Erfaring med Whisky Auction & forsendelse?

More
10 years 5 months ago #29436 by Jan_
Hej

Jeg går og funderer over at sælge nogle flasker fra min samling.
Det ser ud til at Whiskyauction.com generelt opnår de bedste priser, så der bliver nok dem jeg prøver.

Men er der nogen der har erfaring med at sende flasker derned som I kan dele?
Er der reelle alternativer til Post DK - og hvad med forsikring?

På forhånd tak for jeres svar og hjælp.

Mvh
Jan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago #29438 by dklund
Jeg har haft flasker på auktion to gange dernede og begge gange har jeg kørt derned med flaskerne
Hans butik ligger jo kun ca 60km syd for grænsen så jeg har bare kombineret det med en tur til grænsen for at handle lidt ind

Mvh
Dennis Lund

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago #29439 by tdh1
Jeg har solgt flasker dernede en enkelt gang. Kørte også selv ned med dem så jeg lige kunne få et par flasker med den anden vej også :)

Alt efter hvad du sælger kan du i nogle tilfælde få en endnu bedre pris på Whisky Onlines auktion. Jeg har dog aldrig, hverken købt eller solgt på deres auktion men har kunnet se nogle flasker opnåede vilde priser.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago - 10 years 5 months ago #29445 by Whiskinger
Jeg tror ikke, at du generelt kan sige, at du får en større gevinst ved den ene auktion end ved den anden. Det er rent tilfalde at du kan finde to eller tre, som byder højt. Desuden er salgsprisen også afhængig af den specifikke whisky, du vil sælge. Noget kan bedst sælges i Tyskland, andet bedst i England.

Du skal også være opmærksom på at sælgeren betaler alle gebyrer på whiskyauction.com - du kan se eksempler af dine mulige indtægter her: www.whiskyauction.com/auction/einlief_e.html
Ved whisky-onlineauctions.com eller scotchwhiskyauctions.com deler køberen og sælgeren mere eller mindre beløbet.

Ellers er det korrekt at det er en god ide, at du selv afleverer flaskerne i Rendsburg og kombinerer det med en lille indkøbstur. Thomas Krüger er en flink fyr, som også gerne byder på nogen smagsprøver, når man er dernede og viser interesse i husets aftapninger (som ikke er så dårlige endda). Kongeriets postvæsen spiser ellers alle dine gevinster inden du overhovedet fik solgt noget.

Hilsner, Stefan
Last edit: 10 years 5 months ago by Whiskinger.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago #29446 by Jan_
Tak for svarene.

Må indrømme at det ikke var faldet mig ind at man selv kunne tage derned. Men da jeg ikke har bil (og bor i Kbh), tror jeg ikke at det er realistisk, leje + udgifter vil formentligt overstige selv hvad postgribbene tager. (Men jeg har ikke tjekket priser, så jeg kan jo nå at blive overrasket :-) )

Det er rigtigt at jeg ikke kan sige det entydigt (Og at tilfældigheder har en meget stor rolle) - men jeg har tjekket Whiskyauction vs Scotch Whisky ret grundigt og det ser ud til at forskellen efter gebyr som regel er til WAs fordel. (Har taget gennemsnittet af de 3 seneste salg.)

Men SWA lider sammenligningmæssigt måske også lidt af de ikke helt har samme volumen og historie endnu - ud af 12 tjekkede flasker var det kun de 6 som de havde haft før.

Det er svært at sige, hvad der er bedst. På en eller anden måde virker det mere "trygt" at SWA har en solid historie med at få gode priser på de lidt dyrere flasker. At det så kan smutte, er chancen man må tage - uanset hvor jeg vælger.

whisky-onlineauctions.com kender jeg ikke, vil fluks tjekke dem ud.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago #29447 by TWM
Må man være så fræk at spørge, hvad det er du overvejer at sælge?

Og kan kun anbefale at besøge Krüger og se hans samlingen ovenover butikken.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago #29452 by Jan_
Ja, naturligvis.

Ardbeg Ping1
Ardbeg Young Uigeadail
Port Ellen 2nd release
Port Ellen Whiskyowner 1979
Port Ellen OMC 1982 Cask 4447
Lagavulin 21yo 1985
Laphroaig 30yo
Brora 1st release
Brora 6th release
Rechlerich
Benrinnes 17yo - The Bottlers
Benrinnes 21yo - Adelphi

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago #29459 by TWM
Meget spændende flasker. De skal nok indbringe en fin mønt:o).

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago #29492 by Jan_
Efter at have undersøgt lidt, viser det sig at hverken Post Dk eller GLS vil forsikre forsendelser indeholdende alkohol. Det var lidt en bet.

Findes der andre transport firmaer som handler med private?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago #29493 by Jan_
Det viser sig faktisk at Deutche Bahn har et noget mere realistisk forhold til Billetpriser end man er vant til fra DSBs side.

Så det ender med at jeg følger jeres råd om at aflevere selv - en tur/retur billet er nu købt for kun kr 446 - det er ikke galt.

Tak for hjælpen.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 5 months ago #29501 by Whiskinger
Held og lykke så med turen og auktionen!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.208 seconds