Halloween Beer and Jazz festival i ridehuset, Århus

More
12 years 6 months ago #24436 by Macdeffe
Cockney Pub i Århus arrangerer igen i år ølfestival i ridehuset

Udover masser af forskellige mikrobryg (der er mange) og Jazzmusik, har Juul's en whiskystand. Jeg deltog sidste år og det er absolut anbefalelsesværdigt. Jeg kom faktisk ikke ret langt væk fra whiskystanden i de to dage jeg deltog :-)

halloween.fodvarmeriet.dk/

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #24442 by LochLading
Jeg Glæder mig. det var jo fedt sidste år...

Men jeg kan ikke finde noget om billetpriser?? Er det samme koncept som sidste år??

Henrik

Whisky skal drikkes, det er jo ikke frimærker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #24444 by WhiskyPete
Hej Henrik

Ja, det koster 50 kr. ligesom sidste år. Har netop hentet en lørdagsbillet nede på Cockney Pub. Så vil tro, at konceptet med klippekort gentager sig. Det bliver en god dag...

Mvh
Peter

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #24450 by Macdeffe
Jeg plejer at medbringe mit eget Glencairn glas. Anbefales

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #24480 by jones
Her er Juuls smageprogram med priser angivet i klip.

Jeg er der fra fredag ved åbningstid.

Al J.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #24489 by Macdeffe
Lige så som sidste år havde jeg slået telt op i ridehuset og tilbragte et par dage med at smage på de rare sager, samt hilse på de mange whiskyvenner der var mødt op

Her er hvad jeg fik smagt på og lidt kommentarer :

McCarthy's Oregon single malt : For peat freaks, en dejlig, let sød og meget medicinsk amerikansk single malt lavet på skotsk peated malt

Caol Ila 2000 Cask Strength. Gordon and MacPhail aftapning til DK. En fantastisk dram. Kraftig sherry

Pe2 : Klassedram. Jeg har lige åbnet min egen Pe1 men Pe2 er endnu bedre

Powers 12yo : God irsk whisky uden de store dikkedarer

Evan Williams Single Barrel 2000 : En dejlig bourbon hvor træet ikke er alt for dominerende og kraftig vanille. Best value for money whisk(e)y

Mortlach 70yo. Den var god og dyr. En koncentreret appelsin sødme fik mig til at tænke på Drambuie. Intens. Meget i tråd med de andre gamle Mortlach fra Gordon and MacPhail

Longmorn 1971-2011 Gordon og MacPhail. En fantastisksherry ting, og mangler du en 40 års i samlingen er den her til at betale sig fra. En a weekendens favoritter

George and JG Smiths Glenlivet 1974. Ofte har whisky fra denne serie skuffet mig, men den her er god nok

Compass Box Great King Street Artist Blends. Endnu en særegen blend fra Compass Box. Den dufter af seleri og det lyder ubehageligt, men det var ret godt

Kilkerran 2011 : For ung

Glencadam 21yo : Glencadam OB er en af de skjulte perler i Skotland. Skal nok få sin tid når whiskybible kårer en af deres aftapninger som verdens bedste :-)

Springbank, Jeg var igennem hele sortimentet

CV, 10, 15, 18, 100 proof, 12yo CS, 1997, 2001
Jeg forstår ikke CV og hvem der køber den når man kan få 10yo til en anelse mere. Den underpræsterer
100 proof er ikke hvad den har været, den nye 12yo CS er noget bedre. Min favorit var 15yo

Redbreast 12yo : Ikke noget at skrive hjem om

Redbreast 15yo : Meget bedre. Den højere ABV og det smager som om der er brugt lidt sherryfade

Arran 14yo : En god OB, især hvis man er til de citrus prægede

Banff 26yo Chíeftains. Den var også god :-)

Benromach 18yo. Underlig næse, men den smagte ok

Parker's Heritage 27yo. For meget træ efter min smag

Benromach 1968 : Fantastisk. En af weekendens bedste. Smager som et klassisk Gordon and MacPhail fad, så jeg tror det er et af deres egne fade de har kunnet bruge som OB efter de fik købt distilleriet

Macallan Speymalt 1996 : OK

Dun Bheagan 20yo Rosebank

Chieftains 18yo Rosebank. Jeg ved ikke hvad der afgør hvornår de tapper et fad i den ene eller anden serie, men jeg foretrak 18yo

Port Askaig 30yo. Meget god. Meget bedre end de andre PA (NAS, 17 og 25)

Dun Bheagan 28yo Port Ellen. Port Ellen skuffer sjældent, en af weekendens bedste

Macallan Speymalt 1971. Ok uden de store dikkedarer

Glenlochy 1968 - sidst på dagen men den var også god

Rittenhouse 25yo. En af de bedste amerikanske whiskyer derude :-) og en af weekendens favoritter

Glenburgie 1990 - sidst på dagen men den var også god

Ikke de store analyser på de enkelte whiskyer, men en gang imellem er det rart bare at hygge sig i det gode selskab. Jeg fik også nogle få, men meget gode øl, og der var god musik i baggrunden

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #24491 by jones
Nåede godt og vel en snes smagsprøver fredag.

Gav endnu engang diverse irske og amerikanske whiskeys en chance uden at blive positivt overrasket.

Vil ikke belemre med en lang opremsning, men et par højdepunkter skal fremhæves:

Gordon & MacPhail's Mortlach 70-års til 1.200 kr for een cl., (Steffen og jeg slog halv skade) - fortættet, intens frugtig appelsin-mango næse, men næsten ingen smag.

Compass Box King Street blend - friske, "grønne" toner. Måske den bedste blend til ingen penge.

Glencadam 10 år - En delikat sag i bedste Clynelish/Pulteney/Rosebank stil. 15 og 21 var også herlige bekendtskaber. Klart et destilleri der snart må "opdages" af et bredere publikum.

Gordon & MacPhail Macallan Speymalt 1971 43% er en sherryklassiker som gør destilleriets aktuelle udbud til skamme. En flaske der skal ejes og nydes langsomt.

Forbløffende at der ikke var flere der benyttede lejligheden til at udforske Juuls udvalg mod et rimeligt udlæg.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #24492 by LochLading
Fik en del dramme fredag eftermiddag og aften...

Al skrev:

Forbløffende at der ikke var flere der benyttede lejligheden til at udforske Juuls udvalg mod et rimeligt udlæg.

Enig.. Og så med mange gode øl ind imellem--- :D

Steffen skrev:

Longmorn 1971-2011 Gordon og MacPhail. En fantastisksherry ting, og mangler du en 40 års i samlingen er den her til at betale sig fra. En a weekendens favoritter


For mig dagens dram....Super næse !!!!

Vi må håbe Cockney pub finder et egnet lokale til næste år..

Henrik

Whisky skal drikkes, det er jo ikke frimærker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 5 months ago #24493 by BigMac
Ulla og jeg gæstede Ridehuset lørdag sammen med MacDeffe som havde medbragt 1 stk. kammerat i form af Martin... det samme havde vi - han hed bare John :wink:

Mine personlige favoritter var:

Banff Chieftains Choice 1978 46%
En lækker sherry ting uden af være overdøvende. Jeg synes næsen mindede meget om Brora på denn her... Kunna forstå på Deffe at den delte vandene hos de folk der var på fredags-holdet :shock: Jeg synes det var en af de bedste drammer jeg fik i lørdags.

Benromach 1968 43%
Mørk, mørk sherry ting... lækker gammel Benromach som var helt sherry knækket - mums!

Hæderlige dramme var:

Clynelish 14yo 46% Chieftains
En bourbon fads Clynelish som med lidt håndvarme (der var koldt i Ridehuset) afgav alle de klassiske Clynelish noter af frugt, voks og en næste ufindbar røg.

Arran single casks - både Bourbon (1996,57,6%) & Sherry (1997 55,8%)
Specielt bourbon fads udgaven kunne man nemt sidde og nippe til hele aftenen :)

Kilkerran WIP 2011 46%
Nu er der ved at begynde at ske noget med Kilkerran... de tidligere udgaver synes jeg har været for unge... det virker lovende nu.

Glenlivet 1974 J.G. Smiths-udgaven 43%
Hæderlig ældre dram, uden at himmel og jord blev sat i bevægelse

Lg1
Indie Lagavulin fra Speciality Drink... skuffede ikke, specielt ikke da den fik noget håndvarme

Dagens skuffelse:

Springbank 18yo 46% batch 2
Hvor blev sherry'en af i denne aftapning? Den er kun en skygge af batch 1 :shock:
Ikke en dårlig whisky som sådan, men jeg blev godt nok skuffet :cry: et skridt tilbage...

...og så fandt jeg ud af at Randers Bryghus har en fantastisk 'Smoked Porter' :)

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.376 seconds