Køb i tyskland via post

More
18 years 2 weeks ago #7971 by MacIntyre
Hej med jer!
Jeg har fundet en Ardbeg flaske et sted i tyskland jeg mægtig gerne vil have fingre i igen, efter den sidste rest af flasken blev drukket denne weekend.

Men jeg har aldrig bestilt en flaske i tyskland (eller andre steder i udlandet). Hvilke regler er det for den slags??
Skal jeg betale told og så videre siden den jo sendes med posten og jeg ikke selv henter den?? Er der andet jeg skal være opmærksom på?

Håber nogle af jer her har nogle gode svar :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 2 weeks ago #7972 by plesner
Replied by plesner on topic Køb i tyskland via post
Jeg spurgte om noget tilsvarende sidste år:

whiskynyt.dk/index.php?name=PNphpBB2&fil...9a2844e8b151b93d0ccf

Mine egne erfaringer i mellemtiden er, at nogle gange bliver der opkrævet told, andre gange ikke. Hvad man så gør, står også i ovennævnte tråd.

plesner

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8392 by wacher
Replied by wacher on topic Køb i tyskland via post
Har nu efterhånden købt mange gange i Tyskland og England og jeg har aldrig betalt told eller moms. Alle mine indkøb er gået glat igennem så hvis jeg pludselig fik en regning ville jeg blive overrasket. Egentlig troede jeg at det var ok at købe i EU og få det sendt. EU er et stort indre marked....

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8409 by dmwa
Replied by dmwa on topic Køb i tyskland via post

Har nu efterhånden købt mange gange i Tyskland og England og jeg har aldrig betalt told eller moms. Alle mine indkøb er gået glat igennem så hvis jeg pludselig fik en regning ville jeg blive overrasket. Egentlig troede jeg at det var ok at købe i EU og få det sendt. EU er et stort indre marked....


Dette har vi jo drøftet til hudløshed - mener også, at der på denne side er et egentligt emne herom.

Men som dig er mange udenlandske forhandlere ikke opmærksomme på, at Danmark har en særregel i EU. Man kan indføre spiritus privat uden afgift, HVIS MAN MEDBRINGER DET. Bliver det sendt, skal der opkræves afgift til den Danske Stat - hokus-pokus er at det er AFSENDEREN, der hæfter for afgiften - så hvis SKAT en dag "fanger" en udenlandsk sælger, kan de altså opkræve afgiften hos denne - og så må vi jo se, om de sender regningen videre til "en bedrevidende dansker".

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8540 by Peteys
Replied by Peteys on topic Køb i tyskland via post
Har flere gange bestilt hjem fra UK og har ikke fået toldpapirer med. sparrede en del begge gange, men ved ikke hvor længe den går.

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8541 by Jimi
Replied by Jimi on topic Køb i tyskland via post
OK -jeg bestilte fra UK og rente overrasket ind i en ekstra-regning. Derfor satte jeg mig ind i reglerne -og fandt ud af hvordan man undgår den :lol:

Man kan få tilsendt spiritus frit i EU dvs uden at betale moms -men der skal betales punktafgift på spiritus og visse andre varer. Punktafgiften er 42 kr +moms = 52 kr. pr flaske man får tilsendt. Derudover skal postvæsnet som opkræver denne punktafgift have 70 kr. for besværet. Ialt 122 kr. ekstra ved 1 flaske :evil: Hvad f... bilder de sig ind???

Hos billigspirituosen ( www.spirituosen-superbillig.de ) gør de det at de laver en overdragelseserklæring til DHL. Dvs sige at køberen giver DHL-chafføren lov til at hente flaskerne i dit navn. Indføre dem som om det var hans og vupti.... du slipper for ekstra-regning fordi nu bliver det bragt over grænsen og ikke sendt og så er det de alm. toldregler der gælder.

Billigspirituosen opkræver i forsendelse 15€ ialt for at sende mellem 1 og 17 flasker. Og så bliver den afleveret ved døren. Bestil trygt du bliver guidet gennem det hele og jeg har aldrig fået en regning på denne måde :lol: samtidig er det en af de billigste whisky-forhandlere overhovedet.

Håber det hjalp lidt
Jimi
:wink:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8542 by dmwa
Replied by dmwa on topic Køb i tyskland via post
Hej Jimi

Alm. toldregler siger, at punktafgiften skal betales, når man køber visse varer i udlandet - punktum.

At nogle så gradbøjer disse regler, eller tror de er smarte er en anden ting - billigspiritousen.de overholder i alle tilfælde ikke de gældende regler - prøv selv at ring til SKAT og spørg, hvis du tør.....

Det svarer vel stort set til, at du kører igennem en fartkontrol, men ikke har nummerpladen foran på bilen. Så slipper du formentlig også for bøden, da kameraet jo ikke har kunnet "finde nummerpladen".

Jeg skal ikke være dommer over, om jeg synes det er rigtigt eller forkert - jeg påpeger blot en teknisk fejl i dit indlæg

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 9 months ago #8546 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Køb i tyskland via post
Jeg har bestilt flere flasker direkte ved Laphroaig og Ardbeg

De skriver begge på pakken at den skal fortoldes. SÅ der bliver man opkrævet af postvæsenet. 12 £ i forsendelse + ca 150kr til post Danmark i told mm. SÅ man skal virkelig ville have flasken før man vil købe der

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 9 months ago #8549 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Køb i tyskland via post
ditto her.

Men deraf kan vi jo blot konkludere, at de begge følger reglerne, nemlig at sælgeren skal deklarere varen til toldskat.

Har bestilt den nye "Oogling" (Commitee aftapning), og Jackie har lovet at sætte den til side til jeg kommer derover senere på sommeren.
Så sparer jeg afgiften, til gengæld koster det jo noget mere at komme derover. Men det er jo en helt anden sag.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 9 months ago #8558 by Lading
Replied by Lading on topic Køb i tyskland via post

Jeg har bestilt flere flasker direkte ved Laphroaig og Ardbeg

De skriver begge på pakken at den skal fortoldes. SÅ der bliver man opkrævet af postvæsenet. 12 £ i forsendelse + ca 150kr til post Danmark i told mm. SÅ man skal virkelig ville have flasken før man vil købe der

ditto her.

Men deraf kan vi jo blot konkludere, at de begge følger reglerne, nemlig at sælgeren skal deklarere varen til toldskat.


Kommer opkrævningen efterfølgende? eller har jeg bare været heldig med den jeg lige har hentet....


Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 9 months ago #8559 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Køb i tyskland via post
Nej - den plejer at være med, så man skal slippe slanterne, før man får pakken udleveret :roll:

Så jeg tror, du har været heldig, at den er smuttet forbi de ellers ihærdige postekspedienter :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 9 months ago #8566 by Chief
Replied by Chief on topic Køb i tyskland via post
Hej MacIntyre og Wacher

Jeg har boet i Tyskland i 6 år og med hensyn til forsendelse af flasker fra såvel firmaer som privatpersoner har det tyske postvæsen en helt særlig formular, hvor afsenderen skal oplyse indholdet af pakken. Såfremt det er spiritus vil det danske postvæsen opkræve såvel punktafgift som gebyr. Når dette ikke er sket, har man vel bare været heldig.
(Jeg var af flyvevåbnet udstationeret på en stor NATO base med et supermarked fyldt med malt whisky, oh fryd - oh fryd). :D Efter min hjemkomst har jeg modtaget flasker fra såvel privatpersoner som firmaer, og har måtte slippe slanterne før jeg fik pakken. Men mærkværdigvis har jeg modtaget pakker, hvor afsenderen har anført forsendelsen (flasken) som "gave", og det har ikke kostet mig noget. :wink:

mvh.

Chief

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 9 months ago #8693 by Hans-Henrik

Jeg har bestilt flere flasker direkte ved Laphroaig og Ardbeg


Så er det muligvis slut med at få fra Ardbeg :cry: , fik nedenstående mail fra Stuart Thomson i dag

Slainthe
Hans-Henrik


Dear Mr Hansen,
Thank you so much for your order.
I am very very sorry we are now prevented from sending alcohol to Denmark.
I am afraid we will have to cancel your order as this does not look as if it will be resolved any time soon.
My sincere apologies,
Stuart Thomson.
Distillery Manager.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.238 seconds