Salg af fade på Glenglassaugh

More
9 years 3 months ago #32117 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Salg af fade på Glenglassaugh
Modtog lige en email fra Billy Walker i dag. GG vil gerne købe vores fad tilbage mennn. I andre fadejere har nok modtaget samme email - ikke?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago - 9 years 3 months ago #32119 by MacNiels
Vi har ikke modtaget nogen mail omkring tilbage køb af fade. Men tjekker lige op på det.
Hvornår købte du dit fad?

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk
Last edit: 9 years 3 months ago by MacNiels.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32120 by JørnG
Jeg har også modtaget en mail fra Glenglassaugh, men man sælger da ikke spiritus :cheer:

Jeg havde for øvrigt 1 års samplen med til en smagning i Whiskylauget ano 2009 i Almind i starten af november. Vi smagte prøven fra vores sherrybutt op imod en prøve fra WLA2009's sherryhogshead. Der er noget at glæde sig til i begge lejre !

Stor whiskyhilsen
Jørn, Erritsø
The following user(s) said Thank You: karlejnar

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago - 9 years 3 months ago #32121 by Duffer
Ingen mail i min inbox

Vil du ligge den ud som PDF?

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 9 years 3 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32125 by Macdeffe
Forslag: Vi bytter gerne vores fad for et par flasker af den nye 1963

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32128 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Salg af fade på Glenglassaugh
@ MacNiels. Vi købte fadet i 2012.

@ Duffer. Der står ikke så meget i mailen ud over om man er interesseret i at sælge det tilbage.

@ JørnG. Nemlig et salg er ikke aktuelt :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32134 by kempel
Har heller ikke modtaget mail vedr. salg af fad

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32135 by MacLars
Hej

Vi har også modtaget omtalte forespørgsel for Whiskynyt-fadene.

/Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32136 by MacNiels
Rettelse, vi har modtaget en mail omkring tilbage køb af fade.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32137 by Gammelfar
Ikke fordi jeg ønsker, vi skal sælge, men hvad vil de give?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32138 by MacNiels
Jeg har spurgt hvad tilbagekøbs prisen er, i såfald man er interesseret i at sælge tilbage.
Har dog kun spurgt til non-peated octave fade.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32141 by MacPete


Mener stadig 7 år er (for?) lang tid for de små fade - skal det ikke snart prøvesmages om de er klar nu? :P


Nu vi er ved det, er der nogen der har smagt på dem for nylig?

Sláinte

Peter

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32142 by MacNiels
Hvis det er de to non-peated fra whiskynyt.dk, så har jeg prøvesmagt de to samples der kom i sommers.

De har udviklet sig meget forskelligt, hvor den ene måske bør aftappes før de 7 år.

Planen er vi vil i dialog med Glenglassaugh for at høre deres mening om hvornår de mener vi bør tappe fadene. Men overvejer også om det vil være muligt at få andre til at give deres bud på dette.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32144 by MacPete

Hvis det er de to non-peated fra whiskynyt.dk, så har jeg prøvesmagt de to samples der kom i sommers.

De har udviklet sig meget forskelligt, hvor den ene måske bør aftappes før de 7 år.

Planen er vi vil i dialog med Glenglassaugh for at høre deres mening om hvornår de mener vi bør tappe fadene. Men overvejer også om det vil være muligt at få andre til at give deres bud på dette.


Tak, det lyder spændende :)

Sláinte

Peter

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32200 by Whiskinger
Uden at jeg er direkte involveret, kan jeg bare sige at der i Tyskland kører en del ophidsede diskussioner omkring emnet. Nogle mener at Walker & Co. prøver at presse de private ud af deres kontrakter for enten at tjene mest selv eller for at beskytte deres mærke, selvom de bryder kontrakten med deres mange ændringer af kontrakterne.

Der bliver anført et lavere antal af samples, betydeligt højere gebyrer ved aftapning osv. Det skal føre til at prisen for aftapning af en oktave stiger fra 150 pund, som står i kontrakten, til omkring 500 pund. Da det drejer sig omkring 25 private fade, som er købt i Tyskland til deling, er det ikke længere småpenge.

Man overvejer derfor også at køre en retssag mod Benriach Distillery Company for at fastslå de aftaler, som begge sider blev enig om inden Benriach overtog Glenglassaugh. Det bliver anset som sidste mulighed, da ejerne af Glenglassaugh ikke ser ud til at være villige til at indgå kompromisser ved deres strategi.

Har man samme tanker i kongeriget? Skal jeg måske formidle en kontakt til de tyske fadejere for at styrke den danske position?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32201 by MCGlen
Jeg har heller ingen aktier i dette, men er med på et Ardnamurchan fad. Men jeg har da også tænkt tanken hvad retsstillingen er, hvis destilleriet pludseligt får lyst til at overtage fadet.

Det er jo smart at få mange små med en svag retsstilling til at dele risikoen i starten og så mere eller mindre ekspropriere aktivet når det er steget mere end ventet.

Det er naturligvis helt legitimt for destilleriet at komme med et købstilbud. Der må bare ikke være antydningen af, at et nej har ubehagelige konsekvenser.

Føler man sig dårligt behandlet kan man overveje at rette henvendelse den SWA (producentforeningen). Det handler reelt om industriens renommé.

En anden strategi er, at gøre indflydelsesrige, men uafhængige, bloggere og vloggere opmærksomme på sagen, men så skal man nok gøre fællesfront med fadejere fra andre lande.

Ralfy, Malt Maniacs og Serge på Whiskyfun er oplagte. Der er tyske medlemmer af malt maniacs der måske kan få bolden til at rulle hvis sagen er stor i Tyskland. Men jeg aner ikke om det er noget de vil tage op.

Alternativ kan man systematisk poste en kort beskrivelse af sagen på alle relevante åbne fora'er samt de steder på nettet hvor det er muligt at komme med kommentarer i forbindelse med firmaets produkter. Evt. linke til en dertil oprettet hjemmeside eller FB-gruppe. Man skal ikke undervurdere mulighederne for at starte en regulær shit-storm.

Der er mange der vil tænke: Hvis de slipper af sted med at presse private fadejere til salg, hvad så med mine fade på andre destillerier. Får andre den samme ide? Det er grundlæggende en følsom sag.

Med Glendronach, Glenglassaugh og Benriach mærkerne har de faktisk noget på spil.

Men omvendt: Man skal også være HELT sikker på at sagen/dokumentationen holder. Man skal ikke starte Shit-Storms for sjov. Men jeg ville nok forsøge at bruge det middel frem for en dyr retssag hvis jeg var sikker nok i min sag.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32205 by President
Glenglassaug ønsker at tilbagekøbe Octaves men ikke Hoogshead. Der er flere privatejede Octaves end Octaves ejet af Glenglassaugh. Hvordan vil markedet se ud de kommende år for Glenglassaugh, når de mange Octaves kommer i handel?
Hoogshead er der ikke solgt mange af, men de forventes først aftappet om 7-10 år. Hvis Glenglassaugh skal kunne levere kontinuerligt er der behov for flere Octaves.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32207 by Duffer

Nogle mener at Walker & Co. prøver at presse de private ud af deres kontrakter for enten at tjene mest selv eller for at beskytte deres mærke

Hvilket jo giver god mening (for BDC) og er set ofte før.

Inden lavinen ruller, vil jeg nu tage det med ophøjet ro.
Vi har en kontrakt og man må formode at BDC holder sig til den.
At købe whisky i fade / andele kan være en risiko, men her er der ingen truende konkurs.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32209 by Whiskinger

At købe whisky i fade / andele kan være en risiko, men her er der ingen truende konkurs.

Det er også den afslappede holdning jeg har til sagen. Desuden vil Glenglassaugh jo også købe fadene, de vil ikke stjæle dem.

Selvfølgelig har det indtil videre kun været et forespørgsel i lovens rammer, men kontrakten er blevet brudt flere gange før fra destilleriets side, som jeg allerede skrev om. Nu frygter man åbenbart, at Glenglassaugh går endnu videre, hvis man siger 'nej' til tilbuddet... jeg har hørt tanker af fadejere, der gik i retning 'der kan ske mange ting med et fad inden det kommer på flaske'.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32210 by MCGlen
Enig i at ingen bør have sat deres privatøkonomi over styr på grund af fadandele.

Men Benriach bærer sig klodset ad, hvis nogen opfatter tilbuddet som "an offer you can't refuse".

Jeg mener, at man som forbruger skal slå tilbage så hårdt som muligt, hvis der er tegn på urent trav.

Hvis de har rent mel i posen, så kommer de jo åbent frem med et tilbud til alle der har de Octave fade de er interesserede i. Og til en pris der giver mening up-front. Og et fornuftigt firma ville i det tilfælde samtidigt bekræfte alle aftaler og forsikre at fadene ligger trygt og godt hos dem i fald man ikke vælger at sælge.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago - 9 years 3 months ago #32212 by Duffer

At købe whisky i fade / andele kan være en risiko, men her er der ingen truende konkurs.

Desuden vil Glenglassaugh jo også købe fadene, de vil ikke stjæle dem

Flere andelshavere her på WN har tidligere oplevet at "mellemmanden" gik konkurs og derfor ikke fik leveret varen eller pengene retur. Derfor min kommentar

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 9 years 3 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago - 9 years 3 months ago #32215 by JørnG
Lige en tilføjelse.

"Præsident" skriver at Glenglassaugh kun vil købe Octaves tilbage - Det er ikke rigtigt.

Fad nr. 664 som jeg købte på vegne af flere bla. her på Whiskynyt.dk er et first fill sherry butt påfyldt 497 liter i april 2012.

Det har jeg også fået en mail på - At de så i mailen kalder det en Octave er en anden sag, men jeg tror at mailen er sendt til alle private cask owners.

Stor whiskyhilsen
Jørn, Erritsø
Last edit: 9 years 3 months ago by JørnG.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32216 by Duffer
Benriach Distillery Company - Whisky Distiller of the Year 2015

The BenRiach Distillery is located in the ‘Heart of Speyside’ and was built by John Duff in 1898. It stands apart from other distilleries in the Spey Valley thanks to the traditional floor maltings and its distinctive pagoda style chimneys. The uniqueness of BenRiach is a result of a combination of skills and ingredients, the distinctive copper stills and the high quality barrels used for maturation. The BenRiach produces an impressive range of Scotch whiskies. Whatever your preferred style, there is something to suit all tastes.


"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32218 by MacNiels
Som tidligere skrevet så har jeg forespurgt på hvad de vil betale for at købe et fad tilbage.
Men da vi ikke umiddelbart er interesseret i at sælge noget tilbage, så vil de ikke oplyse hvad de vil give for et Octave.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32219 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Salg af fade på Glenglassaugh
Jeg fik en venlig mail i dag, hvor de skrev de havde noteret jeg ikke ville sælge fadet. Det var en venlig mail og ingen antydning af negativitet :) Jeg tror heller ikke man skal gøre det til mere end det er. Det er jo ikke første gang i historien et destilleri tilbyder, at købe casks retur. Personligt tror jeg ikke de vil satse deres renomme på at presse folk ud. Det er jo hovedsageligt whiskynørder der køber disse fade og whiskynørder der boltrer sig på diverse fora, og whiskynørder der ellers i det daglige køber deres produkter. Det ville være at skyde sig i foden. Jeg vil mene det bare er et tilbud, hvor de håber en vis % hopper på og sælger.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32220 by Macdeffe
Det må være svært at tage stilling til om man vil sælge hvis man ikke kender prisen?

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32226 by TWM
Replied by TWM on topic Salg af fade på Glenglassaugh
Svar fra Glenglassaugh ift at komme med et udspil:

Dear Thomas, thanks for your email.  We are only sending information to cask members who definitely wish to sell their cask back to the distillery.  This is because some cask owners were finding it difficult to meet the costs of bottling.

 

If you wish to sell, then please let me know and I will send further details.

 

Kind regards

Michelle

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32227 by Macdeffe
Tjaa. Man binder sig vel ikke før man har hørt en pris :-). Så helt definitivt er det vel forhåbentligt ikke..


Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32228 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Salg af fade på Glenglassaugh

Tjaa. Man binder sig vel ikke før man har hørt en pris :-). Så helt definitivt er det vel forhåbentligt ikke..


Steffen


Ud fra et indlæg fra en på GG's FB side ser det ud til prisen er noget man forhandler sig frem til individuelt. Derinde er folk temmeligt negative over, at have fået tilbud om tilbagesalg. De skriver noget om, at alle vores Octaves er flyttet op i det gamle Floor malting House. Umiddelbart var det vist heller ikke det mest forfaldne af de gamle bygninger, hvis jeg husker korrekt? Ved så ikke om det passer eller er en vind?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32231 by Macdeffe

Octaves er flyttet op i det gamle Floor malting House. Umiddelbart var det vist heller ikke det mest forfaldne af de gamle bygninger, hvis jeg husker korrekt? Ved så ikke om det passer eller er en vind?


Så vidt jeg husker havde de lige restaureret det sidst jeg var der (2012). Umiddelbart syntes jeg det er et OK sted

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.585 seconds