My own blended malt

More
12 years 8 months ago #23764 by Kim_M
My own blended malt was created by Kim_M
Tidligere i år købte jeg et egetræsfad med hjem fra Tequila i Mexico. Det har ikke været brugt til tequila før (tror jeg) og viste sig at kunne rumme en US Gallon (ca. 3,8 ltr) og ikke tre liter, som jeg fik at vide, da jeg købte det.

Da jeg kom hjem hældte jeg 6 flasker Williams & Humbert DrySack Sherry på fadet. Det er en halvtør, halvsød sherry, som jeg virkelig godt kan li', og lod det stå i et par måneder. Det har Alain Reid (tidl. noser/blender for The Edrington Group) lært mig, at man skulle gøre, når man ville lave sin egen vatting derhjemme.

I lørdags tappede jeg al sherryen på flasker (som stadig smager godt, og faktisk er blevet lidt mere frugtig, og med en anelse mere eg i smagen), og så hældte jeg ellers malt whisky på tønden!

Jeg tømte mange halvfulde flasker og slatter deri, og jeg har ærligt talt kun ved smagprøver og mine fine næse gættet mig til, hvad der måske kunne fungere som mix. Stærke, bizarre whiskyer har jeg været meget forsigtig med. De skal drikkes for sig selv.

Så nu står den her i mit hjem og damper, mit tequilatønde fyldt med whisky...
Og jeg ville bare høre om der var nogen, der havde nogle gode råd?
Det er jo første gang, at jeg laver sådan en her.

Glade hilsner

Kim
---
P.S. Der er blandt anden Highland Park, Strahtmill, Glen Elgin, Yamakasi, en rød japansk pure malt, Clynelish, Glenlivet The Archive, og flere andre i - indtil videre, med aldre fra 3 - 21 år, og primært fra diverse uafhængige aftappere.

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 8 months ago #23766 by nannberg
Replied by nannberg on topic My own blended malt
Jeg har en 4l tønde som jeg fylder fejlkøb på og lader det stå 2 uger så smager jeg dette står på til den har den smag jeg kan lide også på flasker kan så bruges som gaver eller drikkes af en selv

Morten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.237 seconds