Murray McDavid?

More
15 years 9 months ago #15670 by Laur
Murray McDavid? was created by Laur
Hej med jer eksperter.
Jeg var forbi Nykøbing Falster og fandt en butik (Marius Mortensen eft.) der havde en del Murray McDavid aftapninger. Er der nogen der kender denne aftapper? Da jeg havde 3 unger der var lovet is, var der ikke tid til at få en snak/købe en flaske, men da jeg kommer forbi Nyk. Fa. i ny og næ skal jeg helt sikkert forbi butikken. Er Murray McDavid ´s aftapninger værd at gå efter?
Mvh
Laur
PS. Butikken havde også Ardbeg Renaissance, men da jeg allerede har den på hylden (og i glasset), så er jeg mere interesseret i at høre jeres mening om Murray McDavid aftapninger.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 9 months ago #15671 by Lading
Replied by Lading on topic Murray McDavid?
Der findes jo guldkorn ved alle aftappere men for mit vedkommende ryger de i den kategori at jeg vil smage før jeg køber noget (eler anbefales af en man plejer at dele smag med)

Sidste gang jeg smagte mere end en fra dem, var så vidt jeg husker ved denne lejlighed:
www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... ight=lynne

Der var iøvrigt en Clynelish uden for programmet der kan anbefales, har også for nyligt fået en Mortlach afsluttet på rødvins fade der virkede ganske hæderlig

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15672 by Duffer
Replied by Duffer on topic Murray McDavid?
MMcD ligger generelt i bunden hos mig - sammen med Dun Bheagan / Chieftains / Ian Macleod
Finishes - specielt med vin, som de fleste MMcD aftapninger har, har meget lidt interesse :oops:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15677 by Laur
Replied by Laur on topic Murray McDavid?
1000 tak Lading & Duffer. Umiddelbart lyder det ikke til at MMcD er værd at gå efter, men hvis der skulle falde én flaske i kurven vender jeg tilbage med mit indtryk.

Mvh
Laur

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15678 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Murray McDavid?
Det kommer meget an på om man er til vin finish eller ej

jeg foretrækker klart "rene" aftapninger, men her er er så lodt alternativer

Jeg har selv haft meget gode erfaringer med MuMCD's alminelige aftapninger

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15679 by Laur
Replied by Laur on topic Murray McDavid?
Min eneste positive erfaring udi vin finishes var en Arran afsluttet på champagne fad. Den forsvandt en nytårsaften, og måske var det anledningen, men jeg syntes den smagte fint. Derudover har jeg prøvet Glenmorangies bud på vin finishes, men var ikke voldsomt imponeret.
Jeg tror nu jeg giver MMcD en chance på en vin finsih. Om ikke andet, så bliver jeg bekræftet/afkræftet i min generelle holdning til vin finishes.
Mvh
Laur

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15685 by Springbank21
Replied by Springbank21 on topic Murray McDavid?

MMcD ligger generelt i bunden hos mig - sammen med Dun Bheagan / Chieftains / Ian Macleod
Finishes - specielt med vin, som de fleste MMcD aftapninger har, har meget lidt interesse :oops:


Dun Bheagan?? Jeg synes ellers de laver nogle gode whisky ´s....har du nogle eksempler man skal undgå efter din smag.....

mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 8 months ago #15686 by Duffer
Replied by Duffer on topic Murray McDavid?

Dun Bheagan?? Jeg synes ellers de laver nogle gode whisky ´s....har du nogle eksempler man skal undgå efter din smag.....

Det gør de sikkert også - jeg har bare dårlige erfaringer med dem. Jeg mener det var på Whiskymesssen 2004 eller 2006 hvor vi endte op ved en stand.
Indtrykket var dårligt.
Kan / skal man dømme en aftapper på 5-6 aftapninger? - sikkert ikke... :oops:
Konkrete eksempler har jeg ikke

Fandt dog denne tråd...
www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... pic&t=1226

Og denne
www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... ic&p=11417

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.167 seconds