HJÆLP

More
17 years 4 months ago #9821 by BenRiach
HJÆLP was created by BenRiach
Hej alle.

Er der nogen der har et godt råd, for jeg står i en "lidt" trist situation.
Jeg har nemmerlig fået ondt i halsen, og næsen er stoppet osv.
Se hvis nu det bare var en ganske alm. dag, så ville det nok ikke gøre så meget, men desværre ligger landet således at jeg skal til Duncan Taylor smagning i aften i vordingborg.
Så er der nogen der har et godt råd til hvorledes man hurtigt kan slippe af med den her forkølelses agtige tilstand??

Slainthe

Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9823 by Towle
Replied by Towle on topic HJÆLP
Herre Jemini, det er der ingen der har fortjent!

Japanske pebermyntedråber er mirakelmidlet. Vi har altid en flaske Physio-JHP, som kan købes i Matas, men andre mærker kan sikkert også bruges. Har fundet lidt produktinfo her:
www.sundhedsguiden.dk/medicine.aspx?cate...articleChar=P&id=127

Et halvt eller lille glas lunkent vand med 3-4 dråber i, skyl munden godt og grugl eventuelt og drik det. Det gentager du nogle gange i løbet af dagen, men stop i god tid inden smagningen, da whiskyen jo ellers kommer til at smage af pebermynte.

Held og lykke.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9826 by solarex
Replied by solarex on topic HJÆLP
En almindelige næsespray løsner ligeledes næsen øjeblikligt. Men jeg tror ikke du kan få sanserne helt tilbage. Det er superærgeligt. Jeg håber du får noget ud af smagningen.

Det er måske lidt kort varsel, men hvis du har små prøveflasker, og hvis det viser sig at du ikke kan trække særlig mange indtryk ud af glasset, så kan du hælder det på flasker og smage videre, når systemet er kurreret.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9827 by Laur
Replied by Laur on topic HJÆLP
Kog en øl, og drik den varm. Man sveder som et svin bagefter, men det hjælper. Ellers en ordentlig klump ingefær (virker som hvidløg, men du spolerer ikke duft indtrykkene for dine meddeltagere............).

Mvh
Laur

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9828 by fao
Replied by fao on topic HJÆLP
Hej Michael
Håber du får det bedre til i aften, ellers husk på, hvad vor gode ven IvarA fra norge underskriver sig med :wink:

Ivar Aarseth, spir.nrd.
"Av alle de ting som ikke virker mot forkjølelse, er maltwhisky det beste"


Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9831 by Laur
Replied by Laur on topic HJÆLP
Hvordan gik det? Kunne du smage/dufte nogetsomhelst?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9837 by BenRiach
Replied by BenRiach on topic HJÆLP
Hej alle, og 1000 tak for hjælpen, specielle tak til Towle og Laur.

Vha. en kombination af:
Pebermyntedråber i et glas med varmt vand (Towle)
Kogt øl ((Laur) Ikke alene sveder man som et bette svin, men ligefrem godt smager det jo heller ikke, MEN det hjælper sq :shock: )
"Aromaterapi" (Pebermyntedråber i et fad med kogende vand, og så krydderen ind over og træk vejret lidt heftigt)
Ca 4 liter Skovbær The.
Mucoangin (nyt lægemiddel, som desuden heller ikke smager som roser dufter, men det hjælper gevaldigt på halsen)
Hals og bryst varmer.
Og sidst men ikke mindst et dejligt langt VARMT bad.
Fik jeg gjort kål på det værste af min forkølelse.

Jeg må jo sige at det var en rigtig lækker smagning som Niels (Chief) og Birthe (fra BJ vin og tobak) havde fået stablet på benene, og jeg nød den, men selfølgelig havde det været bedre, hvis jeg lige havde haft de sidste 25% af mine duft- og smagssanser med mig.
Men alt i alt var det en dejlig aften med nogle fantastiske whiskies fra Duncan Taylors Peerless, Rarest of the Rare og Whisky Galore serierne. (Fik da oss bestilt en enkelt flaske :D )

Så igen, Towle og Laur, mange tak for redningen

Slainthe

Michael.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 4 months ago #9839 by Laur
Replied by Laur on topic HJÆLP
Kan se at du har gjort en ihærdig indsats for at blive klar til jeres smagning :wink: og godt at høre at den kogte øl gjorde hvad den skulle.helt enig i at det ikke just smager godt, men hvad gør man ikke for at at smage nuancerne.
Er dog lidt spændt på om der i dine smagsnoter står beskrivelser som: "Smagte af mynte efterfulgt af en lang eftersmag af henkogt øl.........."

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.278 seconds