McTears vs Luc Timmermans

More
12 years 1 month ago #25465 by Duffer
Hermed formidlet:

Dear Whiskylover,
I just want to share my past experience I had with a purchase of rare whisky bottles from a well reputated Glasgow based Auction house called McTear's.
At their 7 December 2011 Whiskysales a few interesting lots pulled my attention and I decided to buy them. I was able to buy many interesting lots amongst which were LOTS number 695, 751 and 864. Here the details of the LOTS as described on the McTear's website including their respective pictures.
The description is clear, the photo's crystal clear. Nothing wrong right ? As you can clearly see, nothing wrong besides a little low filling level of one bottle. But the picture clearly showed the bottles are in a very good condition and very well sealed and the description is clear.
But here the real pictures of 3 bottles taken by my good friend who went to McTears to collect the lots.......
A few bottles were simply opened ?? Either by the auction house and or the previous owner. But this without any mention on the website and in the corresponding LOT description. At first I was very positive for the outcome....McTear's is a well reputated auction house, is it not ? They would of course settle this, no ?
So very big was my surprise to get this mail from Mr. Stephen McGinty - the auction house Whisky expert :
__________________________________________________
"Dear Mr Timmermans,

I refer to the above and to your recent e-mail and I can confirm that I have reviewed the information provided.

Following my enquiries I can confirm that all bottles are entered into the auction on the basis of "sold as seen"

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago - 12 years 1 month ago #25467 by Duffer
Replied by Duffer on topic McTears vs Luc Timmermans
Glenfarclas

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:
Last edit: 12 years 1 month ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25468 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic McTears vs Luc Timmermans
Kan se at jeg fik publiceret nøjagtigt det samme blot 3 min senere, har hermed slettet mit entry.

Bortset fra det, synes jeg det er ganske skræmmende når billederne på McTears ser helt anderledes ud,

Niels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25469 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic McTears vs Luc Timmermans
Ja så godt mailen. Det er godt nok trælst. Så har man ikke så meget til overs for McTears når de tilsyneladende bevidst skjuler at flaskerne var åbnede - både i tekst og billeder.

//Esben

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25474 by Ronnie
Replied by Ronnie on topic McTears vs Luc Timmermans
Det der er jo ganske enkelt bevidst svindel. Er der ingen fortrydelsesret på den slags auktioner? Hvad mon EU reglerne om forbrugerbeskyttelse siger?!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25479 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic McTears vs Luc Timmermans
Det ser ud til, at de (McTears) har ændret mening:
"McTear's aims to gain complete satisfaction with all our faithful Whisky buyers from all over the world and this is reflected in over £1 million of successful sales last year in this department alone. It is natural however that errors may occur in such a busy department and if we have made a mistake then it will be put right. Mr Zimmerman, please email me directly with all the details you have, including the condition report you were given, and I will take this up with the Whisky department today and ensure a satisfactory outcome for everyone. Regards, Brian Clements, Managing Director" - McTears FB side.

Bemærk at Timmermans er blevet til Zimmerman :-D

//Esben

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25480 by jones
Replied by jones on topic McTears vs Luc Timmermans
Den nye imødekommenhed kunne også skyldes at man har fået hvisket i øret at Luc Timmermans ikke er en hr. hvemsomhelst, men en uafhængig aftapper og respekteret whiskyguru.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25481 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic McTears vs Luc Timmermans
Helt enig, men det er dog trist at man skal gå til de sociale medier for at få orden på sagerne - hvor stiller det ikke os andre små whisky nørder hvis der skal så mange raslende sabler til for at en stor mand bliver hørt.

//Esben

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25505 by Hans-Henrik
Kan kun tilslutte mig at de ikke er helt fine i kanten... Jeg var inde på deres facebook side, linkede til Luc's og bad om kommentarer, det er efterfølgende blevet slettet.

For år tilbage var vi en flok der fik sendt flasker sammen til Holland efter en endt auktion, da vi alligevel skulle mødes dernede. Da forsendelsen kom frem manglede der flasker, mener en fem, seks stykker, et par var smadret og et par havde "leaket". Det tog over et år at få erstatning og "leakerne" fik vi ikke noget for. Så pas på hvis I bruger McTears.

Go' weekend
Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25506 by tdh1
Replied by tdh1 on topic McTears vs Luc Timmermans
Så er der helt anderledes styr på sagerne på Whiskyauction.com. Jeg modtog engang en pakke, hvor den ene flaske var smadret og det på trods af at den var pakket ind efter alle kunstens regler. Jeg tog et billede og sendte en email til Thomas Krüger og fik straks svar. Han var undskyldte og spurgte til de andre flasker i forsendelsen. De fejlede dog intet da de også var pakket så godt ind i bobbleplast, at der ikke engang var trængt væske ind til de andre flasker. Jeg fik straks refunderet flasken og ikke nok med det, han havde også refunderet p&p for den smadrede flaske. Virkelig seriøs og professionel mand ham Hr. Krüger.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25555 by Duffer
Replied by Duffer on topic McTears vs Luc Timmermans
Det ser ud der er andre der har input til historien:
www.dramming.com/2012/02/17/mcte ... /#comments

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25623 by Duffer
Replied by Duffer on topic McTears vs Luc Timmermans
Endnu et auktionshus er løbet ind i problemer

"Auktions-hus vil til bunds i mulig fup
Måtte trække vin for tre millioner før auktion"


Link: ekstrabladet.dk/vin/vinnyheder/article1715795.ece
Kilde: Eb.dk

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.175 seconds