arran hvad er de værd ?

More
14 years 8 months ago #18619 by 077
arran hvad er de værd ? was created by 077
jeg har sådan 3 flasker arran stående alle fra 05 og alle er uåbnede. ved ikke rigtig hvad de er værd. kunne ikke rigtig finde andre steder at poste indlægget her i dette forum. bud er velkomne
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 8 months ago #18620 by Lading
Replied by Lading on topic arran hvad er de værd ?
Smager de godt?

Et bud ville være mellem 300 og 600kr afhængigt af hvor du handler.

Mvh
Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #18621 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic arran hvad er de værd ?
Arran står (endnu) ikke ret højt på min liste- Langt de fleste af deres aftapninger er klart under middel. Jeg har dog smagt et par gode 10 års single cask. Jeg tror dog de vil komme med mere og mere drikkevenlig whisky i fremtiden. Jeg prøver ofte deres whisky til diverse smagninger/messer men har endnu ikke fået noget jeg finder værd at købe (med et par undtagelser der måske er købsværdige)

Flaskerne har muligvis samlerværdi, men kvalitetsmæssigt er destilleriet først ved at komme med i disse år

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #18624 by Mikaelornsholt
Synes det er en noget hård kritik at komme med. Jeg synes faktisk at både deres 10 års og 12 års er ganske gode whiskyer når man tænker på alderen.
Samtidig er flere af deres cask-finish aftapninger også rigtig gode, specielt deres rødvinsaftapninger, men også deres sherry single cask og Mac Y jubilæumsaftapning smager rigtig godt. men vil dog give folk ret i, at de måske er gået lidt over gevind med forskellige finish'er.
Jeg håber og tror at fremtiden vil bringe endnu flere og gode whiskyer med sig fra den charmerende ø, glæder mig i hvert fald til den næste i rækken af deres standard aftapninger og så må vi se om det bliver en 15, 16 eller 18 års de hiver op af hatten..

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #18625 by Duffer
Replied by Duffer on topic arran hvad er de værd ?

Synes det er en noget hård kritik at komme med.

Smag og behag er forskellig.
Personligt har jeg kun smagt en enkelt Arran (uafhængig - SMWS) som var fremragende. Vinfinishes er i min verden ren blasfemi og noget jeg bevidst går udenom. Men det må der være mange der godt kan li' for ellers ville Murray McDavid m.fl ikke sælge deres obskure aftapninger :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #18626 by Springbank21
enig med Duffer,alle de finishes??? der er så meget jeg hellere vil smage.....PC8 for eksempel....Kilkerran....

men held og lykke med salget.


mvh

Torben QW

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #18627 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic arran hvad er de værd ?
vI er nok enige

Jeg har smagt lidt smws (hurray) SMWS aftapninger, jeg også fandt meget behagelige

Jeg har også, ved Juuls messe i hadsten smagt single cask bourbon cask aftapning, samt single cask sheery cask aftapning, begge 10 år der begge var godt godt godt,, smagte samme sted en 10 års cask strength der IKKE var noget at skrive hjem om

Jeg er glad for destillerier der harn et stort portfolio, så er der noget for enhver smag

Jeg er fuldstændig enig med duffer at smag og behag er forskellig

Jeg syntes også at det er dejligt når destillerier kommer med mængder af aftapninger i alle mulige forskellige varianter og finishes. Det giver os forbrugere noget at vælge imellem. Bedre end dem der kun har standard 12 års

Destillirier som Bruichladdie og Arran som spytter den ene variant ud efter den anden er der netop noget for enhver smag.

Jeg mener dog stadig at Arran's aftapninger generelt mangler et par år på bagen

Rødvinsaftapninger har jeg dog kun to ord at hæfte på, det er uanset om de kommer fra Arran, Bruichladdich eller whatever ;

FUCK ME this isn't whisky :-)

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #18629 by Mikaelornsholt
Heldigvis er smag og behag forskellige:-)

Jeg må sige at efter en god middag med en rigtig god St. Emilion rødvin til, hvad er så bedre end at nyde en Arran St Emilion.
Det passer jo perfekt sammen, som fodbold og fadøl eller som chips og dip, sig endelig til hvis I vil have flere sammenligninger?

Mht til hvad man ellers kan smage af nye ting, vil jeg hellere anbefale Balvenie og Highland Park end Kilkerran. Den ½ flaske som jeg har stående er ikke særlig drikkevenlig og kan for mit vedkommende kun bruges, hvis man skal have fjernet ukrudt fra terrassen.
Så sig endelig til, hvis nogen vil aftage den...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #18634 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic arran hvad er de værd ?
Hej Ozzy.
På Hr. Krügers whiskyauction er der på denne auction en flaske Arran.
Marsala Cask 56.8 % bott. 26-10-2004 Bott. nr. 20 - 314.
Flasken er på nuværende tidspunkt budt op i 43€.
www.whiskyauction.com
Venlig hilsen
Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 7 months ago #18650 by 077
Replied by 077 on topic arran hvad er de værd ?
jeg takker for svarene . vil prøve at kigge lidt nærmere på den whiskeyauction, 8)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.240 seconds