Forskellige samples

More
12 years 1 month ago #25703 by DanielChristensen
Da jeg er forholdsvis ny i whisky-verdenen, kunne jeg godt tænke mig samples i første omgang, i stedet for at løbe ud og købe hele flasker jeg muligvis ikke ville kunne lide.

Derfor søger jeg forskellige samples. Enten privat eller et godt tip til en forretning.

Har f.eks. set at Juuls på frederiksberg har en del, men synes dog prisen er lidt pebret...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25705 by Larsenal
Replied by Larsenal on topic Forskellige samples
Det er efterhånden blevet et marked for sig selv... Hvilket jo er glædeligt, da vi alm. dødelige så også kan smage nogle af de ypperste dramme uden at sælge huset :)
Til det formål er bl.a. Masterofmalt.com og whiskysamples.eu gode bud.

Dit behov virker dog mere jordnært...
Jeg har god erfaring med at købe de steder, der leverer samples i 6cl flasker. Vi er tre gutter, der så splejser og har en hyggelig aften med det.
Til det formål er www.whiskyvanzuylen.nl god. WWW.Whiskysite.nl kan også bruges, og de har 10% rabat de næste dage, som Esben skriver andetsteds.

Alternativt kan du bytte i den lokale klub/laug eller starte en tråd her på siden, hvor du foreslår specifikke byttehandler.

Kenneth

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25707 by DanielChristensen
Tak for tips. Er der noget man skal være opmærksom på når man bestiller fra de sider, mht told/moms?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25709 by Larsenal
Replied by Larsenal on topic Forskellige samples
Tja...
Det er ulovligt - se den pb, jeg sendte dig for noget tid siden.
Man kan betale afgifterne til skat - se en af de andre tråde om dette emne. Umiddelbart virker det ret omstændigt.

Hvis du følger lovgivningen på området vil det sandsynligvis betyde i praksis, at du begrænser dig til de danske udbyderes udvalg af spiritus.
Jeg vil naturligvis ikke opfordre til andet. Om end det er en smule trist.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25711 by jones
Replied by jones on topic Forskellige samples
Daniel,

jeg vil anbefale at du møder op på whiskymessen i Fredericia den 14. april.

Der bliver hundredevis af gratis smagsprøver og et antal lukkede smagninger (Masterclasses mod betaling) hvor du kan tilegne dig lidt mere viden).

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 1 month ago #25713 by Larsenal
Replied by Larsenal on topic Forskellige samples
Enig.
Og så kan du jo vinde billetten her på siden...

Der er mange gratis samples på netop denne messe - men ved andre, hvor der er betaling pr. dram, kan du jo tage sampleflasker med.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.176 seconds