Fadkøb hos Glengoyne

More
16 years 5 months ago #13134 by MacLars
Det er godt nok en gammel nyhed, men den er forbigået min næse. Det har et stykke tid været muligt at købe hele fade hos Glengoyne. Man kan selv vælge hvilken fadtype en whisky skal lagres på, lige fra fresh bourbon over european oak til fresh oloroso fade. De siger der er 11 forskellige fadtyper at vælge imellem (!).

Startomkostninger er £1200, som dækker spiritusen, fad og 10 års lagring.

Se mere hos Glengoyne .

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13135 by Sparholt
Replied by Sparholt on topic Fadkøb hos Glengoyne
Her kan du se nogle af dem der har benyttet sig af tilbudet. Billede taget den 9/9 2007.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13370 by MortenMacAlabur
Det ser ud til at fadpriserne stiger som en følge af det overophedede whiskymarked. I 2004 købte MacAlabur et 5 år gammelt sherryfad (hogshead) hos Arran Distillers for £ 1.450,-. Nu koster et lignende fad med freshmake £ 1.800,-. Inflationen er fremherskende.

Jeg talte for et par år siden med en ung svensker (hvem ellers) som var eneejer af så vidt jeg husker 5 fade hos Springbank. Disse er vel nok købt før 2000, så der skulle være mulighed for en fornuftig gevinst.

Ja, jeg ved godt at "branchen" regner med at kun ca. hvert tiende fad bliver singlemalt. Men nogle destillerier har en højere rate af enkeltfadsaftapninger grundet populariet.

Så måske skal man bare tage chancen og investere lidt rundt omkring. Så kan vi jo også have det sjovt mens vi venter resultatet af investeringen :)

Slainte, Morten
MacAlabur Andelstøndeforening af 2004

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13379 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Fadkøb hos Glengoyne
Enig i at fadpriserne er gået "lidt amok". Noget af stigningen skyldes givet den stigende pris på bygmalt og på bourbon barrels som igen skyldes den stigende efterspørgsel....

Men nogle "gode tilbud" er da også skruet ekstra op. Har lige modtaget tilbud fra Bruichladdich om køb af deres første aftapning af den nye 50ppm Lochindaal. £1850 for en fresh bourbon barrel. :shock:
Samtidig er normalprisen på den almindelige 'Laddie' £1100

Vi gav jo £795 for godt fire år siden for 40ppm Port Charlotte i fresh bourbon barrel, så man kan vist roligt sige at priserne er steget. :roll:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.189 seconds