Ardbeg Ardbog, Ardbeg Alligator Committee og

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31887 by Duffer
*indlæg slettet*

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 9 years 4 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31893 by Hjulben

Scorer kassen? Ha ha ha, slap af, der er tale om småpenge her ;-)
Jeg giver dig ret i at diverse kommentarer må forventes, har jeg skrevet andet???
Jeg vil bare lige pointerer at det gælder begge veje...
Jeg ser absolut ingen grund til at nogen skal påstå, at F.eks. Bruichladdich Octomore 6.2 kan købes for 750-800 Kr. Når man ikke selv kan/vil pinpointe hvor. Det samme gælder for min Ardbeg Ardbog, der er ingen henvisning til, hvor den kan købes for 900,- Kr.

Så er der en, efter min smag enkel seriøs debattør, som siger:
Hallo din Valhalla Collection, kan købes for en væsentlig bedpris på whiskyauction og det synes Jeg er helt fair. Lad mig lige skrue den på spidsen, er der seriøst nogen af jer, som mener det er helt OK at lyve, med en påstand om at man kan købe Octomore 6.2 for 750-800 Kr.
Og hvis det er OK. hvorfor mener man så det er OK? Billigste flaske er solgt for 130€ som er omkring 981,50 Kr. uden fragtomkostninger, som oftest er mellem 8 og 17€ som igen betyder et sted mellem 1.042,- og 1.110,- Kr. Igen er det så OK at påstå, at den kan købes, for 750-800,- Kr. ?

Det eneste jeg brokker mig over, det er løgne (bevidst eller ubevidst) som alene skabes, for at skade mit salg. Alt konstruktiv kritik, kan jeg sagtens leve med. I min verden er et link eller en navngiven shop, bare det mindste man kan underbygge sin/e påstande med og det synes jeg er et helt fair krav. (siger ikke, at andre skal være enige)


Du har med personer at gøre som accepterer den kalkulerede risiko med auktionskøb osv. og som derfor ser en endnu lavere pris end DKs opskruede hyldepriser (ingen nævnt - ingen glemt!) Samtidg er de fleste brugere her personer som rent faktisk drikker deres whisky og ikke investerer for at lave en hurtig skilling - så derfor bevæger du dig lidt inde i 'fjendeland'

Defor vil jeg være varsom med at kalde nogen for løgnere her, Hjulben... de er alle vanlige forum-medlemmer og jeg vil tage deres ord bedre varer end dine anytime, dokumentation for priser eller ej - den behøver jeg ikke, for jeg ved hvad de fleste af de andre står for

Bottom line:
Når jeg læser dine indlæg, så hører jeg kun en sælger af flasker som mener han får ødelagt sin tråd af at der er nogen der rent faktisk ved hvad flaskernes reelle handelsværdi er.

Sådan - så fik jeg vist sagt hvad alle andre tænker... men jeg er også den hudløse ærlige :evil:


Jeg elsker, er fortaler for og er også selv hudløs ærlig. Det koster et hak i hornet i ny og næ, det må vi tage med og det ved du, hvis du ellers er som påstået :-)
Du læser kun det halve, hvis du kun ser at mit fokus (som det OGSÅ er) er på at nogen forsøgte at ødelægge min tråd og mit salg. Men hvis du læste det hele, havde du også læst at jeg synes det er OK at vi i dette forum, beskytter hinanden mod købmænd på togt efter ussel mammon og at jeg synes det er OK at nogen er på vagt for andre, jeg mener så bare at det skal være sagligt.
Det er helt OK at ødelægge mit salg, hvis det ødelægges med ærlighed. Men at ødelægge mit salg med løgne og kun på grund af dårligt skjult misundelse, mener du det er OK fordi du "kender" de andre debattører? Det har jeg kun latter til overs for, det må jeg sige...
De som har argumenteret med priser, fra whiskyauction.com har fået et pænt og ordentligt svar fra mig og det skyldes at der er grundlag for deres indlæg. Men at en "whiskyentusiast" påstår, at han har fundet én flaske Ardbeg Ardbog til 900,- Kr. og at en anden for over 6 måneder siden fandt en Octomore til 750-800,- Kr. Det er helt OK fordi de har været her længe og fordi du kan lide dem??? Ha ha ha ha.... :-) Det er sgu humor.

Jeg har slået et tilbud op, de som er interesseret eller de som kan og vil kan jo argumenterer, eller modargumenterer for/mod mine priser, det er helt 100% OK også med/for mig.
Men altså hvis folk bare ønsker at ødelægge det for mig, så kan jeg jo reelt intet gøre ved det, jeg synes bare det er dårlig stil og finder det ikke-OK. Jeg tror så heller ikke de autonome, med dårligt skjult misundelse kan ødelægge så meget.
Jeg tror nemlig på at der er et par whiskyentusiaster her inde, som selv kan og vil vurdere, om mine tilbud er interessante for dem, eller ej. :-)

Whiskyhilsner - Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31894 by Hjulben

Det er åbenbart trenden for enkelte personer at whisky udelukkende skal hjemkøbes med profit for øje. Heldigvis er vi nogle stykker, der kan sidde tilbagelænet og nyde vores fremragende og ind i mellem også sjældne flasker og som ikke er henvist til at håbe på at der er en der hopper på de ublu priser som noget whisky udbydes til.

Mange af flaskerne vil aldrig blive åbnet, men vil henstå på private hylder indtil ejeren går bort. Når den tid kommer, kan nogle så kikke tilbage på et fremragende liv med whisky og andre kan se tilbage på et liv med lidt flere kontanter i det sidste sæt tøj og sølle oplevelser med billig slave whisky


Hvem mener du hjemkøber whisky, udelukkende med profit for øje?

Whiskyhilsner - Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31910 by BigMac

Jeg elsker, er fortaler for og er også selv hudløs ærlig. Det koster et hak i hornet i ny og næ, det må vi tage med og det ved du, hvis du ellers er som påstået :-)

Du læser kun det halve, hvis du kun ser at mit fokus (som det OGSÅ er) er på at nogen forsøgte at ødelægge min tråd og mit salg. Men hvis du læste det hele, havde du også læst at jeg synes det er OK at vi i dette forum, beskytter hinanden mod købmænd på togt efter ussel mammon og at jeg synes det er OK at nogen er på vagt for andre, jeg mener så bare at det skal være sagligt.
Det er helt OK at ødelægge mit salg, hvis det ødelægges med ærlighed. Men at ødelægge mit salg med løgne og kun på grund af dårligt skjult misundelse, mener du det er OK fordi du "kender" de andre debattører? Det har jeg kun latter til overs for, det må jeg sige...


Jeg HAR læst hele dit indlæg - inkl. dit ovennævnte - det fik mig ikke til at ændre mening B)

Og når jeg siger 'kender' så kender jeg rent faktisk de flere debatører uden for dette forum. Så ja, det handler om hvad de personer står for og deres integritet, som måske ikke findes i kvantitet på Sjælland som herovre i det mørke Jylland. Så derfor har JEG også kun latter til overs for DIT indlæg :woohoo:

Det er sgu humor & jeg synes bare det er dårlig stil


Nope, det er facts... se evt. at der er flere der har takket mit indlæg end dit. Du er i undertal på holdninger her, Mester Hjulben... mnen det er måske svært at se?

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31913 by Hjulben

Jeg elsker, er fortaler for og er også selv hudløs ærlig. Det koster et hak i hornet i ny og næ, det må vi tage med og det ved du, hvis du ellers er som påstået :-)

Du læser kun det halve, hvis du kun ser at mit fokus (som det OGSÅ er) er på at nogen forsøgte at ødelægge min tråd og mit salg. Men hvis du læste det hele, havde du også læst at jeg synes det er OK at vi i dette forum, beskytter hinanden mod købmænd på togt efter ussel mammon og at jeg synes det er OK at nogen er på vagt for andre, jeg mener så bare at det skal være sagligt.
Det er helt OK at ødelægge mit salg, hvis det ødelægges med ærlighed. Men at ødelægge mit salg med løgne og kun på grund af dårligt skjult misundelse, mener du det er OK fordi du "kender" de andre debattører? Det har jeg kun latter til overs for, det må jeg sige...


Jeg HAR læst hele dit indlæg - inkl. dit ovennævnte - det fik mig ikke til at ændre mening B)

Og når jeg siger 'kender' så kender jeg rent faktisk de flere debatører uden for dette forum. Så ja, det handler om hvad de personer står for og deres integritet, som måske ikke findes i kvantitet på Sjælland som herovre i det mørke Jylland. Så derfor har JEG også kun latter til overs for DIT indlæg :woohoo:

Det er sgu humor & jeg synes bare det er dårlig stil


Nope, det er facts... se evt. at der er flere der har takket mit indlæg end dit. Du er i undertal på holdninger her, Mester Hjulben... mnen det er måske svært at se?


OK så det handler om Jyde VS KBHer, så har Jeg jo tabt no-matter what.
Hermed skifter Jeg tak-tik og snakker Dig efter munden, til lægen kommer.
Held og lykke, med Din religion, det får Du brug for :-P

Roger over & out... :-/

Whiskyhilsner - Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31918 by BigMac

Jeg elsker, er fortaler for og er også selv hudløs ærlig. Det koster et hak i hornet i ny og næ, det må vi tage med og det ved du, hvis du ellers er som påstået :-)

Du læser kun det halve, hvis du kun ser at mit fokus (som det OGSÅ er) er på at nogen forsøgte at ødelægge min tråd og mit salg. Men hvis du læste det hele, havde du også læst at jeg synes det er OK at vi i dette forum, beskytter hinanden mod købmænd på togt efter ussel mammon og at jeg synes det er OK at nogen er på vagt for andre, jeg mener så bare at det skal være sagligt.
Det er helt OK at ødelægge mit salg, hvis det ødelægges med ærlighed. Men at ødelægge mit salg med løgne og kun på grund af dårligt skjult misundelse, mener du det er OK fordi du "kender" de andre debattører? Det har jeg kun latter til overs for, det må jeg sige...


Jeg HAR læst hele dit indlæg - inkl. dit ovennævnte - det fik mig ikke til at ændre mening B)

Og når jeg siger 'kender' så kender jeg rent faktisk de flere debatører uden for dette forum. Så ja, det handler om hvad de personer står for og deres integritet, som måske ikke findes i kvantitet på Sjælland som herovre i det mørke Jylland. Så derfor har JEG også kun latter til overs for DIT indlæg :woohoo:

Det er sgu humor & jeg synes bare det er dårlig stil


Nope, det er facts... se evt. at der er flere der har takket mit indlæg end dit. Du er i undertal på holdninger her, Mester Hjulben... mnen det er måske svært at se?


OK så det handler om Jyde VS KBHer, så har Jeg jo tabt no-matter what.
Hermed skifter Jeg tak-tik og snakker Dig efter munden, til lægen kommer.
Held og lykke, med Din religion, det får Du brug for :-P

Roger over & out... :-/


Det handler om integritet - jeg understregede bare visse regionale forskelle på brugen/betydningen af dette begreb. og religion? aner ikke hvad du mener... Held og lykke er overrated - det går ganske fint her :P

Men du satte selv pris på ærlighed - det har du fået - og så lidt til

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31920 by Whiskynyderen

…... integritet, som måske ikke findes i kvantitet på Sjælland som herovre i det mørke Jylland.


Man må mene, hvad man vil om emnet i denne tråd, men ovennævnte ytring, synes jeg skraber bunden.
The following user(s) said Thank You: Macdeffe, st7, Hjulben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31922 by Duffer

Bruichladdich Ochdamh-mòr Octomore Edition 06.2 167 PPM - 1.800,- Kr.

149,99 Euroner = ca. 1.125 DKK (Tilbud 12 November 2014)

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:
Last edit: 9 years 4 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31924 by Duffer
Ardbog 159,90 Euroner = 1.200 DKK


"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31925 by DanielChristensen
Tror nu også bare BigMac mente at når vi andre skriver at vi ved at de kan fås billigere, så stoler han på det vi siger!

For mit vedkommende gider jeg ikke sidde og bruge en masse tid på google for at overbevise en mand der prøver at sælge flasker til overpris. Men f.eks. Octomore 6.2 står til 1000 kr. i Billund.

Og så får I ikke mere for den 25 øre :lol:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31931 by MCGlen
Hej BigMac,

Jeg er bestemt ikke fan af hjulbens priser. Og hvis de kan købes billigere andre steder på sammenlignelige vilkår er det kun godt at det kommer frem.

Men kan vi ikke blive enige om, at det der med at trække djævleø kortet bare er at afspore debatten totalt. I det øjeblik du bruger det kort, har du virkelig indrømmet at dine argumenter ikke slår til. Og det er ærgerligt for debatten.

Som jyde i København bliver jeg ret træt i låget af det der djævleø snak når jeg kommer hjem til hovedlandet.

Og helt ærligt, har vi ikke alle mødt nogle jyder der var krejlere helt ind i sjælen på en ikke særlig etisk måde. Den slags mennesker findes jo overalt og jeg tror at alle landsdele har en nogenlunde "fair share" af de typer. Låsby-Svendsen og Kurt Thorsen er mig bekendt jyder. Og OW Bunker virker da kernejysk, men alt var måske ikke helt etisk i toppen af det firma. Men hvad kan man også forvente når der har været en svensk kapitalfond ind over. Stein Bagger, Nordisk Fjer og diverse nordsjællandske ejendomsfidusmagere skal I så ikke have ansvaret for.

Når det er sagt, så synes jeg at det er ærgerligt hvis Whiskynyt skal bruges som et sted, hvor der skal scores en hurtig gevinst på flasker, ligeså snart de begynder at være lidt sjældne i den almindelige detailhandel. Derfor synes jeg at det er helt rimeligt at udfordre priserne i Hjulbens garageudsalg.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31936 by Duffer
Efter min mening er denne tråd klar til at blive slettet af administrator.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31937 by MCGlen
Hej Duffer,

Jeg synes faktisk at det er et fint forslag.

Det er for meget "off topic" og det bidrog jeg også selv til.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #31938 by karlejnar
Jeg synes det ville være en rigtig dårlig ide at slette en tråd blot fordi der er gået "personfnidder" og off-topic i den. I det hele taget synes jeg, det er en dårlig stil at slette hele tråde i et debatforum.
En bedre ide er blot at låse tråden for flere indlæg.

Mht selve emnet, mener jeg det må være op til en evt. køber at vurdere priserne. Er de for høje bliver flaskerne ikke solgt, så enkelt er det.

Men da dette er et debatforum må sælger finde sig i, at priserne bliver kommenteret. Og at potentielle købere informeres om alternative købsmuligheder. Dette er ikke udtryk for at man forsøger at sabotere et salg. Det er stadig et debatforum, som man vælger at sætte sin whisky til salg i. Og så sker det sommetider at debatten løber af sporet, det er også ret normalt.

Så kort og godt, lås gerne tråden fordi der nu er tærsket langhalm nok. Men lad være med at slette den.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)
The following user(s) said Thank You: Hjulben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31939 by Hjulben

Jeg synes det ville være en rigtig dårlig ide at slette en tråd blot fordi der er gået "personfnidder" og off-topic i den. I det hele taget synes jeg, det er en dårlig stil at slette hele tråde i et debatforum.
En bedre ide er blot at låse tråden for flere indlæg.

Mht selve emnet, mener jeg det må være op til en evt. køber at vurdere priserne. Er de for høje bliver flaskerne ikke solgt, så enkelt er det.

Men da dette er et debatforum må sælger finde sig i, at priserne bliver kommenteret. Og at potentielle købere informeres om alternative købsmuligheder. Dette er ikke udtryk for at man forsøger at sabotere et salg. Det er stadig et debatforum, som man vælger at sætte sin whisky til salg i. Og så sker det sommetider at debatten løber af sporet, det er også ret normalt.

Så kort og godt, lås gerne tråden fordi der nu er tærsket langhalm nok. Men lad være med at slette den.


100% enig med Dig Karlkejner :-)

Det er et debatforum og ja, selvfølgelig må priserne kommenteres. :-)
Jeg synes så bare, som skrevet indtil flere gange at de som vælger at påstå, en billigere pris også må være villige til at afsløre hvor og have respekt for, at der skal være tale om aktuelle priser. Igen, ovenstående er et tilbud og altså ikke SKAT der kræver 50% uanset, hvad "kunden" mener om prisen. :-)

Whiskyhilsner - Hjulben.
Last edit: 9 years 4 months ago by Hjulben.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #31946 by BigMac
Jeg tror mit indlæg om integritet i ironisk og regionalt nedsættende form er misforstået eller så lod jeg jeg mig føre med at strømmen...

Lad mig derfor starte med glatte nogle af rynkerne ud her... eller rettere lade Daniel Christensen gøre det for mig.

Tror nu også bare BigMac mente at når vi andre skriver at vi ved at de kan fås billigere, så stoler han på det vi siger!


Det jeg faktisk ville sige i tidl. indlæg var at sige et jeg vægter ord fra flere 'gamle' brugere højere end 1 enkelt fra en nyere - og uden skelen til regional herkomst :)
Endelig synes jeg ikke at tonen blev skærpet af mig men af anden bruger da jeg blev beskyldt for misundelse og direkte løgn fordi jeg kender andre brugere, er selv under lavmålet. Når dette sker reagerer jeg... og i den forbindelse ramte jeg også andre end tiltænkte hvilket var knapt så heldigt.

Den grove generalisering jeg brugte omkring regionale forskelle i DK på integritet gælder self. kun for de personer som befinder på Christianborg og har titel af politikere - uanset om de kommer fra rød eller blå stue. :evil: ret mange af dem er jo jyder alligevel... ;)

Jeg lukker den her for mit vedkommende.

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/
Last edit: 9 years 4 months ago by BigMac.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.288 seconds