Springbank tønde til salg på nettet

More
20 years 4 months ago #694 by karlejnar
Der er en, der har sat en tønde Springbank 1995 til salg på nettet. Han postede i nyhedsgruppen alt.drinks.scotch-whisky og i whisky magazine.

www.orcahome.de/springbank_e.htm

Der er lige nu budt 3400 euro.

Hvorfor vil han sælge - jo ved at granske lidt på siden, har han to, så måske har han i sin tid købt to for at kunne sælge den ene.

Jeg synes den ser meget mørk ud, men det er jo også en fresh sherry hogshead.

Hvad mener I, kan det ikke blive for meget sherry med en frisk tønde?

Jeg har en Springbank 15, som er blandet bourbon og sherry, og den er meget tilpas. En "laddie" på ren oloroso sherry er også god, men sherry-smagen er meget dominerende. Det samme er den i Edradour "straight from the cask"

Hvad mener I?
Om tilbudet?
Kan en malt få for meget sherry?

Slainte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 4 months ago #695 by dmwa
1) Hvis vedkommende kan få DKK 25.000 i dag, har han da også gjort en meget god forrentning - fadene kostede oprindeligt (så vidt jeg husker) omkring GBP 1300 - ca DKK 15.000.

2) Hvis man ikke bryder sig om sherrynuancer i whisky, så kan blot det mindste strejf af sherry for nogle ødelægge alt - mens andre finder det ganske behageligt, og ikke kan få nok sherry til at tage "den skarpe" maltwhisky smag.

Det er smag og behag - så sprøgsmålet om en whisky kan få for meget sherry, afhænger af den enkeltes smagsløg

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.213 seconds