andelshavere vil på et tidspunkt modtage et brev fra kurator.
Man arbejder p.t med idéen om at åbne en midlertidig forretning med henblik på et julesalg for at få en del af lageret ned.

Til andelshaverne: Undertegnede har spurgt til muligheden for at få de forudbetalte flasker hjem fra Skotland.
Kurator mener ikke det er urealistisk, hvis ellers man kan fremskaffe den nødvendige kapital.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19267 by henrikslaug
Er indskuddet væk - læs: brugt på at lukke huller i regnskabet - eller har indbetalt noget i Skotland?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19268 by henrikslaug
...har man indbetalt...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19271 by Duffer
Så vidt jeg har fået oplyst er der ikke brugt (andelshaver) penge på "at lukke huller".

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19273 by henrikslaug
Lyder som om at chancen for at få flasker hjem lige blev større :-)

Hvem vil i så fald skulle opganisere dette?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19274 by dongregers
Der er vel stadig brug for kartotekerne, så det er vel bedst at qualityworld står for det.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19275 by Duffer

Hvem vil i så fald skulle opganisere dette?

I første omgang vil det være kurator (bobestyrer) Advokat David Slatcher

Der er vel stadig brug for kartotekerne, så det er vel bedst at qualityworld står for det.

Det er desværre ikke et spørgsmål om hvem der bedst vil kunne arrangere hjemtagelsen af flaskerne - Qualityworld/Whiskyowners medarbejdere har sandsynligvis ikke adgang til hverken kartoteker eller lager.
Som jeg skrev er forretningen lukket og banken har overtaget boet. Dermed er de tidligere ejere sat ud af spil.
Hvis det kommer så vidt at man er nødt til at frasælge de i forvejen solgte fade, vil jeg overveje at arbejde for hjemtagelse af Mortlach fadet.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19276 by bdujgp
Hej Duffer

Jeg har tilfældigvis også en andel i det Mortlach fad, og har derudover lidt kendskab til hjemtagelse af whisky fra Skotland.

Sig til hvis du får brug for hjælp :-)

Alternativt så har Flemming (DMWA) jo mange års erfaring på det felt og kan måske hjælpe, både med aftapning og med alt papirnusseriet over Skat.!

Håber meget at fadet bliver "frit" og tilgængelig for andelshaverne. (Dette gælder selvfølgelig også de andre fade i konceptet)

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19277 by Duffer
Lad os ikke håbe det kommer så vidt, men tak - jeg er sikker på vi kan få et eller andet arrangeret hvis det bliver aktuelt.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19278 by Ronnie
Var det ikke noget med, at det er andelshaverne og ikke Qualityworld, som ejer de solgte fade - dvs at der er tale om to forskellige juridiske personer?

Hvis ikke, ja så ligestilles vi vel med de andre kreditorer, og så kommer alt an på hvor høj dividenden bliver. Jeg tvivler lidt på at de vil lade fadene stå helt til boet er opgjort, men på den anden side kan man jo aldrig vide.

Håber iøvrigt ikke at dette betyder, at David må gå fra hus og hjem med en fæl regning oveni hatten!?

Hvis det kommer så vidt at man er nødt til at frasælge de i forvejen solgte fade, vil jeg overveje at arbejde for hjemtagelse af Mortlach fadet.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19279 by Whiskynyderen

Hvis det kommer så vidt at man er nødt til at frasælge de i forvejen solgte fade, vil jeg overveje at arbejde for hjemtagelse af Mortlach fadet.


Skulle det komme så vidt, og du samtidig falder over Glenrothes fadet, må du gerne tage det med også :idea: :?:
Det kan være at der er flere her, der i så fald kan bidrage på den ene eller anden måde.

Mvh.
Jørgen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19280 by Duffer
Nu er jeg ikke jurist, men som jeg har forstået det, kan andelshaverne gøre krav på deres eventuelle indskud. Men det er op til kurator at dele boet og her har hverken andelsejerne eller de tidligere ejere nogen indflydelse. Er der ingen penge tilbage når boet er gjort op, vil der være nogen der taber deres tilgodehavende. Om det så er andelsejere, andre kunder eller leverandører er op til kurator.
En anden løsning kan være at en ny køber kan overtage hele eller dele af virksomheden.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.310 seconds