- Thank you received: 0
Hvor købes en andel i et fad?
- Nybegynderen
- Topic Author
- New Member
Less
More
13 years 4 months ago #24241
by Nybegynderen
Hvor købes en andel i et fad? was created by Nybegynderen
Hejsa.
Jeg har besluttet mig for at give en bekendt en andel i et whiskyfad i gave.
Efter en søgning på Google fandt jeg siden www.whiskyowner.com/ , hvilket så ganske positivt ud - lige indtil jeg skulle betale, og ingen af linksne tilsyneladende virker længere.
Findes der andre steder hvor jeg på tilsvarende måde kan købe en andel i et fad?
Prisen må højst være 2-3000 kr
Jeg har besluttet mig for at give en bekendt en andel i et whiskyfad i gave.
Efter en søgning på Google fandt jeg siden www.whiskyowner.com/ , hvilket så ganske positivt ud - lige indtil jeg skulle betale, og ingen af linksne tilsyneladende virker længere.
Findes der andre steder hvor jeg på tilsvarende måde kan købe en andel i et fad?
Prisen må højst være 2-3000 kr
Please Log på or Create an account to join the conversation.
13 years 4 months ago #24242
by dmwa
Replied by dmwa on topic Hvor købes en andel i et fad?
Hej "nybegynder"
Vi har det seneste års tid solgt whiskyfade i 1% andele. Pt har vi ganske få andele tilbage af en Auchroisk fad - og så er vi i gang med at sælge et Bunnahabhain Moine fad. Hvis du er interesseret kan du sende en mail til os på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. - så sender vi "spilleregler" og priser
Med venlig hilsen
DANSK MALTWHISKY AKADEMI
Flemming Gerhardt-Pedersen
Vi har det seneste års tid solgt whiskyfade i 1% andele. Pt har vi ganske få andele tilbage af en Auchroisk fad - og så er vi i gang med at sælge et Bunnahabhain Moine fad. Hvis du er interesseret kan du sende en mail til os på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. - så sender vi "spilleregler" og priser
Med venlig hilsen
DANSK MALTWHISKY AKADEMI
13 years 4 months ago #24247
by BigMac
Flemming, du burde vel i al din iver for at sælge nogle andele, måske samtidig have informeret fyren ovenfor, hvorfor at links på Whiskyowner ikke fungerer...
@nybegynderen...
Whiskyowner er gået konkurs og mange på dette forum har mistet en del penge på whiskyowner-projektet. Mest kritisabelt var nok at der stadig blev solgt andele mens man burde have set hvilken vej økonomien i projektet var på vej hen...
DERFOR virker deres links ikke - at hjemmesiden så stadig eksisterer er mig stadig et mysterium :shock:
/c
So many malts - so little time...
themaltdesk.blogspot.com/
Replied by BigMac on topic Hvor købes en andel i et fad?
Hej "nybegynder"
Med venlig hilsen
DANSK MALTWHISKY AKADEMI
Flemming, du burde vel i al din iver for at sælge nogle andele, måske samtidig have informeret fyren ovenfor, hvorfor at links på Whiskyowner ikke fungerer...
@nybegynderen...
Whiskyowner er gået konkurs og mange på dette forum har mistet en del penge på whiskyowner-projektet. Mest kritisabelt var nok at der stadig blev solgt andele mens man burde have set hvilken vej økonomien i projektet var på vej hen...
DERFOR virker deres links ikke - at hjemmesiden så stadig eksisterer er mig stadig et mysterium :shock:
/c
So many malts - so little time...
themaltdesk.blogspot.com/
13 years 4 months ago #24248
by dmwa
Replied by dmwa on topic Hvor købes en andel i et fad?
Hej Duffer
Citat: "Flemming, du burde vel i al din iver for at sælge nogle andele, måske samtidig have informeret fyren ovenfor, hvorfor at links på Whiskyowner ikke fungerer... "
Det har jeg folk til
Men jo, det kunne jeg godt have gjort - men havde måske snarere i tankerne at gøre det i den mail, som jeg eventuelt skulle skrive, hvis han reagerede.
Med venlig hilsen
DANSK MALTWHISKY AKADEMI
Citat: "Flemming, du burde vel i al din iver for at sælge nogle andele, måske samtidig have informeret fyren ovenfor, hvorfor at links på Whiskyowner ikke fungerer... "
Det har jeg folk til
Men jo, det kunne jeg godt have gjort - men havde måske snarere i tankerne at gøre det i den mail, som jeg eventuelt skulle skrive, hvis han reagerede.
Med venlig hilsen
DANSK MALTWHISKY AKADEMI
13 years 4 months ago #24249
by Macdeffe
Self-Styled Whisky Connoisseur
danishwhiskyblog.blogspot.com/
Replied by Macdeffe on topic Hvor købes en andel i et fad?
Hvis man følger med her på whiskynyt, dukker der jævnligt (men sjældent) foretag op hvor der er mulighed for at købe fadandele
Bl.a er Jørn tovholder i et eller to Glengoyne fade, og Lars og Niels har gang i 3 "whiskynyt" fade på Glenglassaugh
Steffen
Bl.a er Jørn tovholder i et eller to Glengoyne fade, og Lars og Niels har gang i 3 "whiskynyt" fade på Glenglassaugh
Steffen
Self-Styled Whisky Connoisseur
danishwhiskyblog.blogspot.com/
13 years 4 months ago #24250
by Duffer
"A fool and his money are soon parted"
Replied by Duffer on topic Hvor købes en andel i et fad?
??????????????????????????Hej Duffer
"A fool and his money are soon parted"
- DanielChristensen
- Platinum Member
Less
More
- Thank you received: 7
12 years 11 months ago #25399
by DanielChristensen
Replied by DanielChristensen on topic Hvor købes en andel i et fad?
Er der andre sider/forretninger som whiskerowner.dk (som i øvrigt stadig er oppe og kører)?
- ToftConsult
- New Member
12 years 6 months ago #26727
by ToftConsult
Replied by ToftConsult on topic Hvor købes en andel i et fad?
Hej nybegynder, hvis det fortsat har interasse så sælger jeg andele i fade på
www.fadandel.dk
12 years 5 months ago #26760
by bdujgp
Slainte
Jørn - Fredericia
Replied by bdujgp on topic Hvor købes en andel i et fad?
Jeg "kom" forøvrigt lige til at købe 500 l. Isle of Arran i dag. 2 First fill Sherry Hogsheads - En peated - en non-peated.
Superdejligt sted som vi besøgte på DMWA's tur i juni - Vi var nogle stykker af deltagerne som gik sammen om købet. De overskydende rester var solgt i løbet af 5. minutter bare ved at lade rygtet gå ned af gangen på arbejde
Superdejligt sted som vi besøgte på DMWA's tur i juni - Vi var nogle stykker af deltagerne som gik sammen om købet. De overskydende rester var solgt i løbet af 5. minutter bare ved at lade rygtet gå ned af gangen på arbejde
Slainte
Jørn - Fredericia
- Nemesis1972
- Premium Member
12 years 5 months ago #26761
by Nemesis1972
Replied by Nemesis1972 on topic Hvor købes en andel i et fad?
Så var det da en skab at man ikke lige var på gangen den dag.
Det plejer jo at være seriøse whiskyer du disker op med
Hvis der er et par der falder fra kunne Jeg godt aftage 2 peated, så vi også har en i Esbjerg Whisky lounge.
MVH
Klaus
Det plejer jo at være seriøse whiskyer du disker op med
Hvis der er et par der falder fra kunne Jeg godt aftage 2 peated, så vi også har en i Esbjerg Whisky lounge.
MVH
Klaus
12 years 5 months ago #26764
by bdujgp
Slainte
Jørn - Fredericia
Replied by bdujgp on topic Hvor købes en andel i et fad?
Hej Klaus
Vi er 3 af deltagerne på DMWA's tur i juni, der i fællesskab (med forskellige størrelse andel) har købt dette fad peated Arran. (Den ene har så en gruppe venner som deler hans andel med ham).
Arran har først peated spirit i efteråret, og der bliver vores Fresh Sherry Hogshead fyldt. Og så starter ventetiden
Vi smagte peated Arran derover i juni, og det var faktisk supergodt - Derfor købet.
Arran er et fantastisk sted, og nu har man så endnu en god grund til at besøge øen.
Der skal nok blive et par flasker til dig - Du husker det selv !! - om 10 år eller hvornår vi nu vælger at aftappe !
NB. Det andet fad Arran - non-peated - blev delt på Bankdata i forskellige størrelse andele. Det tog 5 minutter Dette fad påfyldes her-og-nu.
Af kommende projekter har jeg en reservation på Lakes Distillery i Cumbria. Sidste nyt på deres hjemmeside er fra 12.9.2011, så lad os se hvad der sker. Derudover har jeg forudbestilt en fresh PX-sherry hogshead på Glengoyne. Det fyldes i november.
Vi er 3 af deltagerne på DMWA's tur i juni, der i fællesskab (med forskellige størrelse andel) har købt dette fad peated Arran. (Den ene har så en gruppe venner som deler hans andel med ham).
Arran har først peated spirit i efteråret, og der bliver vores Fresh Sherry Hogshead fyldt. Og så starter ventetiden
Vi smagte peated Arran derover i juni, og det var faktisk supergodt - Derfor købet.
Arran er et fantastisk sted, og nu har man så endnu en god grund til at besøge øen.
Der skal nok blive et par flasker til dig - Du husker det selv !! - om 10 år eller hvornår vi nu vælger at aftappe !
NB. Det andet fad Arran - non-peated - blev delt på Bankdata i forskellige størrelse andele. Det tog 5 minutter Dette fad påfyldes her-og-nu.
Af kommende projekter har jeg en reservation på Lakes Distillery i Cumbria. Sidste nyt på deres hjemmeside er fra 12.9.2011, så lad os se hvad der sker. Derudover har jeg forudbestilt en fresh PX-sherry hogshead på Glengoyne. Det fyldes i november.
Slainte
Jørn - Fredericia
Time to create page: 0.216 seconds