Vatted Islay Malt

More
15 years 10 months ago #15286 by JEPU
Vatted Islay Malt was created by JEPU
I en ny og spændende forretning på Nyord (nord for Møn) kan man købe whisky aftappet over på en flaske efter eget valg. Forretningen hedder Noorbo Handelen og man importere selv alt på fad. Jeg købte en vatted 12 års islay malt og ejeren fortalte mig, at han har købt fadet fra Invergordon destilleriet, og at der er tale om en blanding af Bowmore og Bruichladdich.

Jeg har ikke kunnet finde noget om blandingen på nettet og Invergordon er vist lukket for længe siden. Er der nogen der ved mere?

Men uanset, så er det en særdeles vellykket blanding.

mvh
JEPU

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 10 months ago #15287 by arvele
Replied by arvele on topic Vatted Islay Malt
Invergordon Distillery eksisterer fortsatt, men dette er et graindestilleri. Jeg tror kanskje han kjøpte fatet fra Invergordon Distillers Plc, som igjen er eid av Whyte & Mackay (siden 1993). Invergordon Distillers/W&M eier bl.a. Dalmore, Fettercairn, Jura. Fram til 2000 eide de også Bruichladdich Distillery.

Kjenner ikke noe til vatten.

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 10 months ago #15289 by Duffer
Replied by Duffer on topic Vatted Islay Malt

Invergordon Distillery eksisterer fortsatt, men dette er et graindestilleri.

Invergordon producerer p.t over 40 millioner liter og ejeren Vijay Mallya har endda en målsætning om at blive Skotlands største destilleri og producere det dobbelte.

Det var måske en idé at kontakte sælger og/eller poste et par billeder her på siden :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #15951 by st7
Replied by st7 on topic Vatted Islay Malt

I en ny og spændende forretning på Nyord (nord for Møn) kan man købe whisky aftappet over på en flaske efter eget valg. Forretningen hedder Noorbo Handelen og man importere selv alt på fad. Jeg købte en vatted 12 års islay malt og ejeren fortalte mig, at han har købt fadet fra Invergordon destilleriet, og at der er tale om en blanding af Bowmore og Bruichladdich.

Jeg har ikke kunnet finde noget om blandingen på nettet og Invergordon er vist lukket for længe siden. Er der nogen der ved mere?

Men uanset, så er det en særdeles vellykket blanding.



Var forbi Noordbohandelen i fredags. www.noorbohandelen.dk/
En rigtig hyggelig butik beliggende i "Morten Koch" land. Nyord er bilfri, men butikken ligger kun 5 min. gang fra parkeringspladsen.
Ejeren Wolfgang tilbyder billige smagsprøver før et evt. køb. 2 cl. i nosingglas koster mellem 10-25 kr.

Købte også Invergordon Vatted Islay 12 år og en Glenfarclas 1970 :mrgreen: . Smagte desuden Bunnahabhain 1976 :D , Macduff 1974 :| , Balblair 1990 :( og Aberlour 1989 :)

Man kan selv medbring flasker, men ellers kan der i butikken vælges mellem 10, 20, 35, 50 og 70 cl. i forskelligt design.
Der er ca. 20 forskellige whisky og 10 rom at vælge imellem. Alkoholprocenten er typisk 43. Købte dog en rom til konen, ved fadstyrke på 63,3%

Bemærk at hjemmesiden ikke er opdateret. Både Glenlivet og Highland Park var desværre udsolgt :(

For dem der skal til WWW Falster, er butikken bestemt et besøg værd :idea:

Slainte Mhath
Søren, MWL
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 7 months ago #15957 by Hering
Replied by Hering on topic Vatted Islay Malt
MacAlabur-bestyrelsen smagte den sidste lørdag, og var enige om, at den var supergod.

Jeg vil bestemt overveje at køre forbi, hvis det lykkes at få billetter til Falster.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.155 seconds