Sikring af flasker på fjernlager.

More
8 years 10 months ago #33053 by Droenert
I forbindelse med en flytning af en del af mine flasker til et fjernlager (uopvarmet stald). Vil jeg gerne høre om jeres erfaringer med at beskytte flasker i mod fugt og andet.

Min plan er:
Ligge en lille pose ris imod fugt i hver æske.
Indpakning af æske inc ris (og flaske) i plastik film (wita wrap)
Æsker lageret stående i en isoleret kasse, for og sikre imod frost.

Jeg forventer flaskerne skal lille min 5 år på lageret.

En dram er altid bedre i godt selskab.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #33054 by Whiskinger
Min hurtig vurdering: glem det.

Du kan ikke sikre dine flasker imod frost eller høje temperaturer i en isoleret kasse. Når den ikke er tempererede, leder den udetemperaturen forsinket inde i kassen. Du får alt for høje temperaturudsving, selvom de ikke kommer med det samme og måske ikke i sammen størrelsesorden som udetemperaturen. 5 år op-og-ned i temperaturen kan betyde for meget trykforskel i flasken og hvis indholdet af dine flasker ikke er billigt ville jeg helst undgå dette (forhåbentligt lille) tab.
The following user(s) said Thank You: Droenert

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #33055 by Grønqvist
Jeg vil til en hver tid fraråde dig den løsning du tænker på. Du risikerer fugtskader på label og emballage samt tab på indholdet ( kvalitet/ mængde ).Tænk på om du selv ville købe en eller flere flasker der var blevet opbevaret i en stald i 5 år. Betal hellere for at få det opmagasineret.
The following user(s) said Thank You: Droenert

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #33056 by kempel
Husk også forsikringsspørgsmålet, en forsikring er normalt tilknyttet en bestemt adresse
The following user(s) said Thank You: Droenert

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #33061 by Droenert
Tak for de gode råd. Jeg dropper den plan og finder på noget andet.
Jeg havde først fravalgt opmagasinering da jeg ikke kunne se til dem løbende. Men det vil jeg overveje igen. Er der andre der bruger opmagasinering, hvis ja hvor.

En dram er altid bedre i godt selskab.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 10 months ago #33065 by Whisky_gut
Har ikke selv erfaring med opbevaring, men google giver en masse hits, så det er bare at finde et sted i dit område.
Langt de fleste steder har man om ikke dagligt så i hvert fald på ugentligt basis mulighed for at komme i sit pulterrum og pusle om flaskerne... :P
Kan dog se, at det løber op i mange penge, hvis vi snakker fem år. Så venner/familie kunne måske være et alternativ? Med mindre det er en kæmpe samling fylder det jo ikke meget...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.277 seconds