Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?

More
14 years 4 months ago #19287 by Clausfj
Jeg har en andel i Glenrothes, så hvis alt andet kikser er jeg med på et redningsforsøg, men forhåbenligt kommer det ikke der til. Vi har jo et andelsbevis hvor der står at vi ejer en andel af det pågældende fad.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19296 by dmwa

Jeg har en andel i Glenrothes, så hvis alt andet kikser er jeg med på et redningsforsøg, men forhåbenligt kommer det ikke der til. Vi har jo et andelsbevis hvor der står at vi ejer en andel af det pågældende fad.

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på de faktiske forhold - men et andelsbevis udstedt af en virksomhed, der er gået konkurs, er vel i princippet ikke mere værd end en aktie i en virksomhed, der er gået konkurs?

Hvis jeg var andelshaver, ville jeg nok vurdere indsatsen som tabt - skulle de så vise sig, at andelsbeviset har en værdi ja så bliver det det jul 2 gange....

Skulle det gå helt galt, så glæd jer over de oplevelser / glæder I har haft med QualityWorld og David + Co - de har dog gjort whiskylivet lidt mere sprudlende end de mere etablerede har formået.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Fleming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19298 by RasmusB
Ja, det er sørgeligt nyt! Jeg selv har 10 flasker i klemme. Det er 4 x Glenrothes og 6 x Bladnoch, som faktisk er købt EFTER konkursbegæringen var indgivet, da købesiden endnu ikke var lukket og jeg vil da ikke lægge skjul på at - disse flasker så jeg gerne i MIT hus..

Jeg kan nu heller ikke lade være med at bemærke at www.whiskyshop.dk (ejet af David Larsson) har tilføjet flasker i sit sortiment så sent som d. 16. November 2009, så NOGET må han da stadigvæk være ejer af...

Hvad sker der egentligt med whiskyshop.dk??.. Hvis det forholder sig sådan at det alligevel er en del af varelageret der bliver solgt ud af, til trods for at banken har overtaget boet så må motto ´et på siden om at "handel med spiritus bliver aldrig det samme igen" nærmest betegnes som en fremtidsvision.

Jeg er KLART interesseret i begge de ovenstående fade, hvis nogen har planer som viser sig at kunne føres ud i livet.

Rasmus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19300 by Ozen

Jeg har talt med kurator idag og må beklageligt vis meddele at firmaet Qualityworld/Whiskyowner er fraflyttet adressen i Herlev.
Det er ikke lykkedes konkursboet at rejse de nødvendige midler for at køre virksomheden videre og derfor er virksomheden pantsat til banken.
Alle andelshavere vil på et tidspunkt modtage et brev fra kurator.
Man arbejder p.t med idéen om at åbne en midlertidig forretning med henblik på et julesalg for at få en del af lageret ned.

Til andelshaverne: Undertegnede har spurgt til muligheden for at få de forudbetalte flasker hjem fra Skotland.
Kurator mener ikke det er urealistisk, hvis ellers man kan fremskaffe den nødvendige kapital.


Jeg fatter ikke en meter, tjek lige dette: whiskyshop.dk/articles.php?tPath=2

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19301 by Clausfj
Som jeg ser det ( ikke som DMWA/ Flemming ) køber man ikke en andel i et firma Whiskyowner.com, men en andel i et fad whisky som rent fysisk befinder sig i Skotland. På andelsbeviset står der et afsnit om hvilke risici vi andelshavere løber ved at købe whisky på den måde, men jeg kan ikke se at det omfatter konkurs af Whiskyowner.com, de er i dette tilfælde formidlere af kontakten mellem den skotske broker og andelshaverne. Hvis de folk i skotland ikke har fået de penge der er betalt for fadene ligner det bedrageri fra Whiskyowner.com ´s side. Det vi mangler at betale er omkostninger til aftapning, flasker, transport og afgifter, det må være den kapital der skal fremskaffes (læs Duffer ´s indlæg) og den ved vi alle at vi skal erlægge.

Forretningsbetingelser for køb af andel i fad via www.whiskyowner.com
Ved køb af en andel af et fad modtager De som kvittering et certifikat, der klart identificerer Dem og det pågældende fad med fadnummer, distillerinavn, alder m.v. - certifikatet er et personligt dokument og kan ikke overdrages til tredjemand.

Certifikatet skal gemmes til brug ved aftapning, idet det er dokumentation for, at andelen er betalt.

Certifikatindehaveren modtager besked, når fadet er klart til aftapning. Oplysningen om aftapning vil naturligvis tillige være tilgængelig på nettet.

De angivne aftapningstidpunkter er vejledende. WhiskyOwner kan beslutte at ændre aftapningsskemaet. Dette giver ikke ret til kompensation eller tilbagebetaling af andelens pris.

De enkelte fade opbevares enten på selve destilleriet eller hos en "broker". For at gøre prisen på en andel af et fad så billig som muligt, har vi fravalgt at forsikre fadet, idet en sådan typisk koster det samme som et standard fad. Det betyder, at eventuelle uheld, hvorved enten fadet bliver beskadiget eller helt forgår, er en risiko som De accepterer i forbindelse med købet af Deres andel. Det er naturligvis alene Deres betaling af andelen, som De risikerer at miste.

Såfremt et fad mod forventning har lækket, således at indholdet bliver mindre end forudsat, vil udbyttet blive nedsat forholdsmæssigt for alle andelshavere. Det mindre antal flasker hver andelshaver i denne forbindelse vil kunne modtage giver ikke ret til forholdsmæssigt tilbagebetaling af Deres andels pris.

Såfremt whiskyowner.com som måtte være ansvarlig for, at De lider et tab, har De har alene ret til maksimalt at få erstattet den indbetalte andelspris. Således er De ikke berettiget til eventuel positiv opfyldelsesinteresse, dvs. at De ikke er berettiget til at få erstatning svarende til den estimerede pris af de enkelte flasker, dækningskøb af tilsvarende kvalitet flasker m.v.

Claus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19302 by Duffer
Indtil aktiverne er solgt, vil varelageret blive søgt solgt løbende "“ dette er hvad panthaver ønsker. Alt dette sker efter aftale med panthaver og konkursboet, og David Larsson er behjælpelig hermed "“ for at sikre de bedste priser. Denne fremgangmåde vil sikre værdierne bedst muligt til gavn for kreditorerne.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19303 by dhl
Hej alle sammen,

Vi må stadig ikke kommunikere 'officielt' via mailinglister da vi endnu ikke ejer dem, så derfor igen denne omvej.

Som altid har det været op ad bakke - den lange behandlingsprocess i systemet har gjort at udlejer har set sig sur på virksomheden og krævet øjeblikkelig fraflytning - derfor ligger Qualityworld ikke længere i Herlev, men er pt. opmagasineret på lagerhotel under Kurators overvågning.

Dette betyder dog ikke at verden er blevet værre end den var før (om end lidt mere træg og lidt dyrere ;-) Vi forhandler pt. om nyt lejemål i frederiksberg, hvor vi forventer indflytning i næste uge, og vi forventer også at have køb af aktiver på plads i løbet af 2 uger, så vi regner stadig med at kunne hjemskaffe WhiskyOwner fade, og forventer at få den første håndfuld til landet inden jul.
Så snart købet er på plads kan vi kommunikere via normale kanaler (mail, breve, telefoner, whiskynyt, hjemmesider mm.) og i skal nok høre nærmere.

Så tålmodighed en bid endnu - i er ikke glemt eller snydt - ting tager desværre bare lang tid :-( MEN vi kæmper stadig jeres og vores kamp dagligt, og forventer stadig en lykkelig slutning!

Mvh. David Larsson
Tidligere direktør i Qualityworld

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19305 by Stationsforstanderen
@David

Det er da rart at høre at der er lys for enden af tunnelen. Så er der jo håb om at vi andels ejere kan se frem til at nyde noget godt i det nye år. :D

mvh
Asbjørn

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19306 by dhl
lige præcis - og jeg kan godt love jeg holder nogle whiskyowner smagninger (uden beregning) og kommer med nogle gode tilbud mm. som kompensation og som tak for jeres store tålmodighed og mange positive tanker og mails.
WhiskyOwner rules - og det skal det sku blive ved med :-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19307 by President
Hvorfor er der en forskel på Qualityworlds konkurs og andre konkurser.

Ejere og andelhavere vil formentligt tabe alt, idet kurator kun har kreditorer for øje. Opnår den tidligere ejer af Qualityworld held til at overføre dele af den gamle virksomhed til et nyt Aps/AS er spørgsmålet: Får andelhavere overført deres andel til det nye selskab?

Formentligt ikke idet de overhovedet ikke er involveret i processen, samt at de udelukkende vil belaste etableringen af et nyt selskab.

Så det vil være spændende at høre, hvordan den igangværende proces vil sikre andelshaverne.

Andelshaver

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19308 by Macdeffe
Hvad skulle forhindre andelshaverne i selv at aftappe fadet. Det er jo os der ejer det ?

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19309 by President
Det er det ikke set fra kurators side, ellers sad vi med ved behandlingen af konkursboet. Så hverken anpartshavere eller andelshavere er inde i varmen. Så gør plads på tabskontoen og ikke på whiskyhylden.

Andelshaver

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19310 by Macdeffe
Det kunne være man skulle anmelde kurator til politiet for tyveri af whisky..en ret alvorlig forbrydelse

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19311 by dongregers

lige præcis - og jeg kan godt love jeg holder nogle whiskyowner smagninger (uden beregning) og kommer med nogle gode tilbud mm. som kompensation og som tak for jeres store tålmodighed og mange positive tanker og mails.
WhiskyOwner rules - og det skal det sku blive ved med :-)


Så bliver det måske alligevel jul i år...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19313 by Whiskynyderen

Hvis jeg var andelshaver, ville jeg nok vurdere indsatsen som tabt - skulle de så vise sig, at andelsbeviset har en værdi ja så bliver det det jul 2 gange....

Slainthe
DANSK MALTWHISKY AKADEMI
Fleming


Ja, jul - Ovenikøbet jul 2 gange - Det er så første gang i danmarkshistorien og dermed noget af en sensation :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

mvh.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19314 by Hering
Ellers må vi en tur forbi Michael på Verner Dams Vej, så kan det blive Juul tre gange :-D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19315 by uldall
Min gode Carsten
Nu ved jeg ikke hvor Verner Dams Vej ligger, men hvis vi nu også besøger Juul ´s på Værnedamsvej nr.15, ja så bliver der Jul hele fire gange :P
Forøvrigt har jeg ikke noget i klemme ved David, men held og lykke til både ham og i andre andelshavere, så der atter kan blive ro i Whisky- verdenen igen og denne lange tråd bliver lukket :D
Slainteuldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19317 by BigMac
Det er spillets vilkår, i krisetider er det første som folk skruer ned for, luksus'en...og der var Qualityworlds produkter placeret

Min gode Carsten
Forøvrigt har jeg ikke noget i klemme ved David, men held og lykke til både ham og i andre andelshavere, så der atter kan blive ro i Whisky- verdenen igen og denne lange tråd bliver lukket :D
Slainteuldall7000


Hørt...og jeg har andele, omend ikke mange - men dem har jeg afskrevet

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19318 by Duffer

så der atter kan blive ro i Whisky- verdenen igen og denne lange tråd bliver lukket :D

Der vil nok en rum tid inden denne tråd bliver lukket, men heldigvis er det frivilligt at åbne og læse den :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 4 months ago #19320 by tdh

Det kunne være man skulle anmelde kurator til politiet for tyveri af whisky..en ret alvorlig forbrydelse

Macdeffe

Så vil jeg gerne anmelde tyveri af 8 flasker Laphroaig. Det må da give livsvarigt ? :wink: Nej jeg håber sgu det hele falder på plads med Qualityworld og naturligvis vore andele :D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19415 by Duffer
Modtaget via nyhedsmail:

Qualityworld er tilbage "“ hvor kan du finde os og hvad er der sket?
Helt kort: Qualityworld gik konkurs i sensommeren som følge af likviditetsproblemer. Den efterfølgende proces har været trukket i langdrag af en række eksterne årsager og i den mellemliggende periode har vi (Henriette og David Larsson) ikke haft lov at benytte maillinglister mm. da disse var ejet af konkursboet og ikke af os privat. Det er derfor først nu at vi har mulighed for at kommunikere igen, da vi nu er ansat af konkursboet og panthaver til at afvikle.

Hvis du vil vide mere "“ har spørgsmål, kommentarer eller frustrationer, så deltag på en af info-aftenerne så du kan få den lange historie "“ se mere om dette sidst i denne mail.

Helt officielt og fuldt lovligt (med kurator og panthavers velsignelse) så sælger vi nu fra konkursboet "

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19416 by Duffer

Hvad sker der med mine whiskyfade (WHISKYOWNER)?
Panthaver har pt. valgt ikke at hjemtage nogle fade og der bliver dermed ikke frigivet nogle flasker foreløbigt. Der er dog kommet flere købstilbud og så snart panthaver og kurator har taget stilling til disse vil du komme til at høre mere "“ det forventes afklaret i løbet af december.
Så hav tålmodighed lidt endnu "“ og kig evt. herned til en infoaften og hør hvad vi gør for at hjælpe dig.

Det bliver spændende og se om panthaver eventuelt kan frasælge et fad hvor andelshavere har noget tilgode (enten whisky eller penge). I princippet bør alle andelshave tilbydes at købe fadet.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19425 by Macdeffe
Nu har jeg ikke så meget forstand på hvad en kurator er, men jeg kan ikke lade være med at tænke at grunden til at kurator ikke er specielt interreseret i at bringe whiskyowner fadene hjem er at her er der ikke flere penge at hente til konkursboet ?

Til gengæld er der vel en del arbejde i at indhente penge fra andelshaverne (der vel bare skal videreformidles) så man kan betale for afgifter og aftapning

Eller ønsker panthaver selv at tage fadene hjem og vidersælge dem for at få noget af sit tilgodehavende ?

Jeg ved ikke hvad der vil ske og kan sådan set godt klare hvis jeg ikke får mine få andele, jeg har egentlig whisky nok, og de ca. 10-15 andele jeg har fået hjem anser jeg for så fantastiske handler at der skal mere end end 3 mistede andele til at ødelægge mit gode humør

Derimod syntes jeg det er ret spændende rent moralsk hvordan folk handler med og forvalter andres ejendom i det her tilfælde :-)

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19432 by President
Medejere af Qualityworld og ejere af andele i Cask behandles ens idet de principielt er ejere. Indskud er mistet idet kun kreditorer tilgodeses.

Kommer fadene til Danmark skal der betales fuld pris, dvs man kan komme til betale for en aftapning 2 gange.

Har man betalt andele med kreditkort, kan man via kreditkortselskabet kræve tidligere indbetalte beløb tilbage under henvisning til konkursen.

Andelshaver

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19433 by Macdeffe
Ja, efter mine moralbegreber svarer det til tyveri.

Men Advokater, banker o. lign er jo heller ikke ligefrem kendt for deres høje etiske standard !

Så var der den om terrorristen der tog 10 advokater som gidsler. Han truede med at løslade en hver time indtil hans krav blev opfyldt

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19435 by MacNiels
Er der nogen som tager med til de info aftener som vil skrive her hvad der er yderligere oplysninger?

Når ikke selv med til de info møder.

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19436 by Duffer

Har man betalt andele med kreditkort, kan man via kreditkortselskabet kræve tidligere indbetalte beløb tilbage under henvisning til konkursen.

Mod et gebyr på 250-500 kr.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • Mac´maleren
  • Visitor
  • Visitor
14 years 3 months ago #19439 by Mac´maleren
Replied by Mac´maleren on topic Nogen der ved hvad der sker med Qualityworld?
Jeg har vel 6-7 andele så infomøde ja tak og skal nok skrive her

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19449 by FrankJensen1

Har man betalt andele med kreditkort, kan man via kreditkortselskabet kræve tidligere indbetalte beløb tilbage under henvisning til konkursen.


Det gælder så kun hvis man ikke benyttede sit dankort eller visa... www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/koe...4A24BE1E76947719782B

Håber da på at det lykkedes David & co at stable et eller andet på benene så de fade ikke er helt tabt... og har heller ikke mulighed for at deltage på info-møderne, så vil glæde mig til at læse mere her :)

/Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 3 months ago #19462 by Luke
Jeg var i Frederiksberg Centret i lørdags og spurgte om dette blot var en butik, der skulle
afvikle Qualityworld, eller om man ville fortsætte i et andet regi. Dette kunne jeg ikke rigtig
få noget svar på. Da jeg ved at H.J.Hansen, Mac Y, F.C. Whisky og måske også Juuls har overtaget nogle af de eksisterende aftappere, ville det da være interessant at vide

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.733 seconds