A whisky world without independent bottlers?

More
13 years 1 week ago #23304 by MacLars
David Stirk har gjort sig nogen tanker

I was asked at the Danish Whisky Messen ('festival') in Kolding whether there was a long-term future for independent bottlers. That's a tough question actually. Short-term, yes, but long-term?


Læs mere her

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago - 13 years 1 week ago #23305 by BigMac
Har lige læst David's meget interessant indlæg - har faktisk selv tidligere tænkt samme tanke, da man begyndte at kunne se trend'en gå i retning af at destillerierne efter hånden kan sælge det meste selv :cry:

David har helt ret i at mange IB's sælges på det navn flasken bærer... og så synes jeg at de store selskabers frygt for at en dårlig aftapning i ny og næ skal spolere deres ry er overdrevet - de er så store at 300 flasker fra et enkelt fad ikke kan ødelægge noget som helst for dem på verdensplan....tværtimod skulle de være glade for at få deres navn ud og få vist at sådan kan deres produkt altså også smage.... (altså fra de gode fade). Alt i alt tror jeg det opvejer hinanden - måske endda til den gode side for destillerierne?

Jeg mener, ligesom David at (whisky)verdenen vil være et fattigere sted uden IB'ere - faktisk er det meste på hylden hos mig IB'ere - det er sgu det sjoveste - jeg vil gerne have noget variation inden for det samme destilleri - ikke bare en variation i f.eks. alder...

Meget rammende er f.eks. hans eksempel fra Lochnagar :shock:
"Den passer ikke ind i vores profil" Jeg plejer at kalde dette Mcdonald's effekten... alt skal smage ens på alle restauranter du går ind på i hele verdenen...

Bottom line:
Nej tak til OB's only - I'm a gourmet person :!: ...and better buy myself more IB's while stock lasts :wink:

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/
Last edit: 13 years 1 week ago by BigMac.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23306 by henrikslaug
Sevfølgeligt kan man ikke droppe IB'er. Argumentet med at de lukrerer på destilleriernes navne giver jeg ikke meget for. For det går garanteret også den anden vej. Tror at destillerierne skal tænke på IB'er som en rekleme, ikke en gene. Og dén med de dårlige fade som ryger ud? Dét er i hvert fald ikke i IB'ernes interesse for det giver et dårligt indtryk af dem selv.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23308 by Macdeffe
Jeg er helt enig med Henrik og Claus

D. Stirk beskriver meget godt de store destillerier's holdning til uafhængige

Det kunne være sjovt hvis der blev indført en lov med at alle destillerier SKULLE sælge mindst 5% af deres produktion til uafhængige :-)

Som kunde kunne man jo starte med at boykotte destillerier der ikke vil sælge til uafhængige :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 week ago #23313 by henrikslaug
www.whiskynyt.dk/index.php?modul ... lay&pid=11
eller sætte alle de nævnte flasker på sine ønskeseddel? :D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.268 seconds