Så er der en tønde hos Bruichladdich

More
18 years 2 weeks ago #8151 by Likeavulin
Så har jeg netop sendt betaling afsted til Bruichladdich for en tønde "Fresh bourbon " med Bruichladdich destillat.

Vi er 20 andelshavere, og når alle har indbetalt deres 900 kr. ryger der betaling afsted til en tønde mere, så vi ialt får 2 tønder. Det skal blive spændende at følge udviklingen, jeg kan næsten ikke vente.

Det er bare lidt ærgerligt, at man kun kan få én 10 cl smagsprøve pr. tønde pr år. Det er ikke alle der får lov til at smage hvert år.

JC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 2 weeks ago #8155 by karlejnar
Velkommen i "klubben" af Bruichladdich fadejere i Danmark.

Bliver tønde nr. 2 også en "Fresh bourbon barrel", eller måske et sherryfad?

Indrømmet at 10cl ikke er meget at dele ud af, men hvis I snakker lidt godt for Ella eller Lorna, kan I måske få dem til at tappe i en 20cl i stedet for. Det var da et forsøg værd.

Hvor er det synd og skam at I ikke kan få en Port Charlotte som tønde nr. 2 :roll:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 2 weeks ago #8162 by Likeavulin
Tak Karl Ejner

Hvordan går det med jeres Octo Barrel? Er du med i flere fade?

Fad nr 2 bliver også en Fresh burbon barrel. Jeg har skrevet lidt med Lorna, og de regner med at tilbyde sherry hogshead en gang i starten af juni, men nu havde jeg lige fået samlet stemning til 2 burbon fade. Der er også for meget usikkerhed omkring pris og tidspunkt til at jeg kan fastsætte andelsvilkård og pris. Sherryfadet forventes desuden at blive noget dyrere omkring 1400 £. :evil: Det skal nu også blive spændende at følge udviklingen af de 2 fade, og se hvor forskellige de bliver.


Hvis de havde tilbudt at fylde hvad som helst med port charlotte, så havde jeg dog slået til uden at blinke. :P

mvh JC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 2 weeks ago #8163 by karlejnar
Det går godt med Octo Barrel, som jo til sommer, nærmere betegnet 7. juli, får lov til at blive kaldet whisky. Så er den nemlig 3 år.
Og nej - jeg er ikke (endnu?) med i flere fade.

Bruichladdich lagret på frisk bourbon fad er da også en lækker kombination :P så bestemt et godt valg. Hvis man da kan kalde det et valg, når de pt. kun tilbyder denne fadtype :roll:

Det lyder noget dyrt med sherry hogshead. Sherryfade er jo ca. 8-10 gange dyrere end bourbon, men alligevel. Denne pris er 75% højere for 25% større mængde :shock:

Sidst de tilbød sherry hogshead, var det £1050 for refill og £1200 for fresh. Så det er da noget af en prisstigning :?

Bruichladdich lagret på fresh oloroso sherry fad er efter min mening det næst-lækreste efter fresh bourbon lagret :P

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 2 weeks ago #8165 by bdujgp
Spændende at høre fra andre ejere af Laddie-fade.

Jeg har selv følgende:

2001 Fresh Sherry hogshead - Port Charlotte - Pris: £ 1.100,00
2002 Fresh Rum Barrel - Bruichladdich - Pris: £ 895,00
2003 Fresh Bourbon Barrel - Port Charlotte - Pris: £ 775,00

Jeg drager til Islay her til sommer og agter, at hjemtage prøver af dem alle. (Fredericia Whisky Golf & Gourmandise Societys tur 25.6 -> 9.7 - Se www.skotlandstur.dk )

Jeg håber, at alle danske Laddie-ejere, kan udveksle flasker når vi skrider til hjemtagelse. På denne måde kan vi jo smage mange forskellige single cask aftapninger af The Laddie - Jeg deltager gerne ..

Slainte
Jørn - Fredericia

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 2 weeks ago #8167 by karlejnar

2003 Fresh Bourbon Barrel - Port Charlotte - Pris: £ 775,00

Er den også fyldt 7/7-03? - hvis ja, så har vi mindst 3 danske fade fra samme dag.

Og skal du så besøge tønden på den store dag, hvor den må kaldes whisky?

(Jeg havde planer om at gøre det med vores, men en for sen rabiesvaccination af Islay - vores nye Golden Retriever - har rykket planen)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 2 weeks ago #8179 by bdujgp
Hej Karl Ejnar

Det er cask no. 872 og den er tappet den 15.10.2003, så den når ikke helt at blive whisky inden vores besøg på Islay.

Slainte
Jørn - Fredericia

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.177 seconds