Ardbeg Ardbog, Ardbeg Alligator Committee og

More
9 years 4 months ago #31812 by Hjulben
Har lidt forskellige lækkerier til salg:

Ardbeg Ardbog - 1.600,- Kr.
Ardbeg Alligator Committee - 2.400,- Kr.
Bruichladdich Black Art Edition 03.1: 22 aged years - 1.500,- Kr.
Bruichladdich Ochdamh-mòr Octomore Comus Edition 04.2 167 PPM - 2.000,- Kr.
Bruichladdich Ochdamh-mòr Octomore Edition 06.2 167 PPM - 1.800,- Kr.
The MacAllan 21 Fine Oak Tripple Cask Matured - 1.800,- Kr.
Highland Park Valhalla collection Thor, Loki og Freya - 8.300,- Kr. samlet.

Kan afhentes i Brøndby eller København, efter forudgående aftale.
(De står forsvarligt låst inde, på min arbejdsplads)

Whiskyhilsner - Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31815 by TSG
Hej hjulben, jeg er ked af at skulle sige det men du er for dyr med dine whisky´s.
Som eksempel gav jeg 900 kr. for ardbog i weekenden.

Sorry mate, blot til info.

mvh

TSGO

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31816 by havenmorgan
Octomore 06.2 kan stadig fåes til 800kr, og 06.1 er stadig tilgængelig for 800-1000 bla. i tyskland, ikke for at ødelægge din tråd, ville bare informere eventuelle købere..

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31817 by st7

Octomore 06.2 kan stadig fåes til 800kr, og 06.1 er stadig tilgængelig for 800-1000 bla. i tyskland, ikke for at ødelægge din tråd, ville bare informere eventuelle købere..


Hvor kan man købe Octomore 06.2 til kr. 800,- og som sender til Danmark?
Billigste pris jeg kan finde er kr. 1096,- i Bordershoppen.
www.puttgarden.border-shop.dk/Skotsk-Mal...ichladdich-Octomore#

Slainte Mhath
Søren, MWL
The following user(s) said Thank You: Hjulben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31826 by Hjulben

Octomore 06.2 kan stadig fåes til 800kr, og 06.1 er stadig tilgængelig for 800-1000 bla. i tyskland, ikke for at ødelægge din tråd, ville bare informere eventuelle købere..


For det første mener Jeg det er useriøst at sammenligne 6.1 med 6.2
Det er muligt de minder meget om hinanden og det er også muligt, at de er umulige t skille ad i en blindsmagning. Der er bare det ved det, at mange whisky´s prissættes ud fra udbud og efterspørgsel og derfor giver det ingen mening, at sammenligne de 2 whisky´s

Når Du påstår at man kan købe 6.2 til 800,- Kr. Vil Du så være så venlig, at oplyse hvor?

Jeg mener hvis pointen er at fremstille mig, som en skurk med overpriser og skåne eventuelle købere, for at Jeg tager den i bagen, så må Du jo også give dem og mig muligheden, for rent faktisk at kunne købe den til 800,- Kr.

Ellers må Jeg bare konstatere at Du kun er ude på, at ødelægge min tråd, som du ellers på forhånd selv afviser. Sjov tanke i øvrigt. (sjov = ironi)

Whiskyhilsner - Hjulben.
Last edit: 9 years 4 months ago by Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31827 by Hjulben
Kan man ikke slette, egne indlæg?

Whiskyhilsner - Hjulben.
Last edit: 9 years 4 months ago by Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31849 by Hjulben
Så fordi Du har fundet én flaske Ardbog til 900,- Kr. Så er samtlige af mine Whisky´s for dyre? Det kalder Jeg kompleks ækvivalens. Jeg ser i øvrigt gerne et link, til den webshop, der kan sælge Ardbog til 900,- Kr. For Jeg kan ikke finde den.

Hej hjulben, jeg er ked af at skulle sige det men du er for dyr med dine whisky´s.
Som eksempel gav jeg 900 kr. for ardbog i weekenden.

Sorry mate, blot til info.

mvh

TSGO


Whiskyhilsner - Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31850 by JustAgirl
[quote=
Når Du påstår at man kan købe 6.2 til 800,- Kr. Vil Du så være så venlig, at oplyse hvor?

Jeg mener hvis pointen er at fremstille mig, som en skurk med overpriser og skåne eventuelle købere, for at Jeg tager den i bagen, så må Du jo også give dem og mig muligheden, for rent faktisk at kunne købe den til 800,- Kr.

[/quote]

Den sidste flaske 6.2 jeg købte var på færgen til Sverige for et sted mellem 750 og 800 kr, det er ikke mere end ½ år siden
/Ulla

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31851 by DanielChristensen
Ja de er for dyre. I hvert fald hvis du gerne vil sælge dem herinde :-)

Stort set alle dine whiskies kan fås meget billigere i ind- og udland.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31852 by Hjulben

Ja de er for dyre. I hvert fald hvis du gerne vil sælge dem herinde :-)

Stort set alle dine whiskies kan fås meget billigere i ind- og udland.


Jeg ser stadig ikke nogen link og hvad relevans har udland?
Der skal jo tillægges fragt og hvis det umiddelbart, skal hænge sammen så kræver det at man køber x-antal flasker, for at holde fragtprisen nede på den enkelte flaske.

Har Du link som kan bekræfte din påstand, eller er det bare noget du slynger ud?

Jeg har forsøgt, men kan intet finde. Dermed ikke sagt, at Du ikke kan være dygtigere til Google end mig :-)

Whiskyhilsner - Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31853 by Hjulben
For 6 måneder siden, kunne den købes for 639,- Kr. Ulla. Men det er 6 måneder siden. Hvis ikke den kan købes i dag, til din påståede pris på 7-800,- Kr. Så forstår Jeg simpelthen ikke din trang, til at spolere min tråd.
Til alt held, så synes jeg at I begge har afsløret at I kun har til hensigt at spolere min tråd, for ingen af Jer kan/vil dokumentere Jeres påstand, F.eks. I form af et link, til en butik som har den til slag til påståede pris og på lager. :-)

Dårlig stil efter min smag og tegn, på dårlig skjult misundelse.
Med mindre der altså kommer noget dokumentation på bordet.
(Det tror Jeg ikke der gør)

Men det skal ikke ødelægge mit gode fredgashumør, rigtigt god weekend :-)

[quote=
Når Du påstår at man kan købe 6.2 til 800,- Kr. Vil Du så være så venlig, at oplyse hvor?

Jeg mener hvis pointen er at fremstille mig, som en skurk med overpriser og skåne eventuelle købere, for at Jeg tager den i bagen, så må Du jo også give dem og mig muligheden, for rent faktisk at kunne købe den til 800,- Kr.


Den sidste flaske 6.2 jeg købte var på færgen til Sverige for et sted mellem 750 og 800 kr, det er ikke mere end ½ år siden
/Ulla[/quote]

Whiskyhilsner - Hjulben.
Last edit: 9 years 4 months ago by Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31854 by brunardbeg
Man kan jo tage og kigge på whiskybase,
I deres marketplace.
Pt er der en 6,2 til 150 euro +fragt
Lidt højt sat 1300 kr

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31855 by Hjulben
Jeg fandt den og ja 1.300,- Kr. er nok et meget godt bud Inkl. Fragt, som formentlig tager 3 dage.
Min er på hylden og klar til at blive poppet her og nu. Man er da også velkommen, til at komme med et bud, på 1.300,- Kr. Hvis man ellers reelt er interesseret i en flaske, til den pris :-)

Men andre som ikke, som du kan dokumenterer en pris.... Jeg kan virkeligt ikke se, hvad det skal til for :-/ Synes det er ærgerligt, at nogen har brug for at forsøge, at ødelægge det for andre.

Man kan jo tage og kigge på whiskybase,
I deres marketplace.
Pt er der en 6,2 til 150 euro +fragt
Lidt højt sat 1300 kr


Whiskyhilsner - Hjulben.
Last edit: 9 years 4 months ago by Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31856 by st7
Brunardbeg hentyder til whiskybase.com - ikke shop.whiskybase.com

Du kan se dine Octomore flasker her.

www.whiskybase.com/whisky/30149/octomore-edition-042-4167

www.whiskybase.com/whisky/43464/octomore-edition-062-167

Slainte Mhath
Søren, MWL
Last edit: 9 years 4 months ago by st7.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31857 by Hjulben
Jeg fandt det bag efter og fik rettet mit indlæg, men tak for info. Det er pænt af Dig at hjælpe :-)
Prisen på 6.1 mener Jeg dog stadig er irelevant for prisen på andre whiskyer Inkl. 6.2 :-)

Brunardbeg hentyder til whiskybase.com - ikke shop.whiskybase.com

Du kan se dine Octomore flasker her.

www.whiskybase.com/whisky/43463/octomore-edition-061-167

www.whiskybase.com/whisky/43464/octomore-edition-062-167


Whiskyhilsner - Hjulben.
Last edit: 9 years 4 months ago by Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31858 by st7
Det var også en fejl...har rettet den til 4.2

Slainte Mhath
Søren, MWL
The following user(s) said Thank You: Hjulben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31859 by Hjulben

Det var også en fejl...har rettet den til 4.2


Endelig noget saglig kritik, som kan dokumenteres i form af et simpelt link.

1.000 tak st7 og har en fantastisk, men ikke alt for våd weekend :-)

Whiskyhilsner - Hjulben.
Last edit: 9 years 4 months ago by Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31860 by Korsgaard
Kære Hjulben

Du skriver at de mange besvarelser af dit indlæg muligvis kun har til formål at ødelægge din tråd, idet påstandene ikke kan dokumenteres med links.

Nu kender jeg en del af debattørerne på whiskynyt personligt gennem mange år, og kan oplyse dig at det ikke er tilfældet med disse besvarelser. Da jeg har lidt tid i overskud, vil jeg gerne prøve at forklare hvad det er jeg tror der sker. Så nedenstående er ikke en kritik, men kun ment som en venlig håndsrækning til fremtidige opslag.

Du befinder dig i en verden med ekstreme whiskynørder, som følger med i alt vedrørende whisky. Nørder i den forstand at whisky er noget der skal drikkes, og helst ikke noget som skal udnyttes til at lave urimeligt store fortjenester.

Jeg tror alle har forståelse for, hvis man ønsker at skille sig af med en flaske, og så blive betalt den nuværende markedspris for den. Derfor er whiskyauktioner et godt sted at få checket hvad den reelle værdi er her og nu. Whiskyauktioner har også den fordel, at du er anonym når du sælger der.

Lad os tage et eksempel: du sælger dine tre Valhalla flasker samlet for 8300 kroner, og køber skal så afhente dem i København. Et hurtigt kig på whiskyauction.com viser mig at de i gennemsnit går for ca. 570 euro samlet set. Den nuværende auktion viser dog at Thor er steget lidt i pris, men at Freya til gengæld ligger lidt lavere. Lad os for eksperimentere skyld sige at jeg vil kunne købe alle tre på auktion for 6000 kroner. Det er således også den pris du vil kunne sælge dem for, bortset fra at du skal påregne mindst 300 kroner for at få dem til Tyskland, samt at ejeren af sitet vil afkræve dig ca 1200 i salær. Din gevinst på flaskerne er således 4500 kroner.

En god handel er som bekendt en hvor både køber og sælger er tilfreds, så god stil er nu at dele i porten. En samlet pris på 5250 vil således spare køber for 750 kroner, og give dig som sælger 750 kroner ekstra.

God weekend.
Thomas
The following user(s) said Thank You: Hjulben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31861 by Hjulben

Kære Hjulben

Du skriver at de mange besvarelser af dit indlæg muligvis kun har til formål at ødelægge din tråd, idet påstandene ikke kan dokumenteres med links.

Nu kender jeg en del af debattørerne på whiskynyt personligt gennem mange år, og kan oplyse dig at det ikke er tilfældet med disse besvarelser. Da jeg har lidt tid i overskud, vil jeg gerne prøve at forklare hvad det er jeg tror der sker. Så nedenstående er ikke en kritik, men kun ment som en venlig håndsrækning til fremtidige opslag.

Du befinder dig i en verden med ekstreme whiskynørder, som følger med i alt vedrørende whisky. Nørder i den forstand at whisky er noget der skal drikkes, og helst ikke noget som skal udnyttes til at lave urimeligt store fortjenester.

Jeg tror alle har forståelse for, hvis man ønsker at skille sig af med en flaske, og så blive betalt den nuværende markedspris for den. Derfor er whiskyauktioner et godt sted at få checket hvad den reelle værdi er her og nu. Whiskyauktioner har også den fordel, at du er anonym når du sælger der.

Lad os tage et eksempel: du sælger dine tre Valhalla flasker samlet for 8300 kroner, og køber skal så afhente dem i København. Et hurtigt kig på whiskyauction.com viser mig at de i gennemsnit går for ca. 570 euro samlet set. Den nuværende auktion viser dog at Thor er steget lidt i pris, men at Freya til gengæld ligger lidt lavere. Lad os for eksperimentere skyld sige at jeg vil kunne købe alle tre på auktion for 6000 kroner. Det er således også den pris du vil kunne sælge dem for, bortset fra at du skal påregne mindst 300 kroner for at få dem til Tyskland, samt at ejeren af sitet vil afkræve dig ca 1200 i salær. Din gevinst på flaskerne er således 4500 kroner.

En god handel er som bekendt en hvor både køber og sælger er tilfreds, så god stil er nu at dele i porten. En samlet pris på 5250 vil således spare køber for 750 kroner, og give dig som sælger 750 kroner ekstra.

God weekend.
Thomas


Jeg vil hverken anfægte, at nogen synes mine flasker er for dyre eller at nogen kan finde dem billigere andre steder. Jeg TILBYDER nogle flasker (tvinger ingen) og de som kunne være interesseret kan jo kontakte mig og har man argumenter, for en lavere pris så er det da også OK at give et bud på den baggrund.
Jeg synes faktisk også det er OK at nogen advarer andre, om at de kan komme til at købe for dyrt, hvis de vælger at betale en udbudt pris. Det er vel det, et forum som dette skal kunne.
Vi deler en interesse og som i alle andre hobbyer, vil man vel gerne handle til gode priser.

Jeg synes så bare at det vil klæde de forskellige, hvis de partout vil kommenterer på det, at de så også linker til, eller som minimum skriver hvor de mener et bestemt flaske, er udbudt til en lavere pris. At argumenterer med, hvad en flaske kostede for et halvt år siden, så må du meget undskylde så er man altså ikke en ekstrem whiskynørd, som følger med i alt vedrørende whisky.
Til et eksempel, kan Jeg sige at detailudbudet på Thor steg med Ca. 3.000,- Kr. på under 6 måneder.
Så hvad en whisky var udbudt til, for 6 måneder siden har ingen relevans i denne forbindelse. Det næste er at man sammenligner 2 forskellige whiskyer på pris, det er der heller ikke meget veloplyst whiskynørd over, synes du?

Igen, jeg synes det er helt fair at en ikke-interesseret, vil beskytte en eventuel køber og indirekte også sælger, men så gør det ordentligt og respektfuldt.
Det mener Jeg man kan gøre, ved at oplyse om at en given flaske, kan købes til en bedre pris et navngivet sted, eventuelt med et link.

Det er jo ikke sikkert at en sælger, har en høj pris for bevidst at ville tage nogen i r....
Det er heller ikke tilfældet for mig, jeg har købt dem på et tidligt tidspunkt og har haft dem stående og mine priser er sat ud fra, hvad jeg selv har kunne finde dem til på danske sider, da mine whiskyer er på en dansk side. (Altså en pris mellem det, jeg har betalt og det de udbydes til i Danmark i dag)

Om man vil købe på nettet, fra udlandet OSV er jo også en smagsag. Der var en fra DBA som gerne ville købe minde Thor, Loki og Freya flasker og til de udbudte 8.300,- men da han opdagede at de var fra udlandet, ville han ikke have dem uanset pris. Sådan er vi så forskellige og det synes jeg der skal være plads til. Jeg bliver bare nød til at understrege, at mine priser i DK ikke kan sammenlignes med priser i udlandet, før flasken er importeret og sikkert fremme.

Whiskyhilsner - Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31862 by Korsgaard
Fair nok Hjulben.

Jeg påstår nu heller ikke at du bevidst vil tage r.... på nogen. Jeg forsøgte blot at forklare, at det ikke var min opfattelse at nogen bevidst ville ødelægge din tråd.

Mht at handle på auktioner, så har jeg nu aldrig oplevet at de ikke skulle være nået frem til Danmark i god behold. Hvis det modsatte skulle ske, så vil jeg antage at forsendelsen er forsikret.

Jeg er også enig med dig i at det er et tilbud du kommer med, men når man tilbyder noget der ligger langt over det jeg betragter som markedsprisen (her bruger jeg så igen Valhalla som eksempel på whiskyauction), så må man altså påregne visse reaktioner på et side som denne.

Om de konkrete debattører er oplyst eller ej, hverken kan eller vil jeg udtale mig om - men jeg vil give dig at et link til at underbygge sine påstand ville være et godt argument.

Thomas
The following user(s) said Thank You: Hjulben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31863 by Hjulben

Fair nok Hjulben.

1)
Jeg påstår nu heller ikke at du bevidst vil tage r.... på nogen. Jeg forsøgte blot at forklare, at det ikke var min opfattelse at nogen bevidst ville ødelægge din tråd.



2)
Mht at handle på auktioner, så har jeg nu aldrig oplevet at de ikke skulle være nået frem til Danmark i god behold. Hvis det modsatte skulle ske, så vil jeg antage at forsendelsen er forsikret.


3)
Jeg er også enig med dig i at det er et tilbud du kommer med, men når man tilbyder noget der ligger langt over det jeg betragter som markedsprisen (her bruger jeg så igen Valhalla som eksempel på whiskyauction), så må man altså påregne visse reaktioner på et side som denne.


4)
Om de konkrete debattører er oplyst eller ej, hverken kan eller vil jeg udtale mig om - men jeg vil give dig at et link til at underbygge sine påstand ville være et godt argument.


Thomas


1) Det er Jeg med på og det var nu ikke dig, men mere generelt jeg tænkte på.

2) Jeg snakker ikke om god behold, jeg snakker om at der kan tilkomme told OSV hvis de bliver snuppet. Man må kun hjemtage alkohol, til eget forbrug og da "posten" ikke selv har købt den, er det ikke eget forbrug. Ikke et forsøg på et "lege" hellig, det er bare en risiko der er med.
Derfor skriver Jeg også at prisen først kan sammenlignes, når den er i Danmark.


3) Kender ikke whiskyauction, kan man kende prisen der, før det er for sent?
Man ved jo ikke om man får varen, hvis det er en traditionel auktion.
Man kan jo som bekendt blive overbudt. Min Valhalla collection,er sat ud fra lavest mulige køb her og nu pris på eBay. Jeg kan jo ikke afsøge alt i verden, inden Jeg sætter en pris.
Igen hvis man er interesseret i min Valhalla Collection, så kan man jo byde på den og eventuelt argumenterer med, at den er solgt på auktion til en given pris for kort tid siden.
På den baggrund, kan sælger jo sige ja, eller nej tak til et tilbud.
Det Jeg anfægter, det er at nogen argumenterer med, hvad en whisky kostede for 6 måneder siden??? At en anden postulerer at mine priser generelt er for høje, men uden nogen form for "bevis" eller reference. Det synes Jeg bare ikke er OK. Det er tarveligt og lugter af dårlig skjult misundelse.


4) Det forstår Jeg godt Du ikke vil, men da du skrev at forummet her var fyldt med oplyste whisky-kendere og det kun var de føromtalte, som havde kritiseret mine priser, hvem skulle jeg så tro Du mente? :-)

Whiskyhilsner - Hjulben.
Last edit: 9 years 4 months ago by Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31864 by Duffer
*Indlæg slettet*

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 9 years 4 months ago by Duffer.
The following user(s) said Thank You: Hjulben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31865 by Korsgaard
Efter min mening, så er whiskyauction en ret god indikator for markedsprisen (men det har du sikkert regnet ud) :-) Jeg synes du skal prøve at kigge på deres side, om ikke andet så for at få en ide om hvordan priserne ligger.

Du har ret i at man ikke kan vide sig sikker, men med en snit pris på 2000 for HP flaskerne skulle du være rimelig sikker, når man kigger på historikken.

Jeg må tilstå at selvom jeg godt kender reglerne for indførelse af alkohol i Danmark (har selv tidligere betalt afgift af flasker for at indføre dem for ikke at få en bøde) så var jeg faktisk af den overbevisning at det behøver man ikke når det drejer sig om et auktionshus. Jeg vil gerne om nogen kan oplyse om dette?

Hvorom alting er, så vil jeg nu kunne hente flaskerne i Tyskland (det ligger en halv time fra grænsen, og så indføre 10 liter uden problemer). Du har en pointe i at man så ligeså godt kan hente dem i København, men forskellen er nu stadig til at tage at føle på :-)

Held og lykke med salget - håber du får nogen bud så du kan få et salg, og en evt. Køber kan gøre en glad handel.

Thomas
The following user(s) said Thank You: Hjulben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31866 by Peteys
Har du købt flaskerne som en investering, eller er det er fejlkøb?
Er det et fejlkøb så foreslår jeg du starter med at sætte dem til salg til den pris du har givet eller lavere.
Har du til gengæld købt dem som en investering så må du nok regne med kommentarerne.
Det er så i øvrigt noget hurtigt du gerne vil til at tjene på din "investering"

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31867 by Macdeffe
Der er i hvert fald en forskel på at sælge på en etableret auktion og så på et offentligt whiskyforum

På et offentligt whiskyforum er der åbent for kommentarer, og det må man leve med. Det sker ret ofte at folk forsøger at score kasen her, og det kan dog godt være det lykkedes en gang imellem, men man må finde sig i kommentarerne.

Jeg tror de fleste der anskuer priser for at være for høje havde købt flaskerne til originalprisen alligevel, så der er nok heller ikke sikkert de ville købe til auktionspriser

Jeg er enig i at whiskyauction.com eller lignende er en god indikator på den gældende handelspris, og hvis man forsøger at sælge dyrere her så skal man nok få det at vide

Personligt ville jeg ikke engang købe dine flasker selvom de kostede det halve, men det jeg vil give er i hvert ikke en indikation af markedsprisen :-)

Jeg syntes dog man skal fraholde fra at sige at nogen vil ødelægge dit salg. Det er helt for eget ansvar at gå på et offentligt forum. Hvis priserne er i orden skal flaskerne nok sælges uanset kommentarer.

Steffen

PS Salgspriserne her ligger i den høje ende, men vi har da set værre her på whiskynyt.

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Last edit: 9 years 4 months ago by Macdeffe.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31868 by Hjulben

Du er et rart og tålmodigt menneske TK :-)


Hvad betyder TK? ;-)

Whiskyhilsner - Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31869 by Hjulben

Efter min mening, så er whiskyauction en ret god indikator for markedsprisen (men det har du sikkert regnet ud) :-) Jeg synes du skal prøve at kigge på deres side, om ikke andet så for at få en ide om hvordan priserne ligger.

Du har ret i at man ikke kan vide sig sikker, men med en snit pris på 2000 for HP flaskerne skulle du være rimelig sikker, når man kigger på historikken.

Jeg må tilstå at selvom jeg godt kender reglerne for indførelse af alkohol i Danmark (har selv tidligere betalt afgift af flasker for at indføre dem for ikke at få en bøde) så var jeg faktisk af den overbevisning at det behøver man ikke når det drejer sig om et auktionshus. Jeg vil gerne om nogen kan oplyse om dette?

Hvorom alting er, så vil jeg nu kunne hente flaskerne i Tyskland (det ligger en halv time fra grænsen, og så indføre 10 liter uden problemer). Du har en pointe i at man så ligeså godt kan hente dem i København, men forskellen er nu stadig til at tage at føle på :-)

Held og lykke med salget - håber du får nogen bud så du kan få et salg, og en evt. Køber kan gøre en glad handel.

Thomas


Mange tak, jeg skal nok få de priser Jeg vil have, det er kun et spørgsmål om tid.
6.000,- Er alt for lidt, den påstand på baggrund af et bud på 6.500,- på DBA i dag og tidligere 7.000,- Kr. Min absolutte mindstepris på mine Valhalla Collection er PT 7.500,- og de bliver kun dyrere. Håber at alle, set i det lys kan forstå at det vil være dumt af mig, at sælge til under 7.000,- Kr. :-)

Nu er de sat til salg, til min udbudte pris. Jeg har ikke travlt og ting kan ske :-)

Det eneste Jeg kan finde omkring indførelse, fra auktion og særregler er omkring tobak.
Jeg kan intet finde om spiritus, fra udenlandske auktioner. Dermed ikke sagt, at du tager fejl. Jeg kan bare ikke finde noget om det. Her er hvad Jeg fandt:
www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2107481&vId=0

Whiskyhilsner - Hjulben.
Last edit: 9 years 4 months ago by Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31870 by Hjulben

Har du købt flaskerne som en investering, eller er det er fejlkøb?
Er det et fejlkøb så foreslår jeg du starter med at sætte dem til salg til den pris du har givet eller lavere.
Har du til gengæld købt dem som en investering så må du nok regne med kommentarerne.
Det er så i øvrigt noget hurtigt du gerne vil til at tjene på din "investering"

Peter


Selv om Jeg ikke er jyde, så kommer jeg ALDRIG til at sælge disse flasker, med tab. Så drikker jeg dem hellere. :-) De er købt som investering og at de "allerede" er sat til salg, betyder ikke at jeg har travlt, med at få dem solgt. Jeg har masser af tid ;-)

Whiskyhilsner - Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31871 by Hjulben

Der er i hvert fald en forskel på at sælge på en etableret auktion og så på et offentligt whiskyforum

På et offentligt whiskyforum er der åbent for kommentarer, og det må man leve med. Det sker ret ofte at folk forsøger at score kasen her, og det kan dog godt være det lykkedes en gang imellem, men man må finde sig i kommentarerne.

Jeg tror de fleste der anskuer priser for at være for høje havde købt flaskerne til originalprisen alligevel, så der er nok heller ikke sikkert de ville købe til auktionspriser

Jeg er enig i at whiskyauction.com eller lignende er en god indikator på den gældende handelspris, og hvis man forsøger at sælge dyrere her så skal man nok få det at vide

Personligt ville jeg ikke engang købe dine flasker selvom de kostede det halve, men det jeg vil give er i hvert ikke en indikation af markedsprisen :-)

Jeg syntes dog man skal fraholde fra at sige at nogen vil ødelægge dit salg. Det er helt for eget ansvar at gå på et offentligt forum. Hvis priserne er i orden skal flaskerne nok sælges uanset kommentarer.

Steffen

PS Salgspriserne her ligger i den høje ende, men vi har da set værre her på whiskynyt.


Scorer kassen? Ha ha ha, slap af, der er tale om småpenge her ;-)
Jeg giver dig ret i at diverse kommentarer må forventes, har jeg skrevet andet???
Jeg vil bare lige pointerer at det gælder begge veje...
Jeg ser absolut ingen grund til at nogen skal påstå, at F.eks. Bruichladdich Octomore 6.2 kan købes for 750-800 Kr. Når man ikke selv kan/vil pinpointe hvor. Det samme gælder for min Ardbeg Ardbog, der er ingen henvisning til, hvor den kan købes for 900,- Kr.

Så er der en, efter min smag enkel seriøs debattør, som siger:
Hallo din Valhalla Collection, kan købes for en væsentlig bedpris på whiskyauction og det synes Jeg er helt fair. Lad mig lige skrue den på spidsen, er der seriøst nogen af jer, som mener det er helt OK at lyve, med en påstand om at man kan købe Octomore 6.2 for 750-800 Kr.
Og hvis det er OK. hvorfor mener man så det er OK? Billigste flaske er solgt for 130€ som er omkring 981,50 Kr. uden fragtomkostninger, som oftest er mellem 8 og 17€ som igen betyder et sted mellem 1.042,- og 1.110,- Kr. Igen er det så OK at påstå, at den kan købes, for 750-800,- Kr. ?

Det eneste jeg brokker mig over, det er løgne (bevidst eller ubevidst) som alene skabes, for at skade mit salg. Alt konstruktiv kritik, kan jeg sagtens leve med. I min verden er et link eller en navngiven shop, bare det mindste man kan underbygge sin/e påstande med og det synes jeg er et helt fair krav. (siger ikke, at andre skal være enige)

Whiskyhilsner - Hjulben.
Last edit: 9 years 4 months ago by Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31885 by BigMac

Scorer kassen? Ha ha ha, slap af, der er tale om småpenge her ;-)
Jeg giver dig ret i at diverse kommentarer må forventes, har jeg skrevet andet???
Jeg vil bare lige pointerer at det gælder begge veje...
Jeg ser absolut ingen grund til at nogen skal påstå, at F.eks. Bruichladdich Octomore 6.2 kan købes for 750-800 Kr. Når man ikke selv kan/vil pinpointe hvor. Det samme gælder for min Ardbeg Ardbog, der er ingen henvisning til, hvor den kan købes for 900,- Kr.

Så er der en, efter min smag enkel seriøs debattør, som siger:
Hallo din Valhalla Collection, kan købes for en væsentlig bedpris på whiskyauction og det synes Jeg er helt fair. Lad mig lige skrue den på spidsen, er der seriøst nogen af jer, som mener det er helt OK at lyve, med en påstand om at man kan købe Octomore 6.2 for 750-800 Kr.
Og hvis det er OK. hvorfor mener man så det er OK? Billigste flaske er solgt for 130€ som er omkring 981,50 Kr. uden fragtomkostninger, som oftest er mellem 8 og 17€ som igen betyder et sted mellem 1.042,- og 1.110,- Kr. Igen er det så OK at påstå, at den kan købes, for 750-800,- Kr. ?

Det eneste jeg brokker mig over, det er løgne (bevidst eller ubevidst) som alene skabes, for at skade mit salg. Alt konstruktiv kritik, kan jeg sagtens leve med. I min verden er et link eller en navngiven shop, bare det mindste man kan underbygge sin/e påstande med og det synes jeg er et helt fair krav. (siger ikke, at andre skal være enige)


Du har med personer at gøre som accepterer den kalkulerede risiko med auktionskøb osv. og som derfor ser en endnu lavere pris end DKs opskruede hyldepriser (ingen nævnt - ingen glemt!) Samtidg er de fleste brugere her personer som rent faktisk drikker deres whisky og ikke investerer for at lave en hurtig skilling - så derfor bevæger du dig lidt inde i 'fjendeland'

Defor vil jeg være varsom med at kalde nogen for løgnere her, Hjulben... de er alle vanlige forum-medlemmer og jeg vil tage deres ord bedre varer end dine anytime, dokumentation for priser eller ej - den behøver jeg ikke, for jeg ved hvad de fleste af de andre står for

Bottom line:
Når jeg læser dine indlæg, så hører jeg kun en sælger af flasker som mener han får ødelagt sin tråd af at der er nogen der rent faktisk ved hvad flaskernes reelle handelsværdi er.

Sådan - så fik jeg vist sagt hvad alle andre tænker... men jeg er også den hudløse ærlige :evil:

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/
The following user(s) said Thank You: BH, Duffer, Thon

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.394 seconds