Port Ellen

More
19 years 9 months ago #1286 by walter
Port Ellen was created by walter
Hvor kan man købe Port Ellen af ældre dato
(fra før 78\1979)



hilsen Walter

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 9 months ago #1287 by BH
Replied by BH on topic Port Ellen
Thewhiskyexchange har Port Ellen fra ´74 ´75 ´76 og ´77, det er dog uafhængige aftapninger.

Bjarne Hagen

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 9 months ago #1288 by jones
Replied by jones on topic Port Ellen
Whisky Exchange har et flot udvalg, men de ved også hvad de skal have for det.

www.whiskyauction.com (tysk hjemmeside) er der i øjeblikket Port Ellen fra 1969 og 1975, plus en del fra 1978 og fremefter. Auktionen slutter først i september. De er eftertragtet af samlere, så priserne bliver stadig højere.

På auktionen der sluttede den 3. juli lykkedes det mig at score "den bedste Port Ellen nogensinde" (ifølge Jim Murrays Whisky Bible) Gordon & MacPhail Cask serien 1980/96 63,9% for "kun" 145 Euro.

Nu skal jeg bare have de to legendariske Rare Malts udgaver: 20 års 1978/98, 60,9% og 22 års 1978/2000, 60,5%. Så kommer der næppe mere Port Ellen som er værd at drikke og som man har råd til.

De nævnte flasker skal nemlig nydes, ikke samle støv.

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 9 months ago #1292 by MacChristensen
Replied by MacChristensen on topic Port Ellen

De nævnte flasker skal nemlig nydes, ikke samle støv.
Al Jones


Hej Al,

det er en go ´ holdning, her i disse tider hvor alle taler om investering i whisky - de glemmer nemlig éen ting - nydelsen!! apropos nydelse - fik en god dram i forgårs af Bowmore ´s 1964 ´er lageret på Oloroso fade - jeg har ALDRIG oplevet en mere kompleks næse, smagen var meget lang, mørk, frugtig (solbær) og let røget - men man kan så altid diskutere om en flaske virkelig er knap 14000 ,- værd, men det er jo en helt anden histore...

Slainte,
MacC

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.125 seconds