Cadenhead´s aftapning Hvilken?????

More
13 years 1 month ago #23058 by Springbank21
Hej gutter

Jeg skal for første gang besøge butikken i Odense og glæder mig rigtig meget.....men der så pokkers mange whiskyér at det er lidt svært at vælge.

Hvis jeg nu søger en blød røget PX / Oloroso sherry præget med god kraft og saft, gerne CS og budgettet er ca 1500kr..(Uventet indkomst ved oddset hurraaa).. hvad kunne så være interessant???? Har i smagt nogle som man bare skal smage???

håber i kan hjælpe.

mvh

Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #23060 by Whiskynyderen
Prøv at spørge i butikken - De kender vel deres whiskies?

Men har du ekstra penge på lommen, kan jeg anbefale en Littlemill (975 kr.) omend den ikke er røget (eller særlig sherry'et). Se www.whiskyandlifestyle.com/shop/ ... erry-Cask-

Jeg synes den smager skønt. Jeg smagte/købte den i butikken i Kbh. - Måske kan du smage den i Odense?

Mvh.
Jørgen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #23067 by Macdeffe
Caperdonich 27yo...ikke skyggen af sherrry dog :-)

Steffen

(Hvis de har den endnu)

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #23068 by Springbank21
Udemærket, det er da nogle lidt anderledes bud, caperdonich kender jeg så måske den littlemill.....Har ikke smagt noget fra dette hedengangne destilleri......så det kunne meget vel være den

tak for budne

torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #23076 by LochLading
Hej,

Cadenhead Springbank 11 år Cream Sherry Butt 56,3% kan varmt anbefales.
Den er dog ikke så dyr (ca 500.-) :D

vh Henrik

Whisky skal drikkes, det er jo ikke frimærker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #23078 by McKermit
Hej.

På whisky-messen i København smagte jeg en 20 års Linkwood. Det er en port- og ikke sherry-lagret som du efterspørger og røgetheden er til at overse, men den er god og kan anbefales.

Cadenhead's Authentic Collection Linkwood-Glenlivet. 20 years old. 55.4%. Destilled 1989. Bottled February 2010. Port cask. 256 bottles. Pris: kr. 650 (hvis jeg ikke husker helt forkert).

McKermit

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 1 month ago #23080 by Springbank21
Halløj så fik jeg besøgt den berømte cadenheads butik i odense og jeg blev ikke skuffet.....Mange, rigtig mange lækre aftapninger som man bare må eje. Jeg var så heldig at Kiss havde læst min tråd ellers havde jeg nok stået der endnu he he he og tak for smagningen Kiss.

Der var en smule tilbage af Linkwood.glenlivet 20 yo som mckermit omtaler en fremragende dram og havde jeg ikke smagt den anden først var den nok røget i posen også.

Men jeg endte med at købe:

Littlemill 19 års 58,1% dist. 1991 bott. 2010 fra et bourbon fad. 230 fl. ialt
Glenglassaugh 26 års 51,1% dist. 1978 bott. 2004 bourbon hogshead ialt 252 fl.


Den sidste fik jeg lov at smage inden jeg købte og hurra for det, for det var en whisky lige efter min smag; blød lækker afrundet fede noter af rosiner trods bourbon fadet nødder, den var cremet men med kraft og saft miiaauu hvor den var god.

Super fed butik suveræn betjening og fantastisk at se disse flasker stå herhjemme.....

mvh

Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.204 seconds