Hvor købes en andel i et fad?

More
12 years 6 months ago #24241 by Nybegynderen
Hejsa.

Jeg har besluttet mig for at give en bekendt en andel i et whiskyfad i gave.

Efter en søgning på Google fandt jeg siden www.whiskyowner.com/ , hvilket så ganske positivt ud - lige indtil jeg skulle betale, og ingen af linksne tilsyneladende virker længere.

Findes der andre steder hvor jeg på tilsvarende måde kan købe en andel i et fad?
Prisen må højst være 2-3000 kr :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24247 by BigMac

Hej "nybegynder"

Vi har det seneste års tid solgt whiskyfade i 1% andele. Pt har vi ganske få andele tilbage af en Auchroisk fad - og så er vi i gang med at sælge et Bunnahabhain Moine fad. Hvis du er interesseret kan du sende en mail til os på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. - så sender vi "spilleregler" og priser

Med venlig hilsen

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen


Flemming, du burde vel i al din iver for at sælge nogle andele, måske samtidig have informeret fyren ovenfor, hvorfor at links på Whiskyowner ikke fungerer...

@nybegynderen...

Whiskyowner er gået konkurs og mange på dette forum har mistet en del penge på whiskyowner-projektet. Mest kritisabelt var nok at der stadig blev solgt andele mens man burde have set hvilken vej økonomien i projektet var på vej hen...
DERFOR virker deres links ikke - at hjemmesiden så stadig eksisterer er mig stadig et mysterium :shock:

/c

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24248 by dmwa
Replied by dmwa on topic Hvor købes en andel i et fad?
Hej Duffer

Citat: "Flemming, du burde vel i al din iver for at sælge nogle andele, måske samtidig have informeret fyren ovenfor, hvorfor at links på Whiskyowner ikke fungerer... "

Det har jeg folk til :lol: :lol: :lol:

Men jo, det kunne jeg godt have gjort - men havde måske snarere i tankerne at gøre det i den mail, som jeg eventuelt skulle skrive, hvis han reagerede.

Med venlig hilsen

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24249 by Macdeffe
Hvis man følger med her på whiskynyt, dukker der jævnligt (men sjældent) foretag op hvor der er mulighed for at købe fadandele

Bl.a er Jørn tovholder i et eller to Glengoyne fade, og Lars og Niels har gang i 3 "whiskynyt" fade på Glenglassaugh

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24250 by Duffer

Hej Duffer

??????????????????????????

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25399 by DanielChristensen
Er der andre sider/forretninger som whiskerowner.dk (som i øvrigt stadig er oppe og kører)?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #26727 by ToftConsult
Hej nybegynder, hvis det fortsat har interasse så sælger jeg andele i fade på www.fadandel.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #26760 by bdujgp
Jeg "kom" forøvrigt lige til at købe 500 l. Isle of Arran i dag. 2 First fill Sherry Hogsheads - En peated - en non-peated.

Superdejligt sted som vi besøgte på DMWA's tur i juni - Vi var nogle stykker af deltagerne som gik sammen om købet. De overskydende rester var solgt i løbet af 5. minutter bare ved at lade rygtet gå ned af gangen på arbejde :-)

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #26761 by Nemesis1972
Så var det da en skab at man ikke lige var på gangen den dag.

Det plejer jo at være seriøse whiskyer du disker op med ;-)

Hvis der er et par der falder fra kunne Jeg godt aftage 2 peated, så vi også har en i Esbjerg Whisky lounge.

MVH

Klaus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #26764 by bdujgp
Hej Klaus

Vi er 3 af deltagerne på DMWA's tur i juni, der i fællesskab (med forskellige størrelse andel) har købt dette fad peated Arran. (Den ene har så en gruppe venner som deler hans andel med ham).
Arran har først peated spirit i efteråret, og der bliver vores Fresh Sherry Hogshead fyldt. Og så starter ventetiden :-)
Vi smagte peated Arran derover i juni, og det var faktisk supergodt - Derfor købet.
Arran er et fantastisk sted, og nu har man så endnu en god grund til at besøge øen.
Der skal nok blive et par flasker til dig - Du husker det selv !! - om 10 år eller hvornår vi nu vælger at aftappe !
NB. Det andet fad Arran - non-peated - blev delt på Bankdata i forskellige størrelse andele. Det tog 5 minutter :-) Dette fad påfyldes her-og-nu.

Af kommende projekter har jeg en reservation på Lakes Distillery i Cumbria. Sidste nyt på deres hjemmeside er fra 12.9.2011, så lad os se hvad der sker. Derudover har jeg forudbestilt en fresh PX-sherry hogshead på Glengoyne. Det fyldes i november.

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.276 seconds