Blend your own whisky

More
12 years 2 weeks ago #25918 by EckoVicto
Hej

Er der egentlig nogen af jer der har prøvet master of malts "blend your own whisky" ?
www.masterofmalt.com/blend-your-own-whisky/

Jeg runder snart et skarpt hjørne så tænkte at det kan være sjovt med noget man selv har haft en finger med i til denne lejlighed ;-)

Men kan ikke hitte rede i hvor gammel eks en "very old Islay single malt" er.

//Esben

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #25919 by kimP
Replied by kimP on topic Blend your own whisky
Jeg må indrømme at jeg har kigget på den og har leget lidt med den, men syntes ikke helt den trykker på de rigtige knapper ! Feks kan "Single Islay malt" jo være mange ting. Så jeg føler ikke det er helt gennemskueligt hvad man får ud af eksperimentet.

Men jeg skal da lige tilføje at jeg har lige blended en whisky her forleden. Jeg var kommet til at købe en flaske Black Bottle, og må indrømme at jeg nok blev lidt skuffet ! Men efter tilsætning af 10cl Laphroaig 10 er den da gået hend og blive helt hæderlig. Så jeg kan godt forestille mig selv blende lidt whisky i fremtiden.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #25920 by EckoVicto
Replied by EckoVicto on topic Blend your own whisky
Ja præcis, det er lidt uigennemskuelig, men på den anden side så ved man jo heller ikke altid hvad der er i et givent blend.
Jeg har en idé om at "very old Islay malt" kunne være Bunnahabhain, da der efterhånden er en del 1990 single cask's til salg rundt omkring til en ok pris modsat vise andre Islayere...

//Esben

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 2 weeks ago #25921 by kimP
Replied by kimP on topic Blend your own whisky
Ikke fordi jeg ikke kan li bunna, men i den her kontekst vil jeg nok føle mig snydt hvis det er det jeg får ! Hvis de skriver Islay vil jeg forvente at det giver en peated smag ! og det meste bunna er jo ikke så peated.

Iht mit lille Black Bottle eksperiment kan jeg kun give dig ret i at jeg ikke har den fjerneste ide om hvad flasken indeholder, men for mit vedkommende var det ikke en option at drikke den som den var, og eksperimentet lykkedes !
Så hvem ved, måske ender det ud i at jeg har mit eget lille ynglings blend. Det har som sagt helt klart givet mig blod på tanden. Men med næste eksperiment vil jeg nok ligge en smule tanke bag. Evt rydde ud i skabet og se hvad der står og griner inde bagi, og som Laphroaig freak må devisen blive, alt bliver bedre med Laphroaig :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.109 seconds