Blackadder Peat Reek

More
17 years 11 months ago #8306 by jho
Blackadder Peat Reek was created by jho
Vinduet hos den lokale malt-pusher afslørede en Blackadder Peat Reek. Da det var efter lukketid, måtte jeg istedet stille min nysgerrighed v.h.a. "indernettet".
Et besøg på www.blackadder.nu stillede ligeså mange spørgsmål, som det gav svar:
Ifølge sitet er Blackadder Peat Reek

warm, rich and full flavoured natural single cask single malt whisky.

Det afledte spørgsmål er så: Hvilket Islay-destilleri har lagt fad(e) til denne aftapning?

Når alt andet svigter, finder jeg trøst og støtte med lidt læsning i biblen, men trods febrilske gennembladninger, lader Jim Murray ikke til at have offentliggjort nogle noter på Peat Reek'en.
Er der nogle i dette forum, der har gjort sig erfaringer med den, og er I villige til at dele ud af disse erfaringer?

Mvh.
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8307 by jones
Replied by jones on topic Blackadder Peat Reek
De gange hvor jeg har smagt Peat Reek var der ingen tvivl om at det er Caol Ila.

Det er også det svar man får flere steder på nettet, hvis man googler "Blackadder Peat Reek."

Det er ikke nogen "stor" Caol Ila, men dog mere underholdende end Blackadder Smoking Islay som også i visse aftapninger (ikke nødvendigvis alle) er Caol Ila.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8310 by mactommy
Replied by mactommy on topic Blackadder Peat Reek
Jeg har lige købt en Blackadder Smoking Islay og der sidder en lille mærkat med en stregkode og så står der Laphroaig derpå. Jeg har ikke smagt den endnu, men har da en forventning om det er en Laphroaig jeg skal drikke - så det glæder jeg mig til .

Tommy

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8311 by caskdk
Replied by caskdk on topic Blackadder Peat Reek
Jeg må skuffe dig Al, Smoking Islay er iflg den "barcode" der er på Laphroaig, og Smoking Islay har været fra samme destilleri hele tiden. Den er urtolig konstant.
Om Caol Ila så er leverandør til Peat Reek ved jeg ikke, og Robin Tucek ville ikke løfte sløret da han besøgte os for nogle uger siden. Det eneste han ville sige var at Smoking Islay og Peat Reek ikke kom fra samme destilleri. Så hvis du er 100% sikker på at Peat Reek er Caol Ila så er Smoking Islay det altså ikke........ :-)

Når det så er nævnt, kunne man jo også nyde Peat Reek og Smoking Islay for hvad de er nemlig Peat Reek og Smoking Islay.

Claus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8312 by caskdk
Replied by caskdk on topic Blackadder Peat Reek
Glemte lige at nævne.
Der er 2 versioner af Peat Reek på markedet. En 46% og en Raw Cask udgave på 61,8%.

Claus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8314 by whiskyconsult
Replied by whiskyconsult on topic Blackadder Peat Reek
Jeg er jo så heldig at jeg tit har besøg af Robin på hotellet. Smoking Islay er og har hele tiden været Laphroaig. Peat Reek er og har hele tiden været Caol Ila. Man kan så undre sig over hvorfor han ikke skriver dette på etiketten. For Smoking Islay vedkomne er det fordi har har en aftale med Laphroaig og med dem som han får fadene fra. For Peat Reek ´s vedkomne ligger Robin ikke skjul på at det ikke er det bedste Caol Ila og derfor har han som mange andre aftappere en "billig serie" og her har han valgt at fulde Peat Reek op med Caol Ila som han ikke ville fylde på flaske under Caol Ila navnet. Med det sagt så er Peat Reek faktisk en ganske hæderlig dram. Det er ikke den bedste Caol Ila jeg har smagt men som Claus skriver ....drik den for at være Peat Reek og ikke andet........husk det er faktisk lige meget hvad whisky hedder.....bare i kan lide det. Så er det lige meget om det er Blend eller Malt. Nyd det der er i glasset og ikke navnet.

Martin

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8316 by jho
Replied by jho on topic Blackadder Peat Reek
Tak for kommentarerne.

Har erhvervet mig et eksemplar (46%), og vil lade den komme an på en prøve.

Mvh.
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.320 seconds